تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805671910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران‌هاي سياسي جهان بازار طلا را از سكه انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بحران‌هاي سياسي جهان بازار طلا را از سكه انداخت
طلا در بازار جهاني با اقدام سرمايه‌گذاران در ارزيابي احياي اقتصادي امريكا و تأثير هزينه‌هاي استقراض در بحبوحه نشانه‌هاي كندي تقاضاي فيزيكي، موفق نشد درخشش روزهاي اخير را تكرار كند


طلا در بازار جهاني با اقدام سرمايه‌گذاران در ارزيابي احياي اقتصادي امريكا و تأثير هزينه‌هاي استقراض در بحبوحه نشانه‌هاي كندي تقاضاي فيزيكي، موفق نشد درخشش روزهاي اخير را تكرار كند. از سوي ديگر در بازار داخلي با ورود فصل تابستان و با وجود نزديك شدن به ماه مبارك رمضان پيش‌بيني مي‌شود كه در اين فصل خريد و فروش طلا رونق يابد.
هر اونس طلا براي تحويل فوري در ساعات ابتدايي معاملات سه‌شنبه بازار سنگاپور با 3/0 درصد كاهش، به ۱۳۱۳ دلار رسيد و تا ۱۳۱۵ دلار نيز معامله شد. در بازار نيويورك هر اونس طلا براي تحويل در اوت با 2/0 درصد كاهش، به ۱۳۱۵ دلار رسيد.  قيمت طلا روز دو‌شنبه در نوسان بود و در حاليكه هر اونس اين فلز براي تحويل در اوت در ساعات ابتدايي معاملات به رقم پايين ۱۳۱۰ دلار كاهش يافته بود در ساعات پاياني با 1/0 درصد رشد، به ۱۳۱۸ دلار رسيد.
طلا روز جمعه يك روز پس از اينكه بانك مركزي امريكا اعلام كرد با وجود بهبود اقتصاد نرخ‌هاي بهره را براي يك مدت قابل ملاحظه نزديك صفر نگه خواهد داشت، به ۱۳۲۲ دلار صعود كرده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اعلام تصميم بانك مركزي امريكا براي آغاز تعديل تدابير محرك مالي سال گذشته موجب شد صعود ۱۲ ساله پي در پي طلا متوقف شده و قيمت اين فلز ۲۸ درصد نزول كند اما امسال طلا از بحران اوكراين و تشديد خشونت در عراق سود برده و در مسير رسيدن به دومين رشد قيمت سه ماهه پي در پي است.  تحليلگران در نظرسنجي بلومبرگ پيش‌بيني كرده‌اند قيمت هر اونس طلا در سه ماهه آينده به طور متوسط به ۱۲۵۰ دلار مي‌رسد كه 5 درصد كمتر از اكنون خواهد بود.
هر اونس پلاتين با 3/0 درصد صعود، به ۱۴۵۹ دلار رسيد و هر اونس پالاديم با 6/0  درصد افزايش، ۸۲۶ دلار معامله شد.  در آفريقاي جنوبي كه بزرگ‌ترين توليدكننده پلاتين و دومين توليدكننده بزرگ پالاديم در جهان است، اتحاديه كاركنان معادن پلاتين با سه شركت بزرگ توليدكننده اين كشور براي پايان دادن به اعتصاب پنج ماهه‌اي كه توليد را فلج كرده بود، به توافق رسيدند.  پلاتين از پايان مارس 3 درصد رشد كرده و به سوي دومين رشد سه ماهه پيش مي‌رود كه بهترين روند صعود براي اين فلز از سال ۲۰۱۰ است. پالاديم نيز در آستانه دومين رشد سه ماهه قرار دارد. هر اونس نقره براي تحويل فوري 3/0 درصد كاهش يافت و به 8208/20 دلار رسيد.
اكنون وقت خريد طلاست؟
گفتني است تحولات سياسي و منطقه‌اي و بحران‌هايي كه در برخي كشورها نظير بحران اوكراين وجود دارد، باعث تكان يا نوسان در بازار اقتصاد دنيا مي‌شود. بحران اوكراين و بحران عراق از جمله تحولاتي هستند كه تأثير مستقيم روي مسائل اقتصادي دارند و اخيراً نگراني‌هايي كه در خصوص بحران اوكراين وجود داشت و در حال حاضر تنش‌ها در عراق موجب افزايش ۸ دلاري هر بشكه نفت در بازارهاي جهاني شده است.
در بازار داخلي نيز معمولاً فصل تابستان بهترين فصل رونق كار در همه ابعاد مي‌باشد و به نظر مي‌رسد از اواسط ماه مبارك رمضان بازارها فعال شوند و رونق بيشتري بگيرند. پايان فصل امتحانات درگيري خانواده‌ها در خصوص مسائل امتحانات دانش‌آموزان كمتر مي‌شود و فصل تابستان بهترين فرصت براي خريد و فروش طلا به شمار مي‌رود؛ همچنين مناسبت‌هاي خوبي پيش رو داريم و اميدوارم اين مناسبت‌ها رونق بيشتري را به بازار دهد.
از سوي ديگر كارشناس برجسته مؤسسه مالي بلانچارد تأكيد كرد: در شرايط كنوني دلايل زيادي وجود دارد كه خريد طلا در بازارهاي بين‌المللي را توجيه پذير و منطقي مي‌كند.  به گزارش سي ان ان، دونالد دويل استراتژيست برجسته مؤسسه بلانچارد تصريح كرد: نگراني‌هاي ناشي از تشديد تنش‌هاي سياسي در جهان به خصوص اوضاع عراق و بحران اوكراين نشان مي‌دهد كه طلا هنوز بهترين كالايي است كه مي‌تواند دارايي و سرمايه مردم را در برابر نااطميناني‌ها بيمه كند.  بر اساس اين گزارش وي افزود: سرمايه‌گذاران بين‌المللي پس از اظهارات اخير جانت يلن رئيس فدرال رزرو امريكا نيز براي خريد طلا تشويق شده‌اند. يلن بار ديگر بر اين مسئله تأكيد كرده است كه فدرال رزرو تصميمي براي افزايش نرخ بهره در شرايط كنوني ندارد.  برخي سرمايه‌گذاران بر اين باورند كه در شرايطي كه ارزش دلار امريكا با كاهش روبه‌رو مي‌شود طلا بهترين سرمايه‌گذاري به شمار مي‌رود. البته برخي كارشناسان اقتصادي نيز معتقدند افزايش قيمت طلا در شرايط كنوني كاملاً موقتي و زود‌گذر خواهد بود.
كارلوس سانچز، كارشناس ارشد موسسه سي پي ام گروپ تأكيد كرد: نگراني‌هاي سياسي تأثير زيادي بر افزايش قيمت طلا داشته ولي به نظر من اين روند در كوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت و در بلند‌مدت قيمت طلا بار ديگر با افت روبه‌رو خواهد شد.


نویسنده : علي طالب‌زاده 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن