تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819238731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش شدید منابع تأمین آب شرب در استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل آب‌ و فاضلاب شهری سمنان مطرح کرد کاهش شدید منابع تأمین آب شرب در استان سمنان خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به کاهش شدید منابع تأمین آب شرب در استان سمنان بر اثر خشکسالی و کاهش شدید بارش‌ها از وقوع بحران آب در سمنان، شاهرود و شهمیرزاد این استان خبر داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳ تير ساعت 14:04



به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، عباس تجلی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان سمنان در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان اظهار کرد: کاهش حداقل 12 درصدی مشترکان آب و فاضلاب شهری در مصرف آب شرب بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به استاندارد‌های جهانی سرانه مصرف آب توسط هر نفر در شبانه روز تصریح کرد: بر اساس استاندارد‌های جهان هر فرد به طور استاندارد در شبانه روز 150 لیتر آب مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به میزان آب مصرفی استان سمنان و مقایسه آن با آمارهای جهانی بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان سمنان برای هر نفر در شبانه روز 160 لیتر در سال 1391 بوده که این میزان متأسفانه در سال 1392 به 169 لیتر رسیده است.

تجلی تصریح کرد: این در حالی است که در کشرهای اروپائی سرانه مصرف آب شرب برای هر نفر در شبانه روز چیزی در حدود 75 لیتر است.

وی با اشاره به شرایط بحرانی منابع آبی در شهرهای سمنان، شاهرود و شهمیرزاد عنوان کرد: وضعیت منابع آبی در این سه شهر در مرحله تنش قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان سمنان با تأکید بر صرفه‌جوئی همه مردم استان سمنان، به ویژه مردم شهرهای مذکور بیان کرد: در صورت عدم صرفه‌جوئی از سوی مشترکان استان سمنان، قطع و جیره بندی آب شرب در این سه شهر قطعی بوه و احتمال این مهم در برخی نقاط دیگر استان سمنان نیز می‌رود.

تجلی با اشاره به شرایط ویژه شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد در تأمین منابع آبی لازم برای مصرف روزانه در فصل تابستان خاطرنشان کرد: این شهر به دلیل توریستی بودن آن، در فصل تابستان، با هجوم گسترده شهروندان شهرهای اطراف و سایر نقاط کشور در این فصل مواجه شده و بر اساس آمارهای موجود، جمعیت آن در این ایام به چهار برابر نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس این شهر برای تأمین نیاز روزانه مردم، به 30 تا 35 لیتر بر ثانیه آب شرب دیگر، علاوه بر میزان آب تأمین شده کنونی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به افت شدید منابع آبی و سفر‌های آب زیرزمینی در شاهرود عنوان کرد: آب شرب مورد نیاز مردم شاهرود از طریق 23 حلقه چاه و یک رشته قنات تأمین می‌شود و که افت این منابع آبی ر شاهرود بیشتر از دیگر مناطق استان سمنان بوده و این مهم سبب شده است تا شاهرود از نظر تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندانش با بحران مواجه شود.

تجلی با اشاره به کاهش 25 درصدی منابع آب سطحی مورد نیاز برای تأمین آب شرب شهروندان در سمنان اظهار کرد: منابع آبی چشمه گل رودبار و چشمه روزیه در شهر سمنان با کاهش آب‌دهی بسیار شدیدی همراه بوده است و پیش‌بینی می‌شود که این آب‌دهی در ماه‌های آینده و با گرم‌تر شن هوا، از میزان فعلی نیز کمتر شود.

وی با اشاره به افت کیفیت آب برخی از مناطق استان سمنان به دلیل کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی تصریح کرد: میزان سختی آب در شهرهای ایوانکی و سرخه کمی بالاتر از دیگر شهرهای استان سمنان است که تدابیر لازم برای رفع آن اندیشیده شده است ولی این مهم نافی لزوم صرفه‌جوئی مردم این شهرها برای کاهش مشکلات در آینده نیست.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان آب‌رسانی از منطقه "آلوئک" به شهر ایوانکی و نیز تجهیز یک حلقه چاه آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستائی استان سمنان در شهر سرخه را از جمله این اقدامات برشمرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن