تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813077526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیرینی خرما در کام نخلداران عنبرآبادی تلخ شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
خرما,قیمت,عنبرآباد
شیرینی خرما در کام نخلداران عنبرآبادی تلخ شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: نخلداران با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان محصول خرمای خود را با قیمت پایین می فروشند که سبب و زیان آنها شده است.




عنایت سالاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر خرمای درجه یک در شهرستان عنبرآباد هر کیلوگرم 30 هزار ریال به فروش می رسد در حالی که هزینه های برداشت و نگهداری محصول خرما برای هر کیلوگرم 26 هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به علت پایین بودن قیمت محصول خرما، محصول تولیدی خریداری نشد و کشاورزان مجبور شدند محصول خود را در سردخانه نگهداری کنند که طولانی شدن مدت نگهداری هزینه های نگهداری در سردخانه را نیز افزایش داد.

وی گفت: 50 هزار تن خرما در سال زراعی 92 تولید شد که بیشترین ارقام تولیدی را مضافتی و کلوته تشکیل می دهند.

سالاری تصریح کرد: در دو هفته گذشته براساس آمارهای موجود بیش از 11 هزار تن خرما در سردخانه ها نگهداری می شد که با تدبیر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و پیگیری های صورت گرفته 80 درصد از خرمای موجود در سردخانه با وجود قیمت پایین خارج شده است.

وی گفت: به منظور بازاریابی هرچه بهتر نیاز است کشاورزان نسبت به بسته بندی با کیفیت محصول خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال پایین بودن قیمت محصولات جالیز از جمله پیاز، گوجه، سیب زمینی و هندوانه کشاورزان شهرستان را متضرر کرده لذا کشاورزان مجبور هستند محصول خود را با همین قیمت پایین به فروش برسانند.

سالاری گفت: امید است تدبیری اندیشیده شود تا در سال جاری محصول تولیدی با قیمت مناسب تر به فروش برسد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان که عنبرآباد یکی از آنهاست سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند.

کشاورزان این منطقه هر سال با نوسان قیمت و انباشت برخی محصولات کشاورزی روبرو می شوند که لزوم برنامه ریزی اصولی برای کشت متوازن محصولات و تنظیم بازار فروش آنها را دوچندان کرده است.


دوشنبه 02 تیر 1393 19:20    بازدید:7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن