تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802210230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت از راه اندازی واحدهای تولیدی با سرمایه روستاییان حمایت می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین رضوی:
دولت از راه اندازی واحدهای تولیدی با سرمایه روستاییان حمایت می‌کند
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در صورت مشارکت روستاییان با پرداخت یارانه خود در راه اندازی واحدهای تولیدی دولت با پرداخت تسهیلات 4 درصدی تا سه برابر آورده روستاییان زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مناطق محروم را با جدیت فراهم می کند.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش مشارکت اجتماعی و توسعه روستایی روز دوشنبه با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مرتضی روزبه استاندار، امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی و عباسعلی درافشانی معاون منابع انسانی استانداری، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

سید ابوالفضل رضوی در این همایش گفت: باید با استفاده از نخبگان روستایی دنبال راهکاری باشیم تا معیشت روستاییان بهبود یابد تا مهاجرت رخ ندهد. وی افزود: خالی شدن روستاها از سکنه از مشکلاتی است که باید چاره اندیشی شود و مهمترین راه آن تقویت بنیه اقتصادی، ایجاد اشتغال و تامین زیرساختهاست تا دیگر مهاجرت روستایی را با این شدت نداشته باشیم و انگیزه برای حضور نخبگان و بزرگانی که به جایگاه خوبی رسیده اند نیز به صورت تاثیرگذار در زادگاهشان فراهم شود. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: فضای روستایی ما بسیار خوب و سالم است اما باید فضای کسب و کار و درآمدزایی هم مانند فضای زیست مناسب را هم در این مناطق تامین کنیم تا ساکنان در تولید نقش بیشتری داشته باشند و در روستا بمانند و نیازهای اولیه زندگی آنها مانند شهرنشینان تامین شود. وی گفت: مشکلات روستاها را می دانیم اما لازم است راه حل را خود روستاییان بویژه نخبگان و تحصیل کردگان به مسئولان ارائه کنند تا بتوانیم برای تقویت اقتصاد روستاییان فکری اساسی کرده و شرایط را برای زندگی بهتر فراهم کنیم. رضوی بیان کرد: امکان این که نسخه واحدی برای همه روستاها بپیچیم وجود ندارد زیرا شرایط اقلیمی و وضعیت روستاها متفاوت است به همین دلیل باید بخشداران، دهیاران، فرمانداران و روستاییان طرح و ایده های خود را برای استفاده از ظرفیت های مناطق خود به مسئولان منعکس کنند تا بهترین راهکار برای اجرا انتخاب شود.

روستاییان شایسته مشارکت در امور اقتصادی هستند رضوی با اشاره به نقش مردم در انقلاب، جنگ تحمیلی و مقابله با تحریم ها اظهارداشت: علیرغم تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری که مشارکت مردم در امور حیاتی است برخی نمی خواهند مردم در فعالیت های اقتصادی حضور پر رنگی داشته باشند و می گویند فهم اقتصادی نزد عامه نیست که در پاسخ به این افراد باید گفت چرا در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی، رئیس جمهور، درک و فهم مردم بالاست اما در اقتصاد نمی توانند تاثیرگذار باشند. وی افزود: چون این کار به منفعت مردم و بی نیازی آنها منجر می شود و منافع برخی را کاهش می دهد مایل نیستند مردم در حوزه اقتصاد مشارکت کنند و همواره نیازمند و اسیر آنها باشند اما رویکرد و سیاست دولت تدبیر و امید بر آن است که اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم بویژه روستاییان محقق شود. رضوی گفت: عدم توسعه یافتگی در کشور به علت حجیم و بزرگ بودن دولت و کوچک شدن تعاونی ها و بخش خصوصی است و اگر بخواهیم این روند معکوس شود باید به مردم بها داده و آنها را در امور مشارکت دهیم. این مسئول یادآورشد: در سال 91 رشد اقتصادی کشور منهای 6.5 درصد بود که در سال گذشته به منفی دو درصد رسید و معلوم نیست چه بازی سیاسی با کشور کردند که با همه تلاش هایی که شده هنوز به صفر هم نرسیده ایم که یک علتش عدم مشارکت مردم در امور اقتصادی است. وی افزود: تا مسئولان بر صندلی دولتی تکیه زده اند با مشارکت مردم مخالفت می کنند و حجیم شدن دولت را تائید نمی کنند اما بلافاصله پس از ترک مسئولیت حامی بخش خصوصی می شوند و می گویند دولت بزرگ شده و باید چاره کرد. نخبگان روستایی شناسایی شوند این مسئول اظهارداشت: روستاها پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و در حالی که 60 درصد گوشت قرمز کشور توسط روستائیان تامین می شود و معدل استقرار جمعیت روستایی کشور27.6 درصد و قزوین 27 درصد است و با اینکه پایگاه دامداری و کشاورزی محسوب می شوند متاسفانه این گروه در تامین زندگی و معیشت خود با مشکل مواجهند زیرا نه خود را به مسئولان شناسنانده اند و نه مدیران نخبگان و توانمندان روستایی را شناخته اند که این ضعف باید برطرف شود. رضوی تصریح کرد: برای توانمند ساختن روستاییان باید افراد توانمند شناسایی و به مسئولان معرفی شوند تا بتوانیم از این ظرفیت بخوبی برای توسعه و رونق اقتصادی روستاها استفاده و مشارکت جدی مردم در اقتصاد را محقق کنیم. روستاها را با یارانه و اجرای طرح های اقتصادی متحول کنیم وی افزود: دو طرح مهم برای تقویت بنیه مالی روستاها در دولت پیش بینی شده که در صورت همراهی مردم آن را اجرایی خواهیم کرد و با این کار چهره اقتصادی روستاها متحول خواهد شد. رضوی گفت: اگر روستاییان یارانه خود را برای ایجاد شرکت، تعاونی، واحد تولیدی و هر کار اقتصادی و سودآوری اختصاص دهند دولت نیز سه برابر آن را به صورت تسهیلات با کارمزد چهار درصد به عنوان کمک اختصاص خواهد داد تا در امور تولیدی و اشتغال جوانان روستایی به کار گرفته شود و سود ناشی از آن به مردم بازگردد.

وی یادآورشد: برای نمونه در روستایی که دو هزار خانوار دارد حتی اگر نیمی از مردم د اوطلبانه وارد این طرح شوند و یک هزار نفر سالانه 720 میلیون تومان یارانه خود را به عنوان آورده در تولید بکار گیرند دولت نیز بالغ بر دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد که با این اعتبار می توان در صنایع بسته بندی، تولیدی، کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان وارد کار شد و هم به اقتصاد روستا کمک کرد و هم از مهاجرت جلوگیری و بستر خوبی برای توسعه را نیز فراهم کرد. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: در طرح دوم هر سرمایه گذاری که در روستا واحد تولیدی احداث کند می تواند تسهیلات قابل توجهی با کارمزد 10 تا 12 درصد دریافت کند که این روش نیز به اشتغال روستایی و توسعه مناطق محروم کمک موثری کرده و چهره روستاها را متحول خواهد کرد. وی اظهارداشت: دولت مصمم است در دوران مسئولیت خود کوچک کردن دولت و مشارکت جدی مردم در امور را با تقویت بخش خصوصی محقق کند و این طرح که حمایت جدی دولت را از روستاها نشان می دهد تاکنون سابقه نداشته و امیدواریم روستاییان به سود مقطعی فکر نکند و با اندیشه ای بلند سرمایه های اندک خود را که شاید در زندگی آنها زیاد هم تعیین کننده نباشد به عنوان پس انداز در امور تولیدی بکار گیرند و با استفاده از این فرصت ارزشمند در تامین آینده خود و فرزندانشان مشارکت جدی کنند و در آبادانی روستاها سهیم شوند. رضوی گفت: نمونه این کار در برخی روستاهای نائین انجام شده و امروز مردم سهامدار شرکتهای تولید قطعه، مواد غذایی، بیسکویت و کیک و واحدهای پرورش شترمرغ هستند که با سرمایه های اندک روستائیان ایجاد شده و برای فرزندانشان هزاران شغل ایجاد کرده و در کوتاهترین زمان هم سرمایه آنها را در قالب سود بازگردانده است. در این مراسم نمایندگان بخشها و شهرستانها دیدگاههای خود را در خصوص اجرای طرحهای اقتصادی در روستاها مطرح کردند. احداث سد برای تامین نیاز آبی روستاها، تشکیل صندوق توسعه روستایی توسط خیرین، تقویت جاذبه های روستایی، توجه به بهداشت و محیط زیست روستاها، تقویت آموزش و پرورش، ارائه الگوی مشخص معماری، ایجاد بازارچه های محلی، تداوم آموزش فنی و حرفه ای روستاها، راه اندازی تعاونی دهیاران از جمله پیشنهادات نمایندگان روستاییان برای رونق اقتصادی مناطق روستایی بود.


۱۳۹۳/۴/۲ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن