تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجمع مدرسین حوزه علمیه قم از فتوای آیت الله سیستانی علیه گروه تروریستی داعش حمایت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجمع مدرسین حوزه علمیه قم از فتوای آیت الله سیستانی علیه گروه تروریستی داعش حمایت کرد قم - ایرنا- مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای جنایت گروه تروریستی داعش را محکوم و حمایت خود را از مرجعیت شیعه آیت الله سیستانی اعلام کرد.


در این بیانیه که روز دوشنبه نسخه ای از آن دراختیار ایرنا قرار گرفت ، آمده است: تهاجم وحشیانه اخیر گروهک تروریستی و تکفیری داعش به شمال عراق، بار دیگر چهره زشت، شرارت بار و جنایت کار این گروه افراطی را برای جهانیان به نمایش گذاشت.
دراین بیانیه افزوده شده است: خونریزی و کشتار بی گناهان و چپاول و به یغما بردن اموال آنان، صحنه هایی فاجعه بار و جانکاه از این تجاوز ددمنشانه بود، که وجدان بشریت را آزرد و جهان اسلام را در اندوه و ماتم فرو برد.
در این بیانیه افزوده شده است: پدیده شوم داعش حاصل پیوند نامشروع میان افراطی گری و مذهب و ثمره تلخِ تعصبِ کور و اختلافاتِ پوچِ فرقه ای است که در بستر قشری گری و برداشت ظاهرگرایانه و غیرعقلانی از آموزه های دینی رشد کرده و بر خرمن اندیشه و معنویت اسلامی شعله افکنده و جهان اسلام را به آتش کشیده و چونان ابزاری در خدمت منافع صهیونیسم و دشمنان اسلام در آمده است.
در بیانیه تاکید شده است: دستهای پنهان سیاسی که منافع قدرت های رقیب منطقه ای و جهانی را نمایندگی می کنند، نیز برای جبران شکست و ناکامی های خود، آتش بیار معرکه شده اند و با پشتیبانی مالی و نظامی از این گروه، در پی برهم ریختن آرامش و ثبات در منطقه اند.
در بیانیه این مجمع آمده است: البته منازعات گروه های سیاسی در عراق و ضعف و کاستی های دولت مرکزی در سامان دهی اوضاع، که چه بسا ریشه در بی تدبیری های سیاسی داشته، نیز زمینه را برای موفقیت این برنامه فراهم ساخته است.
بیانیه افزوده است: دفاع در برابر این تهاجم و خاموش کردن آتش این فتنه، تنها وظیفه مردم عراق نیست، بلکه همچنان که مرجعیت شیعه به درستی دریافته و اعلام کرده اند، تکلیفی اخلاقی و دینی بر دوش همگان است.
درقسمت دیگری ازاین بیانیه آمده است: داعش و همپیمانانش را تنها دشمنی و کینه توزی با شیعه به چنین جنایاتی وانداشته، بلکه این اقدامات برآمده از خشک مغزی و دشمنی با دستاوردهای نیک تمدن بشری، همچون حقوق بشر و مردم سالاری است.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه افزود: امت اسلامی، شیعه و سنی، یک پارچه و همبسته، با ایستادگی در برابر این اشرار، که متاسفانه به لباس تقدس درآمده اند، باید چهره اصیل و مهربان دیانت اعتدالی اسلام را به جهانیان نشان دهند و جهان اسلام را از لوث وجود آنان پاک کنند.
در بخش دیگری از بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم آمده است: پیروزی در این دفاع بیش از پیش در گرو وحدت و آشتی ملی گروه های مختلف سیاسی، مذهبی و قومی در عراق و تدبیر سیاسی درست در برخورد با این ماجراست.
بیانیه حاکیست: این فرصتی است که دولت عراق می تواند پایبندی خود به منافع ملی و اصول دموکراسی را به جهانیان نشان دهد و جامعه جهانی را به پشتیبانی از خود در برخورد با این پدیده شوم امیدوار سازد، در این راستا پشتیبانی دولت و مردم ایران از ملت و دولت عراق، نیز به حکم وظیفه دینی و اخلاقی، از ضرورت و اولویت بیشتری برخوردار است.
در این بیانیه آمده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با محکومیت شدید گروهک تروریستی داعش و اقدامات جنایت بار آن، پشتیبانی قاطع خود را از ملت عراق و فرمان مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی سیستانی اعلام می دارد، همچنین با رد هرگونه سخن و اقدام تفرقه آمیز که موجب شکاف در امت اسلامی شود، بر یکپارچگی و همبستگی آنان در برخورد با گروه های افراطی و تروریست، پافشاری می کند.
در بخش پایانی بیانیه تصریح شده است: افزون بر این، بر ضرورت دفاع و پاسداری از عتبات عالیات، چونان میراث مقدس و برجسته تمدن اسلامی که مورد احترام همه مسلمانان است، تاکید می کند و هیچ گونه توهین به آن ها را قابل تحمل نمی داند، بی تردید حفظ حریم عتبات عالیات، تنها وظیفه دولت عراق نیست و دولت ایران نیز موظف به اقدام برای مصونیت آن از هرگونه تعرض خواهد بود. ک/1
7401/ 550/546

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن