تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819728281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌نشيني تاكتيكي ارتش عراق از الانبار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عقب‌نشيني تاكتيكي ارتش عراق از الانبار
واحدهاي ارتش عراق از بعضي مناطق استان الانبار به دلايل تاكتيكي عقب‌نشيني كردند و ‌تروريست‌هاي داعش چهار شهر در اين استان غربي را به تصرف خود در آوردند.


واحدهاي ارتش عراق از بعضي مناطق استان الانبار به دلايل تاكتيكي عقب‌نشيني كردند و ‌تروريست‌هاي داعش چهار شهر در اين استان غربي را به تصرف خود در آوردند.
به گزارش جوان، شبه‌نظاميان گروه تروريستي داعش طي دو روز گذشته چهار شهر را در استان غربي الانبار عراق را به تصرف خود در آوردند. آخرين شهري كه به كنترل اين گروه تروريستي در‌آمد شهر رطبه واقع در 150 كيلومتري مرزهاي شرقي اردن است. تروريست‌ها پيشتر شهرك‌هاي «وراوه»، «عانه» و «الرطبه» را در پي عقب نشيني تاكتيكي ارتش به كنترل خود در آورده بودند. تحليلگران ميداني عقب‌نشيني ارتش عراق را الهام گرفته از تجربيات جنگ ارتش سوريه با تروريست‌ها عنوان مي‌كنند. به گفته ايليا ج مغناير گزارشگر روزنامه الرأي كويت و تحليلگر مناطق درگيري، از اوايل سال گذشته شمسي ارتش سوريه با عقب كشيدن نيروهاي منظم خود و متمركز كردن آنها در شهر توانست ضمن جلوگيري از حملات فرسايشي تروريست‌ها، حملات تهاجمي خود را به عهده نيروهاي چريكي و نامنظم واگذار كند. وي همچنين گفت: فرماندهي خط مقدم جنگ به افسران عراقي واگذار مي‌شود كه در جنگ عليه تروريست‌ها در سوريه تجربياتي كسب كرده‌اند، اين كارشناس احتمال به كارگيري اين تاكتيك را با توجه به موفقيت آميز بودن آن در سوريه تاكتيك مناسبي مي‌دانند، از طرف ديگر مغناير معتقد است، با توجه به كمبود نيروهاي داعش پراكندگي آنها در حوزه وسيع‌تر به تضعيف اين گروه خواهد انجاميد.
 در همين حال سرتيپ «قاسم عطا» سخنگوي نظامي نخست‌وزير عراق اعلام كرد كه منطقه «جرف الصخر» بابل به طور كامل از تروريست‌ها پاكسازي شده است. نيروهاي امنيتي عراق همچنين «صبري المرعاوي» امير داعش در شرق فلوجه را به قتل رساندند.   روز جمعه نيز تروريست‌هاي داعش به سوي شهر مرزي القائم پيشروي كرده و روز شنبه كنترل يك گذرگاه مرزي را در اين منطقه كه بين عراق و سوريه واقع شده به دست گرفتند. در همين حال، منابع نزديك به مخالفان سوري گزارش دادند، جنگنده‌هاي ارتش سوريه منطقه مرزي بين دو كشور را هدف حملات خود قرار دادند. بنابر گفته اين منابع جنگنده‌هاي سوري روز شنبه شش بار مناطق تحت كنترل داعش در مرز دو كشور عراق و سوريه را هدف قرار دادند.
   كري به زودي وارد بغداد مي‌شود
همزمان با اعلام جان كربي، سخنگوي پنتاگون مبني بر اينكه اولين گروه از مشاوران نظامي امريكا وارد عراق شده‌اند، خبرگزاري رويترز گزارش داده است كه «جان كري» وزير خارجه امريكا به زودي وارد بغداد مي‌شود. جان كربي خاطرنشان كرد، مأموريت اين مشاوران ارزيابي توانايي‌هاي نيروهاي عراقي و مقدمه‌چيني براي اعزام ساير كارشناسان است. پيش‌تر باراك اوباما، رئيس‌جمهوري امريكا اعلام كرده بود كه كشورش آماده است 300 مشاور نظامي به عراق اعزام كند تا به بغداد براي مقابله با افراد مسلح گروه دولت اسلامي عراق و شام موسوم به داعش كمك كنند. از سوي ديگر هزاران عراقي حامي مقتدي صدر، رهبر جريان صدر عراق در چندين منطقه از اين كشور رژه برگزار و تأكيد كردند كه براي جنگ با تروريست‌ها آماده هستند.
   مصاحبه الراي كويت با يكي از رهبران داعش
يكي از رهبران گروه تروريستي داعش با بيان اينكه جنگ سوريه و عراق قدرت و توان اين گروه را تضعيف نمي‌كند، تصريح كرد: عزت الدوري، معاون صدام با ما همكاري مي‌كند. به گزارش ايسنا، ابوبكر الجنابي، يكي از اعضاي گروه تروريستي- بعثي دولت اسلامي عراق و شام موسوم به داعش در گفت‌وگو با روزنامه الراي كويت گفت: جنگ در سوريه و عراق قدرت و توان ما را تضعيف نمي‌كند چراكه هر كشوري با كشور ديگر فرق مي‌كند. وي افزود: داعش يك گروه نيست بلكه مجموعه‌اي از افكار است. هركسي مي‌تواند رهبران و اميران را به قتل برساند اما نمي‌تواند افكار را از بين ببرد. ما از طريق عقل و فكر خود توانستيم جمع زيادي از داوطلبان جنگ را جذب كنيم. وي گفت: حملاتي كه از سوي داعش عليه نيروهاي دولتي عراق صورت گرفته از داخل خود عراق آغاز شده است. عزت‌ابراهيم‌الدوري، معاون صدام و دبيركل حزب منحل شده بعث عراق با ما همكاري مي‌كند و دنبال همان اهدافي است كه ما دنبال آن هستيم. الجنابي افزود: اعضاي فرقه «نقش‌بنديه»، «جيش المجاهدين» و «الجيش الاسلامي» نيز با ما همكاري مي‌كنند. الجنابي خاطرنشان كرد: تصميم باراك اوباما، رئيس‌جمهوري امريكا براي حمايت از بغداد كمكي به دولت عراق نمي‌كند چراكه اين كشور نياز به ايجاد تغييري اساسي در سياست و ساختار خود دارد.
   سناريوي عربستان و قطر در عراق
روزنامه روسي «كامرسانت» در مطلبي، با اشاره به پيشروي‌هاي تروريست‌ها در چند شهر عراق، خاطرنشان كرد كه به دليل حمايت عربستان و قطر از عناصر تندرو، ترس از تكرار سناريوي سوريه در عراق وجود دارد. بر اساس اين گزارش، برنامه عناصر داعش تقسيم عراق به سه بخش جنوب براي شيعيان، مركز براي اهل سنت و شمال براي كردها است.  اين روزنامه تأكيد كرد، تمام گزارش‌هاي رسيده از خاورميانه حاكي از آن است كه عربستان با تمام توان سعي دارد تا امنيت و ثبات عراق را به بهانه عقيدتي متزلزل كند. اين روزها صفحه‌هاي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در عراق سرشار از مطالبي ضد عربستان سعودي است كه مي‌خواهد عراق را به جنگ طايفه‌اي بكشاند. كامرسانت خاطرنشان كرد: كردها كه مترصد وقوع بحران هستند، از اين وضعيت به نفع خود استفاده مي‌كنند و در بحراني كردن موضع بين عراق و همسايگانش شريك هستند. آنها به جاي اينكه به مسئوليت خود در قبال حمله قريب الوقوع به عراق عمل كنند، مناطق مورد اختلاف را اشغال كردند، و در همين راستا بين ارتش و نيروهاي پيشمرگه به خاطر تحويل ندادن سلاح‌هايشان درگيري روي داد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 01 تير 1393 - 21:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن