تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805094298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری رسا ـ تشییع پیکر شهید حسن عمران در مراغه، برگزاری مسابقه «قرآن در بهار قرآن» در تبریز و بزرگداشت سالروز شهادت دکتر چمران از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر سرگرد شهید حسن عمران که به دست گروه های معاند نظام در منطقه شمال غرب کشور به شهادت رسیده بود، امروز با حضور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور مراغه از مقابل مسجد شهدا به سمت گلزار شهدای گلشن زهرا(س) تشییع شد.
سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در مراسم معنوی که با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و همرزمان شهید عمران همراه بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران خاری بر چشم دشمنان اسلام و تشیع است، از این رو با هر ترفندی به دنبال براندازی این انقلاب مردمی و دینی است.
 وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران منافع غرب و معاندان اسلام در سراسر جهان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: دو خاصیت و ماهیت استکبارستیزی و سلطه ناپذیری انقلاب، موج بیداری اسلامی در سراسر جهان را به راه انداخت، تا جایی که در قلب اروپا جنبش 99 درصدی علیه امپریالیسم شکل گرفت.
کریمیان با تأکید بر این‌که امپریالیسم شرق و غرب در کنار هم و در یک سنگر علیه انقلاب اسلامی قرار گرفته اند، تصریح کرد: دشمن با تحمیل جنگی فرسایشی نتوانست این انقلاب را از اهداف خود دور سازد، در مقطعی با تهاجم فرهنگی و عقیدتی و امروز با تحریک گروهک‌های تروریستی و منافقان به دنبال تحقق اهداف خود است.
فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی ترویج قوم‌گرایی در نقاط مختلف کشور را یکی از اهداف شوم دشمنان دانست و گفت: ملت ایران با تأسی از فرهنگ عاشورا و کربلا دست در دست هم و در صفوف فشرده زیر پرچم ولایت فقیه مقابل هرگونه توطئه دشمنان اسلام و تشیع ایستادگی کرده اند.
وی با بیان این‌که امام راحل به حق فرمودند؛ جنگ تحمیلی ابهت شرق و غرب را شکست، افزود: شهادت آرمان شیعه است، بنابراین مقابله با هرگونه توطئه و تهاجمی که نهایتش شهادت در راه کشور و اسلام باشد، افتخاری برای پاسداران این مرز و بوم خواهد بود، به جرأت می توان گفت که اکنون تمام اسلام در برابر کفر ایستاده است.
گفتنی است، شهید حسن عمران که پنجشنبه 29 خرداد به دست گروه های معاند نظام در منطقه شمالغرب کشور به شهادت رسید، از یادگاران جبهه های حق علیه باطل دوران دفاع مقدس بود که در این دوران شش سال به عنوان بسیجی از کیان انقلاب اسلامی همراه همرزمان خود دفاع کرده بود.
بنابر این گزارش، در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه و نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر این شهید والامقام نماز خواند و مردم شهیدپرور ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا، پیکر پاک شهید عمران را در گلشن زهرا(س) مراغه به خاک سپردند.
مسابقه «قرآن در بهار قرآن» در تبریز برگزار می شود
حوزه هفت بسیج شهری تبریز طی فراخوانی از تمام قاریان، حافظان و شهروندان تبریزی به منظور شرکت در مسابقه « قرآن در بهار قرآن » دعوت کرد. این حوزه در نظر دارد مسابقه قرآن در بهار قرآن را به منظور ترویج آموزه های دینی و قرآنی و تقویت انس به قرآن، بین شهروندان تبریزی به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار کند.
این مسابقه در زمینه حفظ، قرائت، تفسیر، اذان وصحیح خوانی نماز در 2 رده سنی زیر 16 سال و بالای شانزده سال برگزار خواهد شد. که جزئیاتش به شرح ذیل است؛
الف) رده سنی بالای شانزده سال که شرکت کنندگان این رده سنی در رشته حفظ یک جزء، دو جزء و پنج جزء؛ در رشته قرائت، کل قرآن و در رشته تفسیر که مخصوص بزرگسالان است در تفسیر سوره های مبارکه اخلاص، ناس، فلق و قدر، باهم به رقابت خواهند پرداخت.
ب) رده سنی زیر 16 سال؛ شرکت کنندگان این رده سنی در رشته حفظ، نصف جزء سی ام قرآن کریم و در رشته قرائت، کل جزءسی ام قرآن کریم، توانایی های خود را عرضه خواهند کرد.
لازم به ذکر است این مسابقه از 19 تا 21 تیر ماه امسال مصادف با 12، 13 و 14 ماه رمضان در محل مسجد و پایگاه امام حسن(ع) تبریز، برگزار خواهد شد. شهروندان می توانند برای شرکت در این مسابقه به شعبه دارالقران، تربیت و آموزش حوزه هفت بسیج شهری تبریز و یا پایگاه های تابعه این حوزه مراجعه کنند.
همایش گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران در تبریز
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس امروز در همایش گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: شهید چمران در عرصه های مختلف بخش هایی از مدیریت جهادی را به صورت عملی نشان داد که ضرورت امروز جامعه ماست.
وی گفت: ضربه روحی که پس از شهادت چمران به رزمندگان وارد شد، بالاتر از خسارت های دیگری بود که متحمل شدیم. در پاوه و مناطق عملیاتی دیگر ایشان بدون توجه به جایگاه و مقام خود هر کجا احساس نیاز می شد به همراه گروه خود حاضر شده و شاید نخستین نیروهای مردمی که در منطقه عملیاتی حضور پیدا کردند، نیروهای خود شهید چمران بودند.
سعیدی با تاکید بر ابعاد فکری شهید چمران و اینکه ایشان از نظر عرفان و مواضع سیاسی در اوج بودند، افزود: نهضت آزادی با سرمایه گذاری روی وی می خواست وابستگی چمران را بزرگ نمایی کند که عضو این نهضت است در حالیکه اعتقاد چمران این بود که در خط ولایت بوده و شاگرد و مقلد امام راحل (ره) است./935/د101/ب4



۱۳۹۳/۴/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن