تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803381781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور اعضای شورای شهر در مساجد همزمان با «دهه تکریم و غبارروبی مساجد»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حضور اعضای شورای شهر در مساجد همزمان با «دهه تکریم و غبارروبی مساجد»
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از حضور اعضای این شورا در مساجد به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد خبر داد.
 
 
احمد حکیمی پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اهمیت محوریت مساجد برای فعالیت های فرهنگی - اجتماعی اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی-اجتماعی در هر جامعه ای متناسب با نوع آن جامعه انجام می شود و در جامعه اسلامی، مسجد نقش محوری را ایفا می کند.
 
 
وی افزود: پیوستگی مردم و مساجد در جامعه اسلامی تاثیر فعالیت های فرهنگی اجتماعی در مساجد را نسبت به مکان های دیگر افزایش می دهد.
 
 
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی اجتماعی در جامعه ما با هم افزایی میان مساجد و دیگر نهادها قابل انجام است، خاطرنشان کرد: لزوم در محوریت قرار گرفتن مساجد برای فعالیت های فرهنگی اجتماعی به این معنا نیست که نهادهای دیگر در این زمینه فعالیت نکنند.
 
 
حکیمی پور ادامه داد: نهادهای دیگر مانند فرهنگسراها و یا سراهای محله هم قابلیت فعالیت فرهنگی دارند ولی هم افزایی آنها با مساجد مطمئنا می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.
 
 
وی به تاثیر مساجد در حل معضلات اجتماعی هم اشاره و تصریح کرد: مساجد از ابتدای اسلام تا کنون تنها منحصر به مکانی برای اقامه نماز نبود و پیامبر اسلام(ص) با حضور در مسجد بسیاری از مشکلات مردم را برطرف می کردند.
 
 
این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: تفاوت های فرهنگی اجتماعی جامعه ما با دهه های قبلی، ارتباط مردم با مساجد را کمرنگ کرده است.
 
 
حکیمی پور با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم در سال های اخیر عنوان کرد: مشکلات اقتصادی، پیشرفت تکنولوژی و فعالیت های فرهنگی دشمنان سبک زندگی مردم را دچار تغییراتی کرده که مساجد از سبک زندگی مردم خارج شده است.
 
 
وی اضافه کرد: بر همین اساس باید با برنامه ریزی مناسب اجازه فاصله گرفتن مردم با مساجد را ندهیم.
 
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران به لزوم مشارکت مردم در عمران و آبادانی مساجد هم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از راههای جذب مردم به مساجد مشارکت دادن آنها در عمران و آبادانی مساجد است و با توجه به مشکلات موجود بسیار ضروری به نظر می رسد.
 
 
حکیمی پور ادامه داد: دولت و دستگاه های مسئول به تنهایی قادر به حل مشکلات مختلف مساجد نیستند و با توجه به تجربه حضور موفق مردم در ساخت و ساز، عمران و آبادانی مساجد به دست مردم قابلیت اجرایی شدن را دارد.
 
 
وی با انتقاد از کمبود بودجه مساجد برای انجام فعالیت های فرهنگی اجتماعی یادآور شد: بسیاری از مساجد در نقاط مختلف کشور ظرفیت انجام فعالیت های فرهنگی اجتماعی مختلف را دارند اما متاسفانه کمبود بودجه امکانات اجازه فعالت را به آنها نمی دهد.
 
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فرصتی برای حل مشکلات مساجد دانست و گفت: دهه تکریم و غبارروبی مساجد بستر توجه بیشتر مسئولان به مشکلات مساجد را فراهم می کند.
 
 
حکیمی پور به برنامه شورای اسلامی شهر تهران برای بازدید از مساجد تهران در این دهه اشاره و عنوان کرد: شورای شهر تهران به خصوص کمیسیون فرهنگی این شورا قصد دارد که با حضور در مساجد در دهه تکریم و غبار روبی با مشکلات مساجد از نزدیک آشنا شود.
 
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان همکاری شهرداری و مساجد را برای حل معضلات اجتماعی مهم ارزیابی و تصریح کرد: مشارکت شهرداری و مساجد می تواند بسیاری موانع و معضلات اجتماعی را حل کند و در تقویت امکانات مساجد هم موثر باشد.
 






تاریخ انتشار: 01 تير 1393 - 17:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن