تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804409563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع 20 ميليارد دلار براي مداخله در بازار ارز/ هيچ مصوبه محرمانه اي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۳۹ب.ظ)
معاون اول رئيس جمهوري خبر داد: توزيع 20 ميليارد دلار براي مداخله در بازار ارز/ هيچ مصوبه محرمانه اي نداريم معاون اول رئيس جمهوري از هزينه 20 ميليارد دلاري براي مداخله در بازار ارز طي سال هاي 89 تا 90 خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري در همايش روز ملي اصناف با اعلام اين مطلب گفت: در اقتصاد ما رانت هاي متعددي، از جمله رانت هاي اقتصادي، سياسي و اطلاعاتي وجود دارد که گاهي ارزش اين رانت هاي اطلاعاتي ميلياردها دلار است.
وي با بيان اين خبر که رانت هاي زيادي در عرصه اقتصادي و سياسي وجود دارد، افزود: بسياري از افراد که به موقعيت هاي بالايي رسيده اند ناشي از رانت هاي سياسي بوده نه شايستگي افراد.
وي افزود: برخي افراد توانسته اند با استفاده از رانت هاي سياسي، و بدون اينکه رقابتي باشد به پست ها و مقامات بالايي برسند و ميدان رقابت بدون حضور رقيب در اختيار آنان قرار گرفته است.
وي اذعان داشت: ما بايد قانونمند عمل کنيم و اين دولت به دنبال شفاف سازي سياست ها و پايداري آنها است؛ زيرا تغييرات پي در پي سياست ها مي تواند زمينه کسب سودهاي هنگفت را براي عده اي مهيا کند.
معاون اول رئيس جمهور با تأکيد بر شفاف سازي قوانين و ارائه اطلاعات دقيق تصريح کرد: اين اقدامات مي تواند ضايعات اقتصاد را به حداقل برساند.
جهانگيري با بيان اين مطلب که همواره استفاده کنندگان از رانت صداي بلندتري دارند اذعان داشت: کساني که از رانت استفاده مي کنند صدايشان بلندتر است؛ زيرا با اين اقدام مي خواهند براي رقيب دام پهن کرده و نگاه ها را به سمت آنان هدايت کنند.
جهانگيري با بيان اين مطلب که هنوز به مردم نگفته ايم طي يک سال و نيم در بازار ارز چه اتفاقاتي رخ داد، متذکر شد: طي سال هاي 89 تا 90، 20 ميليارد دلار پول براي مداخله عده اي در بازار ارز هزينه شد تا با اين هزينه قيمت ارز را کاهش دهند.
جهانگيري اذعان داشت: هنوز به مردم نگفته ايم که چه گروه هايي ارز 1226 گرفته اند و با آن واردات کالا به بازار را صورت داده اند. اما قصد داريم که اين موضوع رسيدگي کنيم هرچند عده اي مي خواهند اذهان را به سمت ديگري هدايت کنند.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: دولت براي مقابله با مفاسد اقتصادي مصمم است، اما؛ مقابله با مفاسد اقتصادي با شعار اقدامات سياسي صورت نمي گيرد. فساد اقتصادي در ايران علمي شده است، بنابراين بايد با شيوه هاي علمي نيز با آن مقابله کنيم.
وي در خصوص مصوبات دولت گفت: دولت تمام مصوبات خود را در اختيار رسانه ها قرار داده و مردم را از آن مطلع مي کند مگر اينکه مصوباتي محرمانه و در خصوص امنيت کشور باشد و قطعا ما به غير از مصوبات امنيتي هيچ مصوبه پنهاني از مردم نداريم.
معاون اول رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به کاهش تورم و تلاش براي خروج از رکود تورمي اظهار داشت: خوشبختانه با اجراي سياست هايي توانسته ايم تورم را کنترل کنيم و قصد داريم براي خروج از رکود تورمي از پتانسيل اتاق اصناف استفاده کنيم و دولت معتقد است نهادهاي صنفي حتما بايد در سياست هاي کشور حضور داشته باشند.
وي با اشاره به نزديک شدن به ماه مبارک رمضان تصريح کرد: براي تنظيم بازار و تأمين کالاي مورد نياز مردم در ماه مبارک رمضان مشکلي نداريم؛ زيرا کالا به اندازه کافي تأمين شده است.
وي در پايان با تأکيد بر ضرورت ساماندهي نظام توزيع ابراز داشت: نظام توزيع بايد به نوي ساماندهي شود که هزينه کمتري از سوي مردم در اين زمينه پرداخت شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن