تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803555411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان استاندارد: بنزين فعلي يورو4 است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۴۱ب.ظ)
«زولبيا و باميه» زير ذره بين استاندارد رئيس سازمان استاندارد: بنزين فعلي يورو4 است رئيس سازمان ملي استاندارد ايران با استناد به آزمايش هاي سازمان محيط زيست و وزارت نفت، بنزين فعلي کشور را بنزين با استاندارد آلايندگي يورو4 اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، نيره پيروزبخت رئيس سازمان ملي استاندارد ايران، با اعلام اين خبر گفت: از سال 1391 و براساس قانون بودجه کشور، نظارت بر فرآورده هاي نفتي توليد داخلي و وارداتي با مسئوليت وزارت نفت است.
وي متذکر شد: سازمان ملي استاندارد آمادگي دارد تا چنانچه دولت تشخيص دهد به منظور حفظ سلامت مردم کنترل کيفيت بنزين را انجام دهد و در اين رابطه با وزارت نفت و سازمان حفاظت محيط زيست همکاري کند.
به گفته پيروزبخت، تا پايان تيرماه آزمايشگاه مجهزي در بندرعباس راه اندازي خواهد شد که در آن، سازمان ملي استاندارد تست کيفيت بنزين را انجام خواهد داد.
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران در پاسخ به اين انتقاد که وزارت نفت توانايي تست بنزين يورو 4 را ندارد، تاکيد کرد: تست بنزين کار سختي نيست و استانداردهاي يورو 2 و يورو4 نيز قابليت تست دارد، ضمن اينکه اين امکان وجود دارد که بتوانيم در کشورهايي که آزمايشگاه‌هايي با استاندارد 17025 دارد، استاندارد بنزين را بسنجيم و بنزين مورد مناقشه را به اين کشورها ارسال و نتايج آن را با گزارشات خود تطبيق دهيم.
طرح کنترل بازار با جديت ادامه دارد
وي در ادامه از آمادگي کامل براي اجراي طرح مشترک کنترل بازار با وزارتخانه هاي ديگر خبر داد و اظهار داشت: سازمان ملي استاندارد طرح کنترل بازار را از سال 1385 آغاز کرده است و در سراسر کشور ادامه مي دهد.

زولبيا و باميه زير ذره بين استاندارد
پيروزبخت از برخي برنامه ريزي هاي سازمان ملي استاندارد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در ماه ميهماني خدا بر روي کالاهايي مانند پنير، شير، شکر، جعبه هاي مقوايي قنادي ها، خرما و ... که بيشتر مورد مصرف مردم است کنترل بيشتري صورت مي گيرد.
به گفته وي، همچنين به دليل حساسيت سازمان ملي استاندارد به سلامت مردم در ماه مبارک رمضان، به صورت تصادفي و اتفاقي با کنترل "زولبيا و باميه" عرضه شده به بازار ميزان پراکسيد روغن موجود در اين محصولات بررسي مي شود و آنرا به اطلاع وزارت بهداشت نيز خواهيم رساند.

اصلاح و بازنگري استانداردها و فرآيندهاي خودرو
پيروزبخت در ادامه از تدوين ضوابط جديد استاندارد خودرو خبر داد و گفت: در گذشته انتقاداتي از سوي رئيس قبلي سازمان ملي استاندارد صورت گرفته بود مبني بر اينکه خودروسازان با رايزني با دولت برخي استانداردهاي اجباري و درخواست‌هاي سازمان ملي استاندارد را دور مي زنند که اين اعتراض کاملا به جا بود، چرا که مواردي همچون ايربگ که از استانداردهاي اساسي و مورد نياز براي ايمني مردم است نبايد مصوبه دولت داشته باشد و خودروسازان بايد به صورت داوطلبانه اين کار را انجام دهند.
رئيس سازمان ملي استاندارد ادامه داد: رويکرد نوين سازمان ملي استاندارد اين است که کيفيت کالاها در واحدهاي توليدي به گونه اي رعايت شود که از برخوردهاي انفعالي توليدکنندگان و مصرف کنندگان خودداري شود، ضمن اينکه از ظرفيت‌هاي قانون حمايت از مصرف کننده نيز استفاده کافي صورت گيرد.
به گفته وي، بازنگري در استانداردهاي خودرو در حال انجام است و در حال حاضر تعامل مناسبي با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و در شوراي سياست‌گذاري خودرو مشکلات دو بار در ماه بررسي مي شود و در عين حال رويکرد وزارت صنعت نيز ارتقاي کيفيت خودرو است.
پيروبخت با بيان اينکه در مورد خودرو دو کار در حال انجام است که شامل اصلاح و بازنگري استانداردهاي مرتبط با خودرو و اصلاح و بازنگري فرآيندهاي تاييد نوع خودرو است، اضافه کرد: استانداردهاي مرتبط با خودرو در 4 حوزه در حال تجديدنظر است به نحوي که زماني که بحث اتوبوس‌ها و مشکلات مرتبط با آنها پيش ‌آمد سازمان ملي استاندارد تصميم گرفت تا در استانداردهاي اتوبوس از منظر "استحکام سقف و ستون" تجديد نظر کند که اين استاندارد جديد از ابتداي خردادماه اجباري است و اميدواريم خودروسازان با درخواست هاي خود آن را عقب نيندازند.
وي افزود: بازنگري بعدي در "تعداد و محل چکش‌هاي اضطراري" در اتوبوس ها است، ضمن اينکه استاندارد محل "استقرار باتري" و نيز "استقرار باک سوخت اتوبوس ها" نيز بازنگري شده است.

سازمان استاندارد به دنبال اعلام شاخص کيفيت خودروها
رئيس سازمان ملي استاندارد در خصوص نقش اين سازمان در سنجش کيفيت فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو در شوراي رقابت متذکر شد: در مقررات قبلي شوراي رقابت بنا بر اين بود که کيفيت خودرو با استعلام از سازمان ملي استاندارد و محيط زيست در فرمول قيمت‌گذاري لحاظ شود اما در تصميم اخير شوراي رقابت و تعيين فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو استعلام از شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران صورت گرفته است.
وي ادامه داد: شرکت ISQI يکي از شرکت‌هاي مورد تاييد سازمان ملي استاندارد ايران براي کنترل کيفيت خودرو است و بنابراين در حال پيگيري هستيم تا استعلام براي قيمت‌گذاري خودرو و لحاظ کردن شاخص کيفيت در قيمت‌گذاري از سوي سازمان ملي استاندارد صورت گيرد.
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به امضاي دو تفاهم نامه بين المللي در زمينه استاندارد با کشورهاي پاکستان و ترکيه از تنظيم تفاهمات ديگر خارجي با کشورهاي عمان، هندوستان، قرقيزستان و قزاقستان خبر داد که به زودي و پس از تاييد نهايي بين ايران و کشورهاي فوق رد و بدل خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن