تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803893567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سوت خدا» پیروزی را از ما گرفت اما شادی را از خیابان‌های ایران نه!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «سوت خدا» پیروزی را از ما گرفت اما شادی را از خیابان‌های ایران نه!
چه تیمی است که در یک مسابقه فوتبال مهم و حساس شکست بخورد و بعد هوادارانش برای شادی نیمه شب به خیابان‌ها بریزند؟ شاید تا عصر دیروز برای این سوال در دنیای فوتبال پاسخی وجود نداشت اما بعد از سوت پایان بازی ایران و آرژانتین توسط مازیچ صرب این سوال یک پاسخ حقیقی یافت. تیم ملی فوتبال ایران!
کد خبر: ۴۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ - 22 June 2014


چه تیمی است که در یک مسابقه فوتبال مهم و حساس شکست بخورد و بعد هوادارانش برای شادی نیمه شب به خیابان‌ها بریزند؟ شاید تا عصر دیروز برای این سوال در دنیای فوتبال پاسخی وجود نداشت اما بعد از سوت پایان بازی ایران و آرژانتین توسط مازیچ صرب این سوال یک پاسخ حقیقی یافت. تیم ملی فوتبال ایران!


به گزارش تابناک، تا همین روز جمعه‌ای که گذشت هم وقتی اخبار موفقیت والیبالیست‌ها را منعکس می‌کردیم پای ثابت کامنت‌های خوانندگان این بود که «فوتبالیست‌ها هم یاد بگیرند». اما به یکباره همه چیز عوض شد و بعد از یک نود دقیقه هیجانی و پرشور و غیرقابل باور باز فوتبال موضوع اول مردم ایران شد. ان هم نه فوتبالی از نوع کل‌کل بین هواداران آلمان وهلند. بلکه یک شور میهنی در ستایش تیمی که همه را غافلگیر کرد. تیمی که تا دقیقه اغازین رقابت ایران و آرژانتین هم کسی برایش شانسی قائل نبود ولی به یکباره در زمین شکوفا شد و نود دقیقه آرژانتین بزرگ را با همه ستاره‌هایش زجر داد و سرانجام در وقت‌های اضافه با یک گل مغلوب شد. ولی انگار کسی در ایران گل دقیقه 1+90 لیونل مسی را ندید. همین هم موجب شد که خیابان‌های پایتخت نیمه شب دیشب شاهد مردمی بود که برای قدردانی از تیم ملی و ملی‌پوشانی که برای نود دقیقه موجب غرور آن‌ها شده بودند به خیابان‌ها آمدند.


اما با هر متر و معیاری که به بازی شب گذشته نگاه کنیم مازیچ صرب مهم‌ترین چهره بازی ایران و آرژانتین بود. از چندین و چندباری که به طرز اتفاقی در مسیر توپ ایرانی‌ها قرار گرفت و مانع حرکت تیم ملی ایران شد اگر بگذریم مهم‌ترین تصمیم اغو در این بازی به دقیقخ 52 باز می‌گردد. جایی که خطای آشکار روی اشکان دژاگه در محوطه جریمه را نادیده گرفت و ایران را از یک پنالتی حتمی محروم کرد و نتیجه بازی را تغییر داد. همین هم موجب شد تا کی‌روش بعد از بازی بگوید که دو نفر نتیجه بازی را تغییر دادند. لیونل مسی و مازیچ داور بازی!


عملکرد داور بازی نه‌تنها واکنش‌های شدید داخلی را به‌همراه داشت که حتی اعتراضات بین‌المللی را هم به همراه داشت. جالب‌ترین واکنش در این خصوص به یک روزنامه برزیلی باز می‌گردد. دعوای همیشگی بین آرژانتنی‌ها و برزیلی‌ها در این جام‌جهانی با ابعاد رسانه‌ای خیلی بزرگتر در جریان است. بعد از پیروزی مشکوک برزیل برابر کرواسی در دیدار افتتاحیه یک روزنامه آرژانتینی با تیتر «جام‌جهانی با دزدی آغز شد» به کنایه پیروزی برزیل را پیروزی نیشیمورا دانست. حالا پیروزی سخت آرژانتین برابر ایران در سایه پنالتی که مازیچ برای ایران نگرفت موجب شد تا رسانه‌های برزیلی با اشاره به گل معروف «دست خدا»ی ماردونا لقب «سوت خدا» را برای آن صحنه در نظر بگیرند.


سایت متروی انگلیس هم  از کاربرانش خواسته تا در مورد تکل زابالتا روی پای اشکان دژاگه نظر دهند. جواب آنها کاملا قابل پیش بینی بود. به نوشته این سایت، پابلو زابالتا مدافع تیم ملی آرژانتین با تکلی که در محوطه جریمه روی پای اشکان دژاگه زد می توانست ایران را صاحب یک ضربه پنالتی کند اما در روزی که شاگردان کی روش عملکرد فوق العاده ای داشنتند، داور بازی برای این پنالتی نگرفت تا بازیکنان ایران را حسابی عصبانی کند.


مترو از کاربرانش پرسیده که آیا تکل زابالتا روی پای اشکان خطای پنالتی بوده یا نه. تا چند دقیقه قبل 87 درصد کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند، معتقدند که داور، پنالتی ایران را نگرفته و تنها 13 درصد، تصمیم داور صربستانی را درست اعلام کرده اند.


اما بازی‌ خوب ایران برابر نیجریه شب گذشته تحسین‌های بین‌المللی را هم در پی داشت. شبکه اسکای اسپورت با تمجید از دفاع تیمی ایران نوشت، عملکرد دفاعی ایران در این دیدار بسیار عالی و کامل بود. AS اسپانیا پس از پایان دیدار ایران و آرژانتین در صفحه اصلی خود نوشت رومرو (دروازه‌بان آرژانتین) و مسی این تیم را نجات دادند و مانع پیروزی ایران در این دیدار شدند. یورو اسپورت مدعی شد جادوی مسی ایران فوق‌العاده را از پای درآورد. دیلی میرر پس از پایان مسابقه عنوان کرد: جادوی مسی عملکرد ضعیف آرژانتین را پوشش داد تا این تیم با جمع 6 امتیاز از این گروه به مرحله بعد صعود کند.


مهرداد پولادی یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بوده. او در دیدار دیشب مقابل آرژانتین، مثل دیدار اول تیم ملی عملکرد فوق العاده ای داشت تا از بخش آمار فیفا نمره بسیار خوب 9.7 را بگیرد.
طبق آمار سایت فیفا، پولادی در دو بازی گذشته، دو تکل درست داشته، تنها یک بار مرتکب خطا شده و 58 درصد پاسهایش به مقصد رسیده است.


سایت فیفا درباره دفاع چپ تیم ملی نوشته:  مهرداد وظایفش به عنوان دفاع چپ را بسیار خوب انجام می دهد. بعد از کناره گیری مهرداد میناوند از دنیای فوتبال، فوتبال ایران همیشه در زمینه داشتن یک دفاع چپ خوب مشکل داشت اما کی روش وقتی سرمربی ایران شد از پولادی به عنوان دفاع چپ استفاده کرد و پولادی زیر نظر کی روش، در پست جدیدش عملکرد حوبی داشته است.


بخش ورزشی سایت گلوبوی برزیل مثل اکثر رسانه های خارجی دیگر نتیجه بازی دیشب تیم ملی مقابل آرژانتین را غیرعادلانه نمی داند.
به نوشته این سایت پیروزی آرژانتین مقابل ایران با آن چیزهایی که در زمین مسابقه از دو تیم می دیدیم، هماهنگی نداشت چرا که ایران با عملکردش همه را سورپرایز کرد.
شاگردان کی روش، بسیار خوب دفاع کردند و چند بار هم دروازه آرژانتین را تهدید کردند اما گل لیونل مسی در دقیقه 91 مثل آب سردی بود که روی ایرانی ها ریخته شد با این همه ایرانی ها آنقدر در این بازی خوب کار کردند که علیرغم شکست به آرژانتین، مردم پایتخت ایران به خاطر بازی فوق العاده تیمشان به خیابانها بیایند و جشن بگیرند.


بازی شب گذشته ایران برابر آرژانتین یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران بود. برای نخستین بار تیم ملی ایران یک بازی در استاندارد جهانی انجام داد و یک تیم بزرگ را تا استانه شکست پیش برد و این همه تحسن را برانگیخت. ایرانی‌ها تا سال‌ها یک نود دقیقه دیدنی برابر آرژانتین را فراموش نخواهند کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن