تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803028264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ده ها هزار زنبور در با غ های انار مجاور کوه تفتان رهاسازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ده ها هزار زنبور در با غ های انار مجاور کوه تفتان رهاسازی شد زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: ده ها هزار زنبور ˈتریکوگراماˈ برای مبارزه بیولوژیکی در باغ های محدوده کوه تفتان استان سیستان و بلوچستان رهاسازی شد.


ˈامان الله طوقیˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کرم ˈگلوگاهˈ از مهم ترین آفات کشاورزی است که هر سال خسارت های زیادی به باغ های انار وارد می کند و تنها راه مبارزه با آن نیز روش مکانیکی و بیولوژیکی است.
وی اضافه کرد: در مبارزه بیولوژیکی با این آفت، روش ˈانسکتاریومˈ یا ˈکارگاه تولید حشرات مفیدˈ از سوی بخش خصوصی در این شهرستان راه اندازی شده
و سالانه میلیون ها عدد زنبور تریکوگراما تولید می کند.
وی گفت: با رهاسازی این نوع زنبورها از وارد آمدن خسارت به 560 هکتار از باغ های انار محدود کوه تفتان که 400 هکتار آن بارور می باشد به نحو محسوسی جلوگیری شده است.
کار برداشت انار شیرین، بدون هسته و منحصر بفرد سنگان در محدوده کوه تفتان واقع در شهرستان خاش که هر یک از آنها به حدود یک کیلوگرم می رسد، از مرداد هر سال آغاز می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاش پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت افزون بر پنج هزار و 600 تن انار از انواع ˈشیرین بی هسته، می خوش، ساوه ای، کیانی و میریحییˈ برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان عرضه شود.
وی مرغوب ترین انار استان سیستان و بلوچستان را به واسطه ی آب و هوای مناسب محدوده کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان، ˈانار سنگانˈ معرفی کرد و اظهار داشت: گونه انار ˈسنگانˈ که از بهترین و با کیفیت ترین انارهای تولیدی سیستان و بلوچستان است تا حدود یک کیلوگرم وزن دارد.
انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد.
درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی این میوه و دانه های آن برای درمان بیماری های مختلفی از قبیل بیماری های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می کنند.
مصرف میوه خشک شده انار با پوست آن برای درمان اسهال در بیماران بسیار مفید است و دانه های تازه و خشک شده این میوه در میان درمانگران طب سنتی به دانه های اشتهاآور معروف است.
نوشیدن آب انار تازه یکی از بهترین درمان ها برای افراد مبتلا به خشکی دهان، زبان و گلو است با این وجود خوردن بیش از حد انار یا آب آن به دلیل خاصیت اسیدی این میوه موجب از بین رفتن مینای دندان و در نهایت پوسیدگی دندان می شود.
به توصیه درمانگران طب سنتی بهتر است در دوران سرماخوردگی یا عفونت های ادراری میوه انار مصرف نشود.
افراد مبتلا به آسم، برونشیت، سل و سایر بیماری های مرتبط با دستگاه تنفسی نباید از انار استفاده کنند زیرا انار تازه، خشک شده یا پودر این میوه برای این گروه نامناسب است و موجب تشدید حملات تنفسی آنان می شود.
شهرستان خاش واقع در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان از قطب های مهم کشاورزی این استان است که توانمندی و ظرفیت تولید میوه های سردسیری و گرمسیری نظیر انار، انجیر، آلو، زردآلو، خرما، پسته و برنج را دارد.
وجود کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع، رودخانه های کارواندر و ایرندگان، آب و هوای مطلوب و مساعد و فعالیت شرکت کشت و صنعت گوهرکوه این شهرستان را در زمره مناطق کشاورزی و گردشگری استان قرار داده است. ک/3
7312/653/330

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن