تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815048937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک - صفر به کام آرژانتین به نام ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جهانی 2014 یک - صفر به کام آرژانتین به نام ایران سمنان - ایرنا - آتش 94 دقیقه هیجان، در بازی ایران و آرژانتین مساله ای نبود که با گل دقیقه 91 لیونل مسی خاموش شود. بازی که همه می گفتند ایران برای آرژانتین حکم کیسه گل دارد، در نهایت به جایی رسید که آرژانتینی ها را به زدن یک گل آن هم در وقت اضافه قانع کرد.


در بوستان سیمرغ سمنان، همه ایستاده بازی را در تلویزیون شهری تماشا می کردند، با هر ضربه ای که به سمت دروازه ایران می رفت صدای ˈوای وایˈ به اوج می رسید و بعد از چند ثانیه این صدای سوت و کف و دست تماشاگران بود که حقیقی، آندو و سایر بازیکنان خط دفاع ایران را تشویق می کرد.
نیمه اول که تمام شد هر یک از تماشاگران در مورد بازی فوق العاده یوزپلنگان ایرانی عقیده ای داشت. توپ گیری عالی اشکان دژاگه از لیونل مسی، خروج شجاعانه علیرضا حقیقی و فرصت گیری او از گونسالو هیگواین، واکنش جالب حقیقی در سد کردن شوت تماشایی آگرو، خروج ضربه سر مارکوس روخو از کنار دروازه ایران، توپ ربایی هوشمندانه جلال حسینی از آنخل دی ماریا درون محوطه جریمه ایران، خروج ضربه سر خطرناک هیگواین از بالای دروازه و موقعیت هایی از این دست انبوه تماشاگران را به وجد آورده بود.
ˈاحسانˈ 21 ساله از خط دفاع ایران به عنوان خطی آهنین یاد کرد و گفت: بچه ها با نظم و ترتیب، آرژانتینی ها را خسته کردند.
مادر احسان درحالی که تسبیح در دست داشت ،گفت: این داور که نمی دانم اسمش چیست، همه اش به نفع حریف سوت می زند، نمی گذارد چند تا شوت ما به سرانجام برسد، همه اش خودش را می اندازد جلوی توپ بچه های ما.
جوانان اطراف ما به حرف مادر احسان می خندند و تاییدش می کنند.
نیمه دوم شروع شد و این بار بیشتر حمله می کردیم تا دفاع، بعد از ضربه فنی زابالتا که در دقیقه 48 از کنار دروازه ایران به بیرون رفت، حرکت استثنایی مسعود شجاعی و ضربه سر رضا گوچی تماشاگران را به وجد آورد و همه پارک سیمرغ یک پارچه «ایران ایران» شد.
دقیقه 53 با اشتباه داور در نگرفتن پنالتی به روی اشکان دژاگه، موج انتقادات علیه داور صربستانی به راه افتاد، آندو تیموریان با گرفتن حرفه ای توپ از مسی در دقیقه 60 نشان داد به عنوان یک حرفه ای چطور با اطمینان بازی می کند و این غرور تماشاگران را برانگیخت.
دفاع عالی حقیقی از دروازه هیجان بازی را بیشتر می کرد، دیگر همه کسانی که برای تفریح به پارک آمده بودند، جلوی تلویزیون بزرگ شهری ایستاده بازی را تماشا می کردند.
پاس زیبای علیرضا جهانبخش به قوچان نژاد و ضربه بغل پای او که رومرو دفع کرد، فریاد ˈ وای ˈ تماشاگران را به آسمان برد و بالاخره در حالی که همه خودشان را آماده می کردند که جشن پیروزی تساوی در برابر آرژانتین را برگزار کنیم شوت استثنایی مسی، دروازه بسته ایران را فرو ریخت تا بازی ایران و آرژانتین در نتیجه به کام آبی و سفید پوشان شود.
بعد از سوت پایان ، با اینکه همه از گل دقایق پایانی شوکه بودند ولی با ایران ایران گفتن و بچه ها متشکریم، سوار خودروها و موتورهایشان شدند و در شهر به راه افتادند.
ˈاحمد امیریˈ 30 ساله با تحسین برانگیز خواندن بازی ایران در برابر آرژانتین گفت: بچه ها منطقی بازی کردند و اشک آرژانتینی ها را در آوردند.
وی با بیان اینکه آرژانتین به کمک مازیچ، داور صربستانی بازی توانست در این بازی یک گل بزند، گفت: باخت با یک گل به اندازه پیروزی برای ما ارزش داشت چون فوتبال قوی ایران را به جهان نشان داد و همه را متوجه شایستگی های فوتبالیست های ایرانی کرد.
ˈعلی باباییˈ 26 ساله هم ضد حمله های تیم ملی ایران را در خور توجه عنوان و خاطرنشان کرد: دفاع چند لایه ایران، قدرت مانور در زمین را از آرژانتین گرفته بود و اگر داور به آنها خوش خدمتی نمی کرد الان یا پیروز میدان بودیم یا حداقل یک امتیاز از این بازی مهم داشتیم.
بیشتر میادین سمنان دیشب پر از مردمی بود که با این که از باخت تیم ملی فوتبال ایران در برابر آرژانتین ناراحت بودند ولی پرچم های کشورمان را در دست داشتند و غیور مردان ایران را به خاطر نمایش فوق العاده در برابر قهرمان چند دوره جام جهانی تشویق می کردند .
7340/599**1581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن