تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه اعتماد خطاب به حدادعادل:اینکه گفتید حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد از روی اضطرار بود، عذر بدتر از گناهست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روزنامه اعتماد خطاب به حدادعادل:اینکه گفتید حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد از روی اضطرار بود، عذر بدتر از گناهست

روزنامه اعتماد خطاب به حدادعادل:اینکه گفتید حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد از روی اضطرار بود، عذر بدتر از گناهست
فرض کنیم که آقای حدادعادل و دوستان‌شان از باب اضطرار به حمایت از دولت آقای احمدی‌نژاد و شخص وی پرداخته‌اند. مشکل مهمی که پیش می‌آید این است که مردم چنین برداشتی نداشته‌اند و آن را به منزله دفاع از حقیقت دانسته‌اند. به گزارش نامه نیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

چند روز پیش آقای حدادعادل، نماینده محترم مجلس با یکی از رسانه‌های خبری اصولگرا گفت‌وگویی را انجام دادند که طی آن کوشیدند خود و جناح متبوع‌شان را از عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد مبرا کرده و مسوولیتی را متوجه خود نکنند.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشته است که «دولت آقای احمدی‌نژاد در چهار سال دوم خود، هزینه‌های بسیار بالایی را به نظام و کشور تحمیل کرد که همه این هزینه‌ها و خسارت‌ها به پای اصولگرایان نوشته شد». وی ادامه می‌دهد که «در مقابل احمدی‌نژاد امکان فریاد نداشتیم که مبادا اصلاح‌طلبان ‌‌امتیاز بگیرند». آقای حداد عادل در ادامه گفته که « سکوت و همراهی (با احمدی‌نژاد) نیز در مقاطعی ممکن نبود». وی از حضور احمدی‌نژاد به عنوان دلیلی برای سردرگمی اصولگرایان هم یاد کرده است و گفته: «در سال آخر خاتمی، فضای خوبی بین اصولگرایان حاکم بود اما با آمدن احمدی‌نژاد بسیاری از اصولگرایان دچار سر‌درگمی شدند».

1- این را می‌پذیریم که در سیاست مواقعی پیش می‌آید که مصلحت ایجاب می‌کند تا از انتقاد یا بیان حقیقت اجتناب کنیم ولی اینها به نسبت جزیی و فرع بر اصل هستند و اگر بسط پیدا کنند، سیاستمداران را به جایی می‌رسانند که مهم‌ترین مصلحت که حقیقت و خیر عمومی است را فدای منافع و مصلحت‌های موهوم گروهی و فردی کنند. اتفاقی که میان اصولگرایان در سال‌های گذشته رخ داد، نمونه بارز این وضع است. به علاوه در این‌گونه موارد می‌توان سکوت کرد و حقیقت را نگفت، نه آنکه با بیان‌های تکراری و رسا به دفاع از سیاست‌های نادرست پرداخت.

2- فرض کنیم که آقای حدادعادل و دوستان‌شان از باب اضطرار به حمایت از دولت آقای احمدی‌نژاد و شخص وی پرداخته‌اند. مشکل مهمی که پیش می‌آید این است که مردم چنین برداشتی نداشته‌اند و آن را به منزله دفاع از حقیقت دانسته‌اند. هر کسی که از روی مصلحت و اضطرار اقدام به عملی می‌کند، باید مضطر بودن او برای مخاطب روشن شود.

به ‌علاوه اگر انتقاد از وی موجب بهره‌برداری اصلاح‌طلبان می‌شد و شما این را مطلوب نمی‌دانید پس چرا الان انتقاد می‌کنید؟ الان هم که اصلاح‌طلبان از این انتقادات بهره‌برداری می‌کنند. پس دلیلش چیز دیگری است. یا آن موقع شجاعت انتقاد از وی را نداشته‌اند. یا اینکه از صمیم قلب طرفدار او بوده‌اند.

3- حمایت‌های دربست از دولت پیشین به جدی‌تر شدن آن دولت در رفتارهایش منجر شد، در حالی که اگر از ابتدا مثل یک سال آخر قدری از آن دولت انتقاد می‌شد، قطعا آقای احمدی‌نژاد و دولتش تغییر رفتار می‌دادند.

4- مشکل منطق آقای حدادعادل در این است که مصلحت مورد نظرشان نیز محقق نشده است چراکه اگر از دولت و شخص آقای احمدی‌نژاد انتقاد نمی‌کردند که مبادا موجب تقویت اصلاح‌طلبان شود، اکنون نتیجه برعکس شده است. عدم انتقاد از دولت احمدی‌نژاد موجب اصرار وی بر رفتارش شد و همین، زمینه را برای گرایش مردم به سایرین فراهم کرد. بنابراین از حیث نتیجه نیز این رفتار محصولی جز شکست نداشته است.

5- همه اینها را هم اگر نادیده بگیریم، آیا به دنبال کشیدن صفت اصولگرایی با چنین رفتاری تطابق دارد؟ آیا می‌توان خود را اصولگرا معرفی کرد و در همان حال به جای انتقاد از رفتارهایی که منافع کشور را هدف قرار داده، از آن رفتارها حمایت کرد؟

6- فرض کنیم که مردم امروز بپذیرند که شما از روی اضطرار و مصلحت چنین تصمیمی را در دفاع از دولت احمدی‌نژاد گرفته بودید. آیا این پرسش پیش نمی‌آید که مواضع فعلی در نقد و حمایت از دیگران، کماکان برحسب مصالحی است که چند سال دیگر تشت آن از عرش به فرش خواهد افتاد و دفاع صادقانه از هیچ حقیقتی در پشت مواضع امروزی شما نیست؟ با این حساب چرا باید مواضع فعلی دوستان شما را جدی و مبتنی بر حقیقت دانست؟

7- با توجه به اینکه آقایان در دفاع از اصولگرایی، می‌کوشند که مواضع خود را به سنت‌های اسلامی مستند کنند، آیا می‌توانید حتی یک مورد از این نحوه استدلال و موضع‌گیری را در سیره ائمه(ع) نشان دهید؟

8- شاید بپذیریم که سیاستمداران در مقام فردی یا حزبی خود بتوانند برخی مصالح را بر حقیقت مقدم بدارند یا حداقل سکوت کنند ولی چگونه ممکن است که در مقام نماینده مجلس چنین رفتاری را پیشه کرد؟ نماینده‌یی که قسم خورده جز در دفاع از کشورش و مردم عمل نکند. چرا در مقام نماینده مجلس به وظیفه نظارتی عمل نشده؟ مگر نه اینکه همه می‌دانستند بخش مهمی از اقدامات دولت (از جمله نحوه و میزان پرداخت یارانه‌ها) خلاف مسلم قانون و به ضرر کشور است. چرا هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن نکردند؟

با این عذرهای بدتر از گناه، چگونه می‌توان از خود در برابر اقدامات هشت سال دولت پیشین رفع مسوولیت کرد؟






1393/4/1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن