تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابخانه مرکزی کارون مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس؛ کتابخانه مرکزی کارون مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی خواهد بود خبرگزاری پانا: کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان کارون با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر کارون، مسئولان شهرستان کارون، اصحاب رسانه و عموم مردم شهرستان کارون در شهر کوت عبدالله به زمین زده شد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱ تير ساعت 07:28



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، دکتر ناصر سودانی گفت: همانطور که طبیعت به آب نیاز دارد برای زندگی جامعه و انسان نیز به کتاب نیاز دارد برای حیات که این قیاس بسیار خوبی است برای نشان دادن درجه و اهمیت کتاب که انسان و طبیعات برای زندگی و حیات به کتاب و آب نیاز دارند.


نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه امروز کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان کارون به زمین زده شد و پیگیریهای مسئولان این شهرستان علی الخصوص فرماندار و شهردار به ثمر نشست. انتظار ما این است که این کتابخانه به یک مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی و مذهبی در این منطقه تبدیل شود و یک منبع و مرجعی برای مبارزه با جنگ نرم و فرقه های ضاله در این منطقه شود.


وی گفت: همه ما مسئولین وظیفه داریم برای ساخت و تجهیز این کتابخانه فعالیت کنیم و در این راه هر کمکی می توانیم انجام دهیم و من به نوبه خود می توانم با رایزنیهای مختلف هم در جهت تخصیص اعتبار برای این کتابخانه تلاش کنم که این کار را خواهم کرد و هم بخشی از منابع این کتابخانه شامل منابع فارسی و عربی را تامین کنم. منابع مورد نظر ما منابعی است که بتواند در جهت تقویت فرهنگ شیعی - ایرانی در منطقه تلاش کند که این منابع عربی را ما از کشورهای دیگر مانند لبنان و سوریه و دیگر کشورها تامین خواهیم کرد و بخش دیگر نیز کتابهایی که در ایران چاپ می شوند و تلاش خواهیم کرد که این منابع را نیز برای کتابخانه مرکزی شهرستان کارون تامین کنیم.


دکتر سودانی افزود: شروع توسعه در شهرستان کارون که به تازگی از شهرستان اهواز جدا شده است یک توسعه فرهنگی و کتابخوانی که مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد و امیدواریم این توسعه فرهنگی آغازی باشد بذر دیگر توسعه های شهرستان در سالی که مزین به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است باشد.


امام جمعه موت عبدالله: کتابخانه مرکزی چون کارون رگ حیات علمی و فرهنگی شهرستان است


در این مراسم امام جمعه شهرستان کارون نیز با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه و کتابخوانی و حمایت معظم له از بحث مطالعه و کتابخوانی در سخنرانیهایشان، ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان کارون را به فال نیک گرفته و گفت: کتاب و کتابخوانی ریشه ای عمیق در بین مسلمانان دارد و دین مبین اسلام در روایتهای گوناگون به اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی اشاره کرده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین خضیراوی افزود: کتاب غذای روح و معنوی جامعه و مردم می باشد و به نظر من برای مردم خوزستان کتاب در حکم کارون است که رگ حیات مردم این استان می باشد، چرا که بسیاری از علماء و زعماء بزرگ این کشور از خوزستان می باشند.


وی گفت: کتابخانه مرکزی کارون می تواند محلی امن و مکانی برای تجمع دانش آموزان و دانشجویان شهرستان برای مباحث علمی، دینی و فرهنگی باشد که مطمئنا نخبگان و بزرگان شهرستان کارون در نسلهای آینده از همین کتابخانه نمود پیدا خواهند کرد.


در پایان مراسم فرماندار شهرستان کارون گفت: کتابخانه مرکزی از ضروری ترین مکانهای مورد نیاز درهر شهرستان می باشد و این کتابخانه جایگاه خوبی برای رشد و تبلور استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان این شهرستان خواهد بود.


غلام علیدادی افزود: وظیفه ما به عنوان خدمتگزار مردم این است که امکانات و شرایط لازم برای رشد و ترقی عموم مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان را فراهم کنیم و ما در این را همه کوشش خود را به کار خواهیم بست تا هرچه زودتر و در کمترین زمان لازم این کتابخانه ساخته و در اختیار مردم قرار گیر.


وی در پایان گفت: ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان کارون به عنوان یک پشتوانه علمی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی برای مسئوللن خواهد بود که بتوان استعدادهای مختلف در همه زمینه ها را در این مکان یافت و پرورش داد و در آینده نزدیک برای اهداف استراتژیک شهرستان از آنها استفاده کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن