تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819438164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه آموزش های مهارتی با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
توسعه آموزش های مهارتی با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ایجاد فرصت های رقابتی و افزایش بهره وری و کارایی و آموزش‌های مهارتی از جمله تأثیرات ایجاد و توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است.
 
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در همایش خصوصی‌سازی آموزش های فنی و حرفه‌ای، کلید اشتغال پایدار گفت: ایجاد فرصت‌های رقابتی و افزایش بهره وری و کارایی آموزش‌های مهارتی، کاهش بار مالی دولت، افزایش بازدهی سرمایه گزاری‌های آموزشی و استفاده بهینه از امکانات کشور از جمله تأثیرات ایجاد و توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در کشور بوده است.

وی افزود:‌ در حال حاضر بیش از 12 هزار آموزشگاه فنی و حرفه آزاد با حضور 40 هزار مدیر و مربی در نزدیک به 900حرفه در کشور مشغول به فعالیت هستند که عملکرد در این بخش در سال92 ،180 میلیون نفر ساعت بوده است،که حدود 60درصد از عملکرد سازمان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به  این که در راستای حمایت از بخش خصوصی سازمان نسبت به حذف حرفه های موازی از برنامه عملکرد بخش دولتی اقدام کرده و در صدد است تعداد این حرف را گسترش دهد افزود: با توجه به این که یکی از مشکلات توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه آی مسئله تأمین مکان است در راستای حمایت حداکثری از بخش خصوصی سازمان در اجرای بند "ب" ماده21قانون برنامه پنجم تصویب نامه ای را از هیئت وزیران اخذ کرده است که بر مبنای آن سالانه کمک‌های فنی و اعتباری در قالب تسهیلات برای خرید ملک و تجهیز آموزشگاه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت که البته انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری به این موضوع اختصاص یابد.

پرند ادامه داد: همچنین به منظور فراهم کردن زمینه رونق آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای و نقش آفرینی آنان و توسعه کشور مبادله تفاهم نامه با وزارت خانه‌ها و دستگاه های اجرایی صورت  گرفته است.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور به موضوع بیمه آموزشگاه ‌های فنی و حرفه‌آی آزاد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع بیمه آموشگا‌ه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از دیگر ضرورت‌های فعالیت گسترده‌تر و مؤثر تر این آموزشگاه‌ها است که سازمان آموزش فنی و حرفه کشور از یک سو و کانون کشوری به عنوان تشکل صنفی پیگیر تحقق این موضوع است،که در این جا از سیاست مجلس شورای اسلامی و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست مساعدت داریم.

پرند در ادامه به رویکرد‌های سازمان آموزش فنی و حرفه  ای کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان با توجه به توانمندی‌های خود در حوزه آموزش های مهارتی به منظور تعاملات بین المللی و حضور مؤثر در این عرصه الگوی جدید دیپلماتی مهارت را طراحی کرده و در  حال اجرا است .همچنین ایجاد شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی و رویکرد آموزشی یادگیری مادام‌العمر که در دنیا اهدافی همچون توسعه فرهنگی، توسعه اجتماعی، توسعه حرفه‌ای و اشتغال پذیری را دنبال می کند از جمله جهت گیری‌های جدید است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای  کشور خاطرنشان کرد: ساماندهی استانداردها و منابع آموزشی سازمان با استفاده از بخش خصوصی، اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی، توسعه آموزش برای زنان، تقویت آموزش‌های مهارتی در دانشگا‌ه‌ها، تقویت آموزش‌های مهارتی با رویکرد فناوری‌ها و مشاغل نو، پژوهش محوری و تصمیم‌ سازی و کلیدور خدمات تجاری سازی از دیگر اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن