تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار شهر خراسان رضوی در شرایط بحرانی از لحاظ تامین منابع آبی قرار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهار شهر خراسان رضوی در شرایط بحرانی از لحاظ تامین منابع آبی قرار دارند مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: چهار شهر در این استان در شرایط بحرانی از لحاظ تامین منابع آبی قرار دارند.


محمد طاهری روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: به جز شهر مشهد، سایر شهرهای استان(72 شهر) تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار دارند.
وی با بیان اینکه 22 شهر استان از لحاظ تامین منابع آبی در وضعیت سر به سر قرار دارد، گفت: در حال حاضر شهرهای گلبهار، بینالود، ملک آباد و تربت حیدریه نیز از لحاظ تامین منابع آبی دچار وضعیت بحرانی می باشند.
طاهری با اشاره به اینکه از مهرماه 92 تا پایان خرداد ماه سال جاری میزان بارندگی استان 141 میلیمتر گزارش شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 21درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین از 37 دشت استان ، 34 دشت در وضعیت بحرانی قرار دارد و سالانه به طور متوسط بین 500 تا 700 لیتر در ثانیه کاهش آب در استان را شاهد هستیم.
طاهری با تاکید بر مدیریت توزیع و مصرف، گفت: شاخص ترین راه برون رفت از بحران کم آبی، صرفه جویی و مدیریت مصرف است.
وی افزود:با صرفه جویی 20 درصدی آب مصرفی استان ، به راحتی می توان از بحران بی آبی تابستان جاری عبور کرد.
طاهری در ادامه به لزوم اجرای طرح جداسازی آب شرب از مصارف بهداشتی تاکید کرد و گفت : در خراسان رضوی پایلوت این طرح تا هفته دولت در شهرستان بجستان رقم می خورد.
وی با بیان اینکه حدود 577 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد، گفت: آب مورد نیاز استان از 484 حلقه چاه، 11 دهنه چشمه و 13 رشته قنات تامین می شود.
مدیرعامل آبفا خراسان رضوی با اشاره به تولید 145 میلیون متر مکعب آب در استان در سال گذشته، افزود: صد درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه آبرسانی و 25 درصد نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.
طاهری بیان کرد: در حال حاضر پروژه های فاضلاب شهرهای گناباد، تایباد، تربت جام، طرقبه و قوچان با 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.
وی در خصوص پروژه های مسکن مهر در خراسان رضوی نیز گفت: پروژه های مسکن مهر استان در بخش آب 70 پروژه می باشد که عملیات اجرایی 51 مورد به پایان رسیده و 19 پروژه دیگر نیز در دست اجراست.
وی افزود: پروژه های فاضلاب مسکن مهر نیز در شهرهای گلبهار، سبزوار، گناباد، طرقبه شاندیز و تربت حیدریه در دست اجراست. /2
7505/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن