تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820114985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار ملک عبدالله با ژنرال السیسی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دیدار ملک عبدالله با ژنرال السیسی


ملک عبدالله، پادشاه عربستان جمعه شب در قاهره با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور جدید مصر دیدار کرد. این نخستین دیدار پادشاه عربستان از مصر بعد از سقوط رژیم حسنی مبارک در سال ۲۰۱۱ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی طی سفری اعلام نشده و غیر رسمی به قاهره رفت و با رئیس جمهور مصر دیدار کرد.
ملک عبدالله سیسی

سفرپادشاه عربستان به مصر
سیسی رئیس جمهور مصر، در فرودگاه قاهره به داخل هواپیمای پادشاه عربستان رفت و دو طرف به مدت یک ساعت گفتگو کردند. پادشاه عربستان سپس به ریاض برگشت.

سفر پادشاه عربستان به مصر در حالی که از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیست و مدت‌هاست که هیچ سفر سیاسی نداشته، در راستای تایید همه جانبه دولت جدید مصر از سوی ریاض صورت گرفت.
خبرگزاری رسمی مصر گزارش داد سیسی از پادشاه عربستان به علت حمایت های اخیر از مصر به ویژه پیشنهاد برگزاری نشست « دوستان مصر » برای کمک اقتصادی از این کشور قدردانی کرد. طبق گزارش این خبرگزاری، دو طرف همچنین درباره خشونت های سوریه، عراق و لیبی گفتگو کردند. چند عضو دولت مصر در فرودگاه قاهره که تحت تدابیر امنیتی شدید بود، حضور داشتند.

ریاض حدود یک سال قبل زمانی که سیسی، فرمانده وقت ارتش محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب مصر را برکنار و سرکوب خونینی را علیه اخوان المسلمین شروع کرد، از حامیان اصلی دولت جدید این کشور بود.

پادشاه عربستان از مغرب وارد قاهره شد. سید امین شلبی از گروه تحقیقاتی شورای امور خارجی مصر اعلام کرد این دیدار دو هفته بعد از تحلیف سیسی به عنوان یک رهبر خارجی « نمادین است چون حمایت عربستان از مصر را تایید می کند. این سفر از حمایت اقتصادی و مالی حکایت دارد .»

بعد از برکناری مرسی در سوم ژوئیه 2013 ریاض وعده داد حدود پنج میلیارد دلار به مصر کمک کند که در مجموع کمک های وعده داده شده عربستان، امارت عربی متحده و کویت به 12 میلیارد دلار رسید.

سیسی قبل از آنکه هشتم ژوئن سوگند یاد کند، اعلام کرد ریاض مقصد نخستین سفر خارجی او خواهد بود. ملک عبدالله تنها دقایقی پس از اعلام نتائج انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر، پیروزی سیسی را «روزی تاریخی» برای مصر خوانده و بر حمایت کامل ریاض از قاهره تاکید کرده بود.  


شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن