تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله خاتمی: فلسفه یادواره شهدا آشنایی با فرهنگ شهادت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله خاتمی: فلسفه یادواره شهدا آشنایی با فرهنگ شهادت است کرمان - ایرنا - نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه برپایی یادواره های شهدا، آشنایی نسل های دوم و سوم با فرهنگ شهادت است.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی عصر جمعه در یادواره 52 شهید خطه خنامان رفسنجان افزود: شهدا زندگی ابدی را شناختند و فهمیدند که بهترین معامله، معامله با خداست.
وی تصریح کرد: شهیدان سرمایه داران بهشت هستند و یکی از ابعاد فرهنگ شهادت، عشق به خداوند است.
وی ادامه داد: شهدا انسان هایی وارسته و مقید بودند و تا آخرین نفس برای خدا و برای رهایی وطن از چنگال دیو صفتان جنگیدند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شربت شهادت را نوشیدند.
امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: آمریکا و هم پیمانانش نمی خواهند مشکل خود را با ایران حل کنند و با هویت دینی ایران اسلامی مخالفند لذا شهدا آن زمان صدام را که دست نشانده آمریکا بود شناختند و در برابر این ظلم ایستادگی و مقاومت کردند.
وی افزود: اوباما دروغ می گوید که در پی براندازی ایران نیستیم؛ آنها در اندیشه براندازی ایران بوده و هستند.
وی بیان کرد: ایران مخالف مذاکرات 5+1 نیست و در چارچوب آنچه رهبر معظم انقلاب تدوین کرده اند گام برمی داریم اما در چند ماه که مذاکرات انجام شد آمریکا بدترین اعمال را انجام داد به طوریکه به ایران اهانت کردند و گفتند فریب کاری در ژن ایرانی ها وجود دارد و با این توهم فکر می کنند ایران مجبور به مذاکره شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اما ایران می خواهد به آن ها و آمریکایی ها بفهماند که چرا دشمن تراشی می کنید، دشمنان هدف نهایی را که از مذاکرات دنبال می کنند زمین خوردن ایران است اما هیچ وقت آنها این روز را نخواهند دید.
وی مردم ایران را در برابر مستکبران و زورگویان خستگی ناپذیر دانست و گفت: تا زمانی که آمریکا شیطنت کند جهاد ایرانیان وجود دارد و شعار باشکوه مرگ بر آمریکا را سر می دهند و هرگز به خواسته های ننگین آنها جواب مثبت نمی دهند.
وی با بیان اینکه ملت ایران با فرهنگ شهادت عجین شده است خاطرنشان کرد: نفرت داشتن از استکبار بعد سوم فرهنگ شهادت است و نفرت از استکبار در متن دین در کلمه ˈلااله الا اللهˈ آمده است.
آیت الله خاتمی افزود: تردید نکنید که در همه آدم کشی ها و جنایت ها در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی پای آمریکا در میان است و قصه جدید آمریکا، تشکیل و حمایت گروه ننگین داعش است زیرا این دشمن خونخوار از رشد اسلام و حقانیت می ترسد.
وی گفت: چنانکه در برخی کشورها از جمله سوریه و عراق با برگزاری انتخابات، مردم با رای خود بهترین مسئول را انتخاب کردند که از دست رفتن پایگاه های آمریکا و نابودی او را نشان می داد و موجب شد گروه داعش را راه اندازی کند و با مقاصد شوم خود سعی دارد کشورهای اسلامی را به زانو در آورد.
وی اضافه کرد: نباید به این وحشی های مستکبر جهان نگاه مثبت شود آنها از هر گرگی درنده ترند، بنابراین این شهدا در عمق جان از استکبار نفرت داشتند و هشت سال در برابر استکبار ایستادند و پیروز شدند و ما اکنون باید از شهدا درس بگیریم و این مقاومت را در برابر آمریکا نشان دهیم.
امام جمعه موقت تهران، بعد چهارم فرهنگ شهادت را فرهنگ ولایت مداری برشمرد و گفت: نظام اسلامی در قانون اساسی چهار اصل را پیش بینی کرده که قابل تغییر نیستند.
وی این اصول را اسلامی بودن نظام، ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و مذهب شیعه عنوان کرد و افزود: فتنه سال 88 برای مقابله با نظام ولایی بود ولی به فضل الهی و به برکت ولایت فقیه، مردم در روز 9 دی کمر فتنه را شکستند و با بصیرتی که داشتند نشان دادند همیشه و در همه جا پشتیبان ولایت هستند.ک/2
8154/2624

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن