تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819471318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین روز مذاکرات ایران و ۵+۱ / آغاز نگارش متن توافق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آخرین روز مذاکرات ایران و ۵+۱ / آغاز نگارش متن توافق


مذاکرات ایران و ۱+۵ از صبح امروز در وین از سر گرفته شد. نشست اشمیت و عراقچی و آغاز نگارش متن توافق نهایی از جمله برنامه های امروز هستند. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروز جمعه، آخرین دور از این مرحله از مذاکرات ایران و 1+5 در وین آغاز شد.   مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون اعلام کرده نشست اشمید و عراقچی از جمله برنامه های امروز هستند.   قرار است متن توافق نهایی امروز نوشته شود. یکی از دیپلمات های حاضر در مذاکرات  گفت: به احتمال از  یازدهم تیرماه دور بعدی مذاکرات در وین برگزار خواهد شد.
* پنجمین دور از مذاکرات وین از روز دوشنبه آغاز شده و محمدجواد ظریف وزیر  امورخارجه کشورمان، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و  نمایندگان ارشد کشورهای عضو   5+1 در مقر سازمان ملل در وین نشست هایی برگزار کرده اند.
دیروز ظریف از شروع نگارش  متن توافق از امروز خبر داد.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت:«برنامه جامع اقدام مشترک»، اسم توافقنامه است که تا کنون درباره آن توافق شده و البته آغاز نگارش توافق به مفهوم تفاهم در همه زمینه‌ها نیست.

وزیر امورخارجه کشورمان در جمع خبرنگاران و پیش از دیدار با پزشکان معالج جانبازان شیمیایى جنگ تحمیلی گفت: بحث‌ها بسیار سخت هستند بعضى مواضعى که توسط 1+5 گرفته مى‌شود، کاملا غیرقابل قبول است و امیدواریم با واقع بینى کار را به پیش ببرند.

وى افزود: از امروز تقریبا نگارش متن توافق با مقدارى کندى آغاز شده، البته این به این معنا نیست که درباره مفاهیم به تفاهم رسیده‌ایم و هنوز اختلافات بسیار اساسى است.

ظریف ادامه داد: قید تقریبا یعنى اینکه از کلمه اولی شروع کنند که مورد توافق بیشتراست و امکان دارد چند جمله‌اى را روى کاغذ بیاورند و شروع کنند. بعد به سراغ مواردى می‌رویم که اختلاف نظر بیشتر است.

وزیر خارجه ایران این موضوع را که آیا توافقى درباره مقدمه متن توافق حاصل شده تایید نکرد.
بر اساس این گزارش به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی،  برخی گزارش ها نشان می دهد طرفین قبول کرده اند دور بعدی گفتگوها را در دومین روز ژوئیه آغاز کنند. درآن گفتگوها هیئت های ایران و5+1 دوباره به وین باز خواهند گشت تا مذاکرات را درباره توافقنامه ای جامع برای حل مسئله هسته ای ایران ادامه دهند.
شب گذشته عراقچی معاون وزیر خارجه ایران دیداری طولانی با اشمید، معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت.
نشست ظریف

هم اکنون این گفتگوها در مرحله ای بسیار پیچیده و دشواری قرار دارد. این گفتگوها درحال پیشرفت است اما پیشرفت آن بسیار کند است. برخی گزارش ها حاکیست، این گفتگوها به بن بست خورده است؛ اما اعضای هیئت ایرانی این گزارش ها را رد و تاکید کردند: پیشرفت ادامه دارد اما بسیار کند است.
از جمله مسائل دشوار در این گفتگوها مسئله غنی سازی و تحریم هاست. ایران بر حق مسلم خود برای برخورداری از انرژی هسته ای صلح آمیز اصرار دارد و می خواهد پس از اجرایی شدن توافقنامه جامع، تحریم ها برداشته شود. طرف دیگر نیز همچنان بر خواسته های خود اصرار دارد. قرار است امروز دیدار دیگری میان عراقچی و اشمید برگزار شود. همچنین امروز نشست خبری "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با خبرنگاران در ساعت 16 به وقت وین و 18:30 به وقت تهران برگزار می شود.
بر اساس این، اگر "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل نرود، او هم در نشست خبری حضور می یابد.


جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن