تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802405302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گریه‌های بی‌پایان پدر بر مزار فرزند شهیدش پس از 32 سال/ یادآوری خاطراتی از دهه 60


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران گزارش تصویری - تشریحی/
گریه‌های بی‌پایان پدر بر مزار فرزند شهیدش پس از 32 سال/ یادآوری خاطراتی از دهه 60
قرچک - خبرگزاری مهر: شهید مهرآیی در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جاویدالاثر شد و در سال 1389 همراه یک شهید گمنام دیگر و با حضور پرشور مردم ولایتمدار قرچک در مقبره شهدای گمنام این شهرستا ن آرام گرفت.



به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنج شنبه یادواره شوق دیدار به یاد شهید حمیدرضا مهرآیی که پس از 32 سال شناسایی شد، با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم مومن و انقلابی جنوبشرق استان تهران در مقبره شهدای گمنام قرچک برگزار شد. از نکات قابل توجه این مراسم اشک‌ها بی وقفه پدر شهید حمیدرضا مهرآیی بود که پس از پیدا کردن مزار فرزندش بعد از 32 سال، حاضر نبود از مقبره شهدای گمنام قرچک دل بکند و زاری این پدر پاک و متدین فضای حزن انگیزی را در میان مردم ایجاد کرد. در این مراسم که حسین نوش آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرستان‌های ورامین و قرچک و  فرماندهان راهور ناجا حضور داشتند، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در سخنانی با اشاره به جایگاه شهادت در دین مبین اسلام اظهار داشت: شهید جایگاه باعظمتی در مکتب اسلامی و فرهنگ شیعه دارد و به همین خاطر در بین نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) نیز شهدا از مرتبه بالایی برخوردار بودند. امام جمعه قرچک افزود: امروز عزت و عظمت نظام اسلامی مرهون خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است، شهیدانی که در دوران جوانی از بهترین سرمایه خود گذشتند و در راه مکتب اسلام و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه جانشان را نثار کردند. وی ادامه داد: پدران و مادران شهدا نیز نقش غیرقابل انکاری در استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی ایفا کردند، والدینی که در دامان خود فرزندانی را تربیت کردند که با تبعیت از مکتب عاشورا هیچ گاه ولی زمان خود را تنها نگذاشتند. اسماعیلی اضافه کرد: حضور دو شهید گمنام در قرچک باعث تحول عظیمی در این شهرستان شد به طوری که اکنون آرامگاه این دو شهید گمنام به مکانی فرهنگی برای پرورش نسل جوان و نوجوان این شهرستان بدل شده است.

این مسئول گفت: امروز ادامه دادن راه شهدا وظیفه آحاد ملت ایران و مسئولین است و باید همه متوجه باشیم که برای استقرار این نظام چه هزینه‌های شده است. امروز خاطره جوانان دهه 60 برایم تکرار شد سردار محسن مهرایی نیز در این مراسم با تقدیر و سپاس از مردم ولایتمدار قرچک اظهار داشت: حقیقتا مردم این خطه با حضور پررنگشان در این مراسم نشان دادند که همواره پاسدار ارزش های اسلامی بوده و هستند. برادر شهید حمیدرضا مهرایی افزود: بنده مدتی بود که نظیر جوانان دهه 60 را ندیده بودم اما امروز و در این مکان جوانانی را دیدم که به یاد جوانان جنگ افتادم و حقیقتا این نسل ادامه دهنده راه شهدای انقلاب اسلامی ایران خواهند بود. وی ادامه داد: باید از مسئولین فعلی و قبلی قرچک که در ساخت بنای زیبای مقبره شهدای گمنام این شهرستان تلاش و محیط معنوی را در این منطقه فراهم کردند، تشکر کرد. جوانان زیادی با شهدای گمنام مأنوس شده اند آزمان کادری در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اعلام خبر شناسایی یکی از شهیدان گمنام مدفون شده در مقبره شهدای گمنام قرچک بسیاری این سوال در ذهنشان ایجاد شد که چگونه ممکن است که پس از 32 سال یک شهید گمنام مورد شناسایی قرار بگیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک افزود: در ابتدا باید توجه داشت که این موضوع یک نشان و تقدیر الهی است که ملت ایران هر از چندگاهی با مرور خاطرات هشت سال دفاع مقدس، متوجه باشند که برای این آب و خاک چه خون های مطهری بر زمین ریخته شده و چه مادران و پدرانی از دوری فرزندانشان ناراحت و غمگین شدند. وی ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، پیکر مطهر هر شهید گمنامی که در تفحص شهدا به کشور بازمی گردد مورد آزمایشات متعدد ژنتیک قرار گرفته و از پدران و مادران شهدای جاویدالاثر نیز همین آزمایشات صورت می پذیرد و سپس این نتایج با هم تطبیق داده شده و زمینه شناسایی تعدادی از شهدای گمنام دفاع مقدس فراهم می شود. مقبره شهدای گمنام قرچک به برکت شهید مهرآیی به مکانی فرهنگی بدل شده است کادری اضافه کرد: اگر چه شهدای انقلاب اسلامی همه از جایگاه و مرتبه رفیعی نزد ملت ایران برخوردار هستند اما شهدای گمنام به دلیل جاویدالاثر بودن، همواره مورد احترام ویژه مردم قرار داشته و پدران و مادران شهدا نیز  با حضور در مقبره شهدای گمنام مانند فرزندان از دست رفته خودشان از این ستارگان درخشان احوالپرسی می کنند. این مسئول عنوان کرد: شهدای گمنام نزد خداوند متعال نیز از ارج و منزلت زیادی برخوردار هستند و برخی مردم با حضور بر سر مزار این شهدای گرانقدر، حاجات خود را گرفتند و بسیاری از جوانان این کشور با شهدای گمنام مأنوس شده اند. وی بیان داشت: شهید مهرآیی در سال 1389 و به همراه یک شهید گمنام دیگر در میان استقبال باشکوه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه قرچک در مقبره شهدای گمنام این شهرستان آرام گرفت و به برکت این دو شهید گرانقدر اکنون مقبره شهدای گمنام این شهرستان به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده و بسیاری از مراسم های مذهبی و دینی در این مکان برگزار می شود.

کادری تأکید کرد: در چند روز گذشته و پس از اعلام خبر شناسایی مقبره شهید مهآیی شور و حال عجیبی در میان مردم و مسئولان شهرستان قرچک ایجاد شده است و هرکسی در هر جایگاه و مسئولیتی سعی داشته در جهت پاسداشت این شهید بزرگوار قدمی را بردارد. وی بیان داشت: در دو روز گذشته تعداد بی شماری از مردم قرچک با حضور در مقبره شهدای گمنام این شهرستان، ضمن قرائت فاتحه به روح بلند شهید مهرآیی، بار دیگر با آرمان های بلند شهدا تجدید میثاق کردند. کادری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره واکنش خانواده شهید مهرآیی نسبت به دفن فرزندشان در قرچک و در مقبره شهدای گمنام متذکر شد: خانواده شهید مهرآیی از انسان های متدین و مکتبی هستند که خدمات موثری را به نظام اسلامی ارائه کرده اند و از طرفی خواستار حضور فرزندشان در مقبره شهدای گمنام هستند و به همین خاطر همچنان این شهید بزرگوار در طول سال میزبان عاشقان و ارادتمندان انقلاب اسلامی در قرچک خواهد بود. خداوند به غربت و مظلومیت شهدای گمنام برکت داده است حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهدای گمنام دفاع مقدس از انسان های برگزیده خداوند بودند و خداوند به غربت و مظلومیت این شهدا برکت داد به همین خاطر همواره شاهد حضور اقشار مختلف مردم سراسر کشور در حرم مطهر شهدای گمنام هستیم. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: امروز حرم مطهر شهدای گمنام در کشور به عنوان مکانی برای برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی تبدیل شده و به برکت این شهدا، بسیاری از جوانان با محیط های مذهبی مأنوس شدند.

پدران و مادران شهدای گمنام از اجر و ثواب مضاعفی برخوردار هستند وی ادامه داد: قطعا پدران و مادران شهدای گمنام از اجر و ثواب مضاعفی برخوردار هستند، چرا که علاوه بر تقدیم فرزند خود در راه تعالی مکتب اسلامی و اهتزاز پرچم انقلاب اسلامی در جهان، هیچگاه از مقبره سرمایه زندگیشان باخبر نشدند. محمودی اضافه کرد: شناسایی مقبره شهید حمیدرضا مهرآیی پس از 32 سال پیام های ویژه ای به مسئولان نظام اسلامی می رساند و آن این است که برای عزت و اقتدار نظام اسلامی، خون مطهر بیش از دویست هزار شهید بر زمین ریخته شده به همین خاطر باید همواره فرهنگ شهید و شهادت در میان مدیران و مسئولان کشور و زندگی روزمره مردم ساری و جاری باشد. گفتنی است شهید مهرآیی متولد سال 1342 است که در عملیات بیت المقدس در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مفقود الاثر شد و در سال 1389 همراه یک شهید گمنام دیگر و با حضور پرشور مردم ولایتمدار قرچک در مقبره شهدای گمنام این شهرستا ن آرام گرفت.


















۱۳۹۳/۳/۳۰ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن