تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819465619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هلاکت سرکرده نظامی داعش و همراهانش در تلعفر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هلاکت سرکرده نظامی داعش و همراهانش در تلعفر خبرگزاری پانا: تلویزیون عراق دقایقی پیش (شامگاه پنجشنبه) از هلاکت ˝حسین عباس القوجه˝، فرمانده نظامی گروه‌های تروریستی داعش و شش تن از همراهانش در منطقه الجزیره در تلعفر عراق خبر داد.
۱۳۹۳ جمعه ۳۰ خرداد ساعت 10:13



به گزارش خبرگزاری پانا؛ سرلشکر قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: پس از دو روز درگیری با تروریست های داعش، ارتش عراق موفق شد کنترل کامل بزرگ ترین پالایشگاه نفت عراق را که در 200 کیلومتری شمال بغداد واقع است، در دست گیرد و تمامی حملات تروریست ها را خنثی کند. یکی از کارکنان این پالایشگاه به فرانس پرنس گفت: تروریست هایی که در دو روز گذشته به پالایشگاه بیجی حمله کرده بودند، امروز زیر آتش حملات هوایی ارتش مجبور به عقب نشینی شدند. روز گذشته نیز سرلشکر قاسم عطا از هلاکت 40 تن از تروریست های داعش در جریان حمله به پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین خبر داده بود. وی همچنین تاکید کرد که اغلب مناطق حومه تلعفر واقع در استان نینوا به کنترل ارتش عراق درآمده است.   دیالی تحت کنترل ارتش عراق نیروهای عراقی پس از نابود کردن همه عناصر داعش در "المقدادیه"، دیالی را کاملا تحت کنترل خود در آوردند. خبرنگار العالم به نقل از فرمانده پلیس دیالی گفت: نیروهای امنیتی توانستند داعش را از داخل این استان بیرون کنند.
فرمانده پلیس دیالی اظهار داشت: عملیات اکنون در محدوده دیالی و استان صلاح الدین است.
  13 گروه تروریستی با داعش همپیمان شدند روزنامه "الصباح" چاپ عراق به نقل از منابعی خاص اعلام کرد: سران گروه های تروریستی 2 روز قبل از حمله به استان نینوا در یکی از کشورهای همسایه (اردن) گرد هم آمده، و درباره ریختن خون مردم و براندازی دولت عراق توافق کردند.
به گفته این منابع، این نشست با حضور نمایندگان 13 گروه برگزار شد و شرکت کنندگان با "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش برای حمله به همه شهرهای عراق بیعت کردند.
بر اساس این گزارش، این گروه‌های تروریستی عبارتند از: حزب منحل بعث – شاخه "عزت الدوری" جنایتکار فراری و معاون اول سابق صدام، و گروه‌های تروریستی موسوم به "نقشبندیه"، "جیش المجاهدین"، "ثوره العشرین"، "الجیش الاسلامی"، "قاعده الجهاد"، "الطائفه المنصوره"، "انصار التوحید"، "انصار السنه"، "الغرباء"، "الاهوال"، "انصار الاسلام"، و "المختار".
این منابع خاطرنشان کردند که در این نشست شماری از سران خیمه‌های فتنه (تحصن کنندگان) استان الانبار و صلاح الدین، کرکوک، نینوا، و شماری از سران حزب منحل بعث و یک هماهنگ کننده قطری حاضر بودند.
در پایان این نشست ائتلافی تحت عنوان "البغدادی" یا "الطیبین" تشکیل شد.
به گفته این منابع، شمار جنگجویان این ائتلاف جدید، غیر از عناصر داعش در شهرهای رقه، حسکه و دیرالزور سوریه، به 30 هزار تروریست می‌رسد.
این منابع افزودند که دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس (قطر و عربستان) یک میلیارد و پانصد هزار دلار به این گروه ها برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی پول داده اند.   فرافکنی وزیر عربستانی سعود الفیصل در پایان اجلاس وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده در یک نشست خبری، اتهام نوری مالکی علیه عربستان سعودی درباره حمایت از تروریسم را "مسخره" نامید و ادعا کرد: سیاست های فرقه گرایانه مالکی باعث وخامت اوضاع در عراق شده است. سعود الفیصل که کشورش به حمایت از تروریسم، سرکوب اعتراضات مردمی و بی توجهی به حقوق اقلیت ها مشهور است، مالکی را نصیحت کرد تا "از عربستان برای مبارزه با تروریسم الگو بگیرد"! وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری خود همچنین با تأکید لزوم مبارزه علیه فرقه گرایی به عنوان "عامل شعله ور شدن فتنه در برخی کشورها"، ادعا کرد: عراق با جنگ داخلی تمام عیاری مواجه شده که عواقب بسیاری برای منطقه دارد. آنچه در این میان مایه شگفتی است آن که اظهارات فوق از زبان فردی بیان می شود که به گفته بسیاری از کارشناسان بین المللی، کشورش به عنوان حامی اصلی مالی، معنوی و تسلیحاتی گروه های افراطی شناخته شده است. حمایت عربستان از برخی گروهها و افراد خاص در نزاع های داخلی کشورهای همسایه به عاملی برای تشدید اختلافات داخلی و حتی تبدیل اختلافات سیاسی به ناامنی و تجزیه طلبی و تلاش برای سرنگونی نظام های حاکم بر کشورهای مذکور شده است. تلاش عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تخریب روند دمکراتیک عراق با در پیش گرفتن سیاست حمایت از گروهک تروریستی داعش و برخی از افراطیون داخلی آن کشور، در حالی است که مقامات سیاسی کرد، سنی و شیعه عراق، اخیرا در جلسه ای بر ضرورت حفظ وحدت ملی و یکپارچگی عراق تأکید کرده اند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن