تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبات مدیریت حلقه گمشده امنیت سرمایه گذاری در همدان/ مدیر بومی نیروی توانمندی که نادیده گرفته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش مي دهد/
ثبات مدیریت حلقه گمشده امنیت سرمایه گذاری در همدان/ "مدیر بومی" نیروی توانمندی که نادیده گرفته می شود
همدان- خبرگزاري مهر: عدم ثبات مديريت در همدان طی سالهاي اخير حلقه گمشده در بخش امنيت سرمايه گذاري در همدان بشمار می رود و حال اینکه این نکته امر واجبی است که لازمه ورود سرمايه گذاران به همدان است.



به گزارش خبرنگار  مهر، بشر همواره در طول دوران های تاریخی مختلف به دنبال ایجاد و ارتقا امنیت بوده، امری که بدون شک تبدیل به اصلی برای زندگی شده است. اما امنیت معانی فراوان و زیر شعبه‌های زیادی دارد و در بخش اقتصادی نقشی چون خون در رگ‌ها بازی می‌کند تا جایی که اگر این امر تامین نشود هیچ اقتصاد پایداری چه در خرد و چه در کلان آن شکل نمی‌گیرد، از این رو دولت‌ها همواره به دنبال تثبیت این بخش بوده‌اند. در ایران با آغاز برنامه‌های اقتصادی از سالهای 40 شمسی تا کنون شاهد برنامه‌های مختلفی برای توسعه کشور بوده‌ایم، یکی از بدیهی‌ترین این برنامه‌ها تامین امنیت سرمایه گذاری است که می‌توان شاخصه‌های آن را ثبات مدیریتی و همچنین وجود زیر ساخت‌ها عنوان کرد. این امر بدیهی است که هیچ سرمایه گذاری بدون بررسی شرایط ،حاضر به سرمایه گذاری نیست و سرمایه گذاران اگر از نظر ثبات مالی و همچنین ثبات مدیریتی در یک منطقه مطمئن شوند خود خواستار آوردن سرمایه می‌شوند، البته در این بین باید وضعیت  امنیت فراملی را نیز در نظر گرفت چراکه اکنون یکی از موانع ورود سرمایه خارجی چه به استان همدان و چه به کشور جنگ تبلیغاتی و تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار علیه ایران است که چهره ای اشتباه از واقعیات را به مردم خود ارائه می‌دهند که این امر می‌تواند ضرری دو سویه داشته باشد. در استان همدان و در دهه‌های آخیر و با توجه به ترکیب جمعیتی و جغرافیایی این منطقه کمتر شاهد ثبات مدیریتی بوده‌ایم به طوری که استانداران این استان در دهه‌های اخیر هیچ یک همدانی نبوده‌اند و این در حالی است که اکثریت مدیران میانی بومی هستند که این امر خود می‌تواند در روند همگرایی در استان چند قومیتی همدان تاثیر گذار باشد و شاید یکی از علل عدم علاقه سرمایه گذاران در استان نبودن یک دستی در برنامه ریزی‌ها باشد. از سوی دیگر در همدان کمتر شاهد همگرایی در بخش‌های مختلف بین نهادهایی گوناگون هستیم به طوری که هر مجموعه ای چه فرهنگی، چه صنعتی و چه گردشگری خود را تنها در اجرایی برنامه‌ها می ببییند و انسجام در آن‌ها کمتر دیده می‌شود.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب استانداری غیر بومی اما باتفکر اقتصادی و خلقیات همگرا بدون شک شاهد رویش‌های جدیدی در این بخش هستیم تا جایی که به گفته مسئولان ارشد و اذعان کارشناسان، همدان آماده‌ترین استان ایران برای جذب سرمایه گذار است که این امر  تغییر نگرش زیادی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد. نیکبخت از زمان تصدی مسئولیت استانداری به دنبال جذب سرمایه گذاران بوده هر چند که فعالیت‌های فرماندار سابق همدان را نیز نباید در این بین از یاد برد که همه این امور بارقه‌های امیدی را برای جوانان جویای کار همدانی ایجاد کرده تا بتواند سهم صنعت را در آمدهای استان بیش از پیش کند. نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در این خصوص معتقد است: جذب حداکثری و دفع حداقلی از سوی رهبر انقلاب موجب به وقوع پیوستن حماسه 24 خرداد در سال گذشته شد. عطاالله سلطانی صبور با اشاره به اینکه امنیت، نیرویی برای پیشرفت فراهم می‌کند، اذعان داشت: هر فردی در جامعه وظیفه دارد که در بخش  اجتماعی و فردی امنیت اخلاقی جامعه را تامین کند. وی اذعان داشت: با تلاش همه مردم می‌توان در کشور امنیت پایدار در بخش سرمایه گذاری ایجاد کرد و در واقع این امر هم نقطه ضرورت و ضعف هرکشوری می‌تواند باشد. اتحاد بین قومیت‌ها لازمه توسعه است نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مانع تفرقه افکنی در جامعه شد، افزود: اتحاد بین قومیت‌ها لازمه توسعه است و تاریخ و فرهنگ کشور ایران نشان داده که اقوام مختلف به راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند. سلطانی صبور  اذعان داشت: امنیت لازمه کشور است تا بتوانیم به افق 1404 برسیم و یکی از مولفه های اصلی ثبات اقتصادی در کشور است. وی با تاکید براینکه اگر ثبات اقتصادی جامعه به خطر بیفتد آرامش جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد، اذعان داشت: فرهنگ به گفته رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مهم تر است. سلطانی صبور اظهار داشت: یکی از اولیت های مهم کشور بحث اقتصادی است و اگر می‌خواهیم اقتصاد تعاملی داشته باشیم باید به نگرش‌های خود در این بخش تغییراتی بدهیم و این تنها از راه فرهنگ سازی ممکن است. وی با اشاره به اینکه روش‌های کسب و کار و سبک زندگی امروز جوابگوی نیاز حال حاضر نیست، اذعان داشت: سبک زندگی باید تغییر کند و باید باز تعریفی در این بخش داشته باشیم. نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور نیاز به بازنگری دارد و سرمایه گذاری‌ها باید باز تعریف شوند. سلطانی صبور که یکی از اولویت های سرمایه گذاری را وضعیت بدهکاران بانکی می‌داند، افزود: این امر نیاز به بازنگری دارد چراکه سود سرمایه‌هایی که بانک‌ها در اختیار بخش تولید می‌گذارند به 50 درصد می‌رسد. هیچ بانکی حامی تولید نیست وی ادامه داد: هیچ بانکی حامی تولید نیست و بانک‌ها به دلال تبدیل شده‌اند که این امر به کشور ضربه وارد می‌کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بخش صدور مجوزهای واحدهای تولیدی مورد بازبینی قرار گیرد، عنوان کرد: اکنون برای دریافت یک مجوز نیاز به استعلام از 18 مجموعه است و باید این امور تجمیع شود. سلطانی صبور ادامه داد: در شهرستان رزن  با توجه به شعار سال یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها  امنیت اقتصادی است. وی با اشاره به اینکه اگر امنیت اقتصادی تامین شود شاهد امنیت پایدار در کشورهستیم، افزود: مدیریت جهادی با فعالیت عادی محقق نمی‌شود. نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت حاکم در این شهرستان به گونه ای است که مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود. سلطانی صبور با تاکید براینکه امنیت بحثی اساسی در اقتدار نظام اسلامی است، افزود: امنیت جز ضروریات توسعه علمی و فن آوری است. وی اظهار داشت: نقش مردم را باید در امنیت دید و اگر نظام اسلامی به این جایگاه رسیده است مرهون حضور مردم بوده است . نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ فردی باور نمی‌کرد در انتخابات شاهد حماسه سیاسی باشیم اما مردم ایران بصیرت بالایی دارند. سلطانی صبور اذعان داشت: در همه جوامع مردم به دنبال نخبگان وارد حرکت‌های سیاسی می‌شوند اما در ایران این مردم هستند که جلوتر از نخبگان حرکت می‌کنند. یک کارشناس  امور اقتصادی نیز معنقد است: انسان در طول تاریخ و با توجه به نیازهای خود مراتبی از امنیت را برای خویش ایجاد کرده است.

فرزاد سیر اذعان داشت: در طول تاریخ نهادی مختلفی در جوامع بشری برای تامین امنیت ایجاد شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به ملی و فرا ملی تقسیم کرد. ایران بالاترین امنیت را در بین کشورهای همسایه خود دارد وی که وظیفه امنیت ملی و مقابله با ناامنی در کشور را وظیفه نیروهای انتظامی و امنیتی می‌دانست، اذعان داشت: ایران در بخش فراملی نیز بالاترین امنیت را در بین کشورهای همسایه خود داراست. این کارشناس سیاسی اظهار داشت: در بخش امنیت ملی باید از  انجام اموری که موجب عوامل ناامنی می‌شود خودداری ورزید و امنیت فرهنگی در جامعه باعث افزایش  کیفیت زندگی می‌شود.


۱۳۹۳/۳/۳۰ - ۱۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن