تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804905440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میراثی برای مسی، رونالدو و نیمار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جهانی 2014 میراثی برای مسی، رونالدو و نیمار ریودوژانیرو - ایرنا - سرانجام جام جهانی 2014 آغاز شد تا تمامی نگاه ها به این جام و مهاجمانی که در آن تاثیر گذار خواهند بود، معطوف شود.


به گزارش ایرنا، 23خردادماه روزی بودکه چهار سال انتظار علاقمندان برای آغاز بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان به پایان رسید و برترین تیم های جهان برای رسیدن به جام طلایی تمامی توان خود را به کار گرفته اند.
بانگاهی به ادوارگذشته جام های جهانی به خوبی می توان دریافت که مهاجمان بزرگ وتوانمند نقش اصلی را درتعیین تیم های قهرمان ایفا کرده اند و در واقع این بمب افکن ها هستند که بیش از سایر نفرات در خاطرات می مانند.
جف هورس در جام جهانی 1966 که تنها قهرمانی انگلیس در آن رقم خورد یکی از بهترین بازیکنان بود.
این مهاجم بزرگ با به ثمر رساندن گل های متعدد نقش اساسی را برای افتخار آفرینی تیمش ایفا کرد و در دیدارنهایی برابرآلمان غربی نیزگلزن بود تا در کنار بزرگانی چون بابی مور، گوردن بنکس و بابی چارلتون از بهترین های تیم تاریخی انگلیس باشد.
چهار سال پس از آن و در جام جهانی 1970 مکزیک نوبت به برزیل رسید تا با هنرنمایی په له بربام فوتبال جهان قرار گیرد.
پرواز مروارید سیاه و ضربه سری که با گشودن دروازه دینوزوف همراه شد هرگز ازاذهان پاک نمی شود. سلسائو در دیدار پایانی با درخشش په له و یارانش ایتالیا را در هم کوبید تا برای همیشه فاتح جام ژور لیمه شود.
جام جهانی 1974 برای آلمان ها یک رویداد به یادماندنی بود. میزبانی، رسیدن به قهرمانی و بمب افکنی کوتاه قامت به نام «گرد مولر» که تن هر حریفی را به لرزه می انداخت.
مولر در آن مسابقات یکه تاز بود و دروازه هر حریفی را باز می کرد. در دیدار پایانی آلمان غربی 2 بر یک هلند بزرگ را شکست داد و قهرمان شد و مولر گل دوم را با چرخشی 180درجه ای و ضربه ای آرام درون دروازه هلند جای داد.
1978آرژانتینی ها برای نخستین بار میزبان و در نهایت قهرمان این رویداد بزرگ لقب گرفتند. بدون تردید نمی توان نقش مهم «ماریو کمپس» را در قهرمانی آلبی سلسته نادیده گرفت چراکه وی یک گلزن قهار برای تیمش بود.
جام جهانی 1982بامیزبانی اسپانیاآغازشد و ایتالیا با 3 تساوی از مرحله گروهی به سختی صعود کرد اما پس از آن غوغای «پائولو روسی» آغاز شد تا لاجوردی پوشان را برای سومین بار به قهرمانی جهان برساند.
روسی که حضورش درتیم ملی نیز مورد انتقاد بود با گلزنی متوالی توانست این تیم را در کنار بازیکنانی چون «آلتو بولی»، «جانی ریه ورا»، «فاکتی» و «مارکو تاردلی» به جام برساند.
«دیه گو مارادونا»در سال 1986درمکزیک یادگاری از تکنیک ناب و نبوغ ذاتی خود بر جای گذاشت که شاید دیگر تکرار شدنی نباشد.
گلزنی های متعدد، تحقیر مدافعان تیم ها، بازکردن دروازه انگلیس با دست، جا گذاشتن هفت بازیکن تیم ملی انگلیس وگلزنی، تنهاگوشه ای ازتکنیک ناب دیه گو ی کوچک بود که دومین قهرمانی آرژانتین را همراه داشت.
درجام جهانی 1990 که آخرین قهرمانی آلمان به دست آمد ژرمن ها با در اختیار داشتن خط حمله آتشین تمامی حریفان راازپیش روی برداشتند.یورگن کلینزمن و رودی فولر مهاجمان تیم ملی آلمان تحت رهبری فرانتس بکن بائر بر قله افتخار جهان قرار گرفتند.
درسال 1994، آمریکا میزبانی جام جهانی را برعهده داشت و در نهایت برزیل توانست با هدایت کارلوس آلبرتو پریه را بر جام بوسه بزند.
روماریو و به به تو را نمی توان از اذهان بیرون کرد چرا که این دو مهاجم با ایجاد زوجی خطرناک تیم ملی برزیل را به قهرمانی رهنمون ساختند.
1998فرانسه با قهرمانی میزبان به پایان رسیدوشاید یکی از معدودادوار جام جهانی بود که نمی توان مهاجم شاخصی را در آن به خاطر آورد.خروس ها در این مسابقات با تیمی یکدست به قهرمانی رسیدند که نقش « زیدان» در دیدار پایانی و برتری رویایی 3 بر صفر مقابل برزیل انکار ناپذیر است.
جام جهانی 2002کره و ژاپن جایی برای هنرنمایی رونالدو بود که در کنار ریوالدو برزیل را به قهرمانی رساند. رونالدو مهار ناپذیر نشان می داد و در کنار کلوزه آلمانی از بهترین های جام بود.
2006 آلمان و رسیدن ایتالیا به قهرمانی تداعی گر عملکرد مهاجمانی چون دل پیرو و توتی از ایتالیا، تیه ری آنری از فرانسه و کلوزه ازآلمان بود.جامی که ایتالیا با دفاع آهنین خود و در اختیار داشتن مهاجمان باتجربه به قهرمانی رسید.
درآخرین جام جهانی که سال 2010 با میزبانی آفریقای جنوبی و البته با کیفیت پایین تر از ادوار گذشته برگزار شد، تیم ملی اسپانیا به عنوان قهرمانی رسید.
هرچند در دیدار پایانی گل قهرمانی ماتادورها توسط اینیستا به دست آمد اما گلزنی های داوید ویا و فرناندو تورس مهمترین فاکتور برای رسیدن اسپانیا به نخستین قهرمانی بود. آلمان ها نیز با گل های متعدد توماس مولرجوان به عنوان سوم رسیدند.
حالا بیستمین دوره رقابت های جام جهانی آغاز به کار کرده تا برزیل میزبان 32 تیم برتر جهان باشد.
بدون تردید در این جام نیز بمب افکن ها و مهاجمان بزرگ مهمترین نقش را برای تعیین تیم های برتر و قهرمان مشخص خواهند کرد.
لیونل مسی آرژانتینی، کریستیانو رونالدو پرتغالی، نیماربرزیلی، لوییس سوارس اروگوئه ای، ماریو بالوتلی ایتالیایی درکنارتوماس مولرآلمانی بزرگترین مهاجمانی هستند که می توانند تیم خود را به افتخار و در نهایت به قهرمانی برسانند.
رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی ایران نیز دردیدارهای مقدماتی نقش بسیار مهمی برای صعود تیم کشورمان به جام جهانی داشت و امید اصلی کارلوس کی روش برای گلزنی محسوب می شود.
ورزشی(5)**3783**1590

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن