تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820527450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوخت هاي هيدروژني و كاربرد آن در آينده انرژي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۱ب.ظ)
سوخت هاي هيدروژني و كاربرد آن در آينده انرژي ايران با توجه به استفاده روز افزون از سوخت هاي فسيلي مانند نفت، گاز و زغال سنگ و مضرات آن ها براي سلامتي بشر از جمله وجود گازهاي سمي (CO(2 و (SO(2 كه باعث آلودگي محيط زيست و گرم تر شدن زمين مي شوند و همچنين با توجه به تمام شدن اين سوخت ها در آينده نزديك، بكارگيري انرژي هاي نو مانند انرژي باد، انرژي زيست توده، انرژي امواجدريا، زمين گرمايي، هيدروژن و اجتناب ناپذير مي نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج، يكي از اين انرژي ها سوخت هاي هيدروژني است كه مي توانداز يك طرف آلودگي هاي زيست محيطي و مضرات ناشي از استفاده از سوخت هاي فسيلي جلوگيري كند و از سوي ديگر به عنوان يك انرژي پاك كاربردي به كار گرفته شود. هيدروژن به عنوان يك سوخت پاك مي تواند جايگزين مناسبي براي ساير سوخت هاي متداول گردد و در آينده به عنوان يك حامل انرژي مطرح گردد.
فراواني سهولت توليداز آب، مصرف تقريباً منحصر بفرد و سودمندي زيست محيطي ذاتي هيدروژن از جمله ويژگي هايي است كه آنرا در مقايسه با ساير گزينه هاي مطرح سوختي متمايز مي كند.
هيدروژن را مي توان با استفاده از انواع منابع انرژي اوليه توليد كرد و در تمام موارد و كاربردهاي سوخت هاي فسيلي مورد استفاده قرار داد. از جمله كاربردهاي هيدروژنبه عنوان پيشران موشك است كه در صنايع دفاعي و هوا فضايي كشور كاربرد فراوان دارد.
نويسند‌گان: نسترن احمدي مسعود، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد همدان، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، همدان، ايران - علي امجدي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد همدان، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، همدان، ايران.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن