تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802709321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محبتی که پیش‌نیاز آن معرفت اهل‌بیت باشد منجر به ولایت می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه تهران:
محبتی که پیش‌نیاز آن معرفت اهل‌بیت باشد منجر به ولایت می‌شود خبرگزاری رسا ـ ستاد حوزه علمیه تهران با بیان این‌که معرفت مقدم بر محبت است، گفت:‌ محبتی که پیش‌نیاز آن معرفت اهل‌بیت(ع) باشد، به ولایت اهل بیت(ع) منجر می شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی شامگاه سه‌شنبه 27 خردادماه در مسجد صدریه تهران با بیان این‌که فرمول سعادت در مسیر سیر اهل‌بیت(ع) و سلوک در طریق آنها سه عنصر حیاتی دارد، اظهار داشـت: معرفت نسبت به اهل بیت(ع)، محبت در حق آنها و اعتقاد به ولایت آنها سه عنصری هستند که تضمین‌کننده سعادت و کمال مومن‌اند.
 
وی افزود: معرفت مقدم بر محبت است، زیرا اگر محبت در اولویت باشد، مثل محبت‌های خیابانی و مجازی آسیب‌زا خواهد بود. محبتی که پیش‌نیاز آن معرفت اهل‌بیت(ع) باشد، راه به ولایت دارد.
 
حجت‌الاسلام مومنی از ولایت به عنوان سومین عنصر مهم تعالی انسان در مسیر اهل بیت(ع) یاد کرد و ابراز داشت: ولایت یعنی این‌که انسان خود را همانند یک جسد در دست غسال قرار دهد. اگر انسان معرفت داشته باشد، محبت پیدا می‌کند و بی‌تردید، ولایت اهل بیت(ع) را هم پذیرا خواهد بود. انسان اگر معرفت نسبت به معصومین(ع) و امام زمانش داشته باشد، یقیناً مبتلا به آسیب‌های روزمره نمی‌شود، محبت در وجود او نقش می‌بندد و در وادی ولایت قرار می‌گیرد و درها به روی انسان باز شده و مسیرهای مسدود گشوده می‌شود.
 
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند، «خوشا به حال شیعیان ما که تمسک به محبت ما در زمان غیبت دارند». تنها راه نجات در زمان غیبت، چنگ زدن به محبت اهل بیت(ع) توسل و توکل به عنایات امام زمان(عج) است؛ البته محبتی که از جنس معرفت باشد.
 
این واعظ برجسته همه مشکلات عصر ما را ناشی از ضعف معرفتی نسبت به امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: اگر دلها واقعاً مشتاق امام زمان باشد، ایشان ما را کفایت خواهند کرد. متأسفانه امام زمان در زندگی ما حضور ندارد که برای عرض حاجت به غیر ایشان مراجعه می‌کنیم. حتی به انسان‌های خوب و اولیا هم نباید متوسل شد و فقط باید در مقابل امام عصر(عج) که واسطه فیض خداوند است دست نیاز دراز کنیم و در این راه هیچ شک و تردیدی به خود راه ندهیم. برخی مسؤولان به خاطر مسائل سخت مملکتی هم به مسجد جمکران پناه می‌برند.
 
حجت‌الاسلام مومنی اقبال مردم به افرادی که نسخه و دعا و ... تجویز می‌کنند را نشانه‌ای از این ضعف معرفتی خواند و افزود: در خانه امام زمان رفتن واسطه نمی‌خواهد و هر کسی بسته به میزان معرفتش می‌تواند با امام خود ارتباط برقرار کند، اما برای اینکه به سمت خدا برویم، واسطه‌هایی نیاز است که همان اهل‌بیت(ع) هستند.
 
وی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس حدیث امام صادق(ع)، انسان از رهگذر ولایت اهل‌بیت(ع) به دو امر مهم دست می‌یابد، اول آن‌که در مسیر پیروی کردن از ائمه(ع) استوار و ثابت‌قدم می‌ماند (اثباتین علی موالاتنا) و دوم این‌که از دشمنان اهل بیت(ع) بیزار است (والبرائه من اعدائنا).
 
استاد حوزه علمیه در تشریح این روایت بیان کرد: امر معصوم(ع) بر همه چیز مقدم است، حتی اگر با خواسته‌های شخصی افراد در تعارض باشد. چه بسا افرادی در ابتدا در مسیر اهل‌بیت(ع) بودند، اما به دلیل عدم استواری و ثبات‌قدم از مسیر خارج شدند. هر چیزی که بوی دشمنی اهل یت(ع) را می‌دهد باید کنار گذاشت. هر مطلب، اثر، شیء و یا شخصی که به هر نحو می‌خواهد ما را از اهل بیت(ع) جدا کند، دشمن اهل بیت(ع) است و باید از او حذر کرد. این فضاهای مجازی، ماهواره‌ها و ... که زندگی ما را دارد به فساد و تباهی می‌کشاند و القای شبهه می‌کند، قطعاً مرضای خدا و اهل بیت(ع) نیست و دشمنی مستقیم و صریح با آنهاست.
 
حجت‌الاسلام مومنی اضافه کرد: برخی از توصیه‌های معصومین(ع) به شیعیان‌شان این است که دروغ نگوییم، هرچند به نفع‌مان باشد و راست بگوییم، هرچند به ضررمان باشد، با قرآن انس داشته باشیم و از گناه و حتی فکر گناه هم اجتناب کنیم.
 
وی با اشاره به بیان معروف امام زمان(عج) که فرمودند، سیره مادرمان فاطمه(س) برای همه ما الگو و اسوه است، گفت: در سیره حضرت زهرا(س) می‌بینیم که در دو زمانی ‌که انسان به دلیل شرایط معمولاً از خدا غافل می‌شود، حضرت فاطمه(س) متوجه خداست؛ در خوشی و ناخوشی، در غم و غصه و شادی. در دوران پس از رحلت پیامبر و در اوج مظلومیت و غربت، حضرت زهرا(س) بر سر قبر پدر بزرگوارشان می‌روند و به جای جزع و فزع با خدا مناجات می‌کنند. در خوشی و شادی نیز می‌بینیم که در شب عروسی، پیراهن نوی عروسی را به فقیر می‌دهند و خود پیراهن کهنه را می‌پوشند.
 
حجت‌الاسلام مومنی در پایان به روایتی از امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ع) می‌فرمایند، اگر کسی مطیع اوامر خدا باشد، دوست ماست و اگر نباشد، دشمن ما اهل بیت(ع) است. از این رو شیعیان واقعی کسانی هستند که پشت سر اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند و پا جا پای آنها می‌گذارند و در راه اطاعت از آنها و پیروی از سیره الهی‌شان ثابت قدم و استوارند./9591/پ202/ب4




۱۳۹۳/۳/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن