تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803998283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال پنجره واحد صدور پروانه کسب اجرامي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۶ق.ظ)
امسال پنجره واحد صدور پروانه کسب اجرامي شود رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام كرد : در روز اصناف كه اول تيرماه برگزار مي شود از سازمانهاي صنفي برتر در سراسر کشور تجليل مي شود .
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد حسن نکويي مهر گفت : تلاش داريم در اين همايش، جايگاه اصناف در اقتصاد ملي و فرهنگ عمومي جامعه تبيين شود.
وي افزود : هدف از برگزاري روز ملي اصناف اين است که نقش اصناف در توسعه و پيشرفت اقتصادي کشور بازيابي شود چرا که اصناف ظرفيتهاي زيادي دارند و بر خلاف آنچه که به نظر مي آيد اصناف هم در بخش هاي توليدي و هم خدمات فني و در کنارآن در بخش هاي صادرات ، توزيع و خدمات فعال هستند و بايد بتوان با توجه به شرايط اقتصاد مقاومتي جايگاهشان را تبيين کرد و از پتانسيلهاي آنها براي توسعه اقتصادي و اشتغال استفاده شود.
رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعامل سازنده بخش دولتي و تشکلهاي بخش اصناف را از ديگر اهداف برگزاري اين روز برشمرد و گفت : مطالبات دولت از اصناف و متقابلا مطالبات اصناف از بخش دولتي در تعاملات برقرار شده روشن مي شود و اصناف بدنه عمده اقتصاد کشورند و بر اين اساس اکثريت بزرگي از جامعه در آن حضور دارند.
به گفته وي در روز اصناف از سازمانهاي صنفي برتر در سراسر کشور با توجه به شاخصهاي مطرح شده تجليل مي شود .
محمد حسن نکويي مهر تصريح کرد : با وجود 3 ميليون واحد صنفي در کشور و حدود 7 ميليون شاغل در اين بخش که 45 درصد توزيعي حدود 33 درصد خدماتي و خدمات فني و 22 درصد توليدي هستند ، اگر افزايش 20 درصدي اشتغال را در واحدهاي توليدي داشته باشيم شاهد ايجاد 230 هزار شغل هستيم.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امسال پنجره واحد صدور پروانه کسب را اجرا مي کنيم و با تمهيدات لازم صدور اين پروانه بدون کاغذ و به صورت مجازي خواهد بود .
وي افزود : در آيين نامه اي هم که توسط وزيرصنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شده اين مورد به ما تکليف شده است ، و معتقديم که اين مورد هم فضاي کسب و کار و هم مسائل صنفي را اصلاح مي کند.
نکويي مهر افزود : در کنار آن با توجه اينکه قانون نظام صنفي در شهريور گذشته ابلاغ شده و تعدادي از آيين نامه ها به تصويب هيات عالي نظارت و وزير محترم نيز رسيده و ابلاغ هم شده است ، در همه آيين نامه ها تسهيل امور و اصلاح فضاي کسب و کار ، کاهش هزينه و زمان با توجه به محدوديتهاي موجود که عمدتا محدوديتهاي قانون بوده است را بايد لحاظ کنيم .
رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به برنامه هاي مرکز اصناف در سال جاري گفت : با وجود 8300 اتحاديه صنفي در سطح کشور و 400 اتاق اصناف و کميسيون هاي نظارت در شهرستانها و هيات عالي اتاق اصناف و هيات رييسه در راس تشکلهاي صنفي ، 50 پروژه را براي مجموعه اصناف کشور تدارک ديده ايم.
تشکيل اتحاديه هاي صادراتي، تعميم تسهيلاتي که صنعت از آن برخوردار به مجموعه اصناف ، است ، برند سازي ، ترويج فرهنگ بهره وري و کاهش قيمت تمام شده ، برون گرايي در اقتصاد توسط اصناف ، برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي ، ايجاد خوشه هاي صادراتي اصناف براي صنوف توليدي ، پيگيري ايجاد شهرکهاي صنعتي از برنامه هاي مورد اشاره نکويي مهر در سال جاري براي اصناف بود.
وي ادامه داد: توسعه فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ و خوشه سازي يا زنجيره سازي توسط خود اصناف و واحدهاي کوچک و اصلاح شبکه توزيع ، نظارت اصناف بر اصناف که در اين زمينه اتحاديه ها خودشان بايد نظارتهاي خود را قوي تر انجام دهند و در کنار آن توانمند سازي اصناف و ارتقاي بهره وري از طريق آموزش و پژوهش در مجموعه اصناف محور اصلي فعاليت ها هستند.
نکويي مهر تصريح کرد : بايد از همه ظرفيتهاي آموزشي موجود در همه ابعاد فني و مهارتي و دانشگاهي براي ارتقاي توانمندي اصناف استفاده کرد و بر اين اساس 15 درصد از بودجه اتاقهاي اصناف و اتحاديه ها بايد به توانمند سازي و ارتقاي زير مجموعه خود اختصاص يابد .
رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت توسعه IT را به عنوان محور اصلي پيشرفت و تجارت الکترونيک دانست و گفت: IT را محور توسعه و ارتقاي فعاليتهاي صنفي ديده ايم.


اصناف نقش مهمي در سياست جايگزيني واردات دارند
وي در ادامه به بيان راهبردهاي اقتصاد مقاومتي در بخش اصناف اشاره کرد و گفت: يکي از راهبردها اين است که به اين بخش يعني توليد صنفي توجه ويژه شود و از آنها هم در تامين مايحتاج مردم به عنوان سياست جايگزيني واردات استفاده کنيم و هم توجه ويژه اي به بسياري از اين واحدها که صادراتي هستند داشته باشيم.
نکوي مهر ادامه داد: بايد بستر مناسب براي اين مجموعه صنوف آماده شود ، خوشه سازي و برند سازي و .. که در مورد واحدهاي کوچک و متوسط اقتصادي مطرح است مطمئنا در اين بخش نيز به افزايش مناسب صادرا ت منجر مي شود چراکه يکي از محورهاي اصلي اقتصاد مقاومتي اين است که بتوانيم توليد را تقويت کنيم و در کنارش توليد صادرات گرا داشته باشيم.
رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت، تجديد نظر در قوانين و مقررات و حمايت از توليد و اصلاح فضاي کسب و کار را لازمه توليد صادرات گرا در صنوف توليدي به خصوص در اقتصاد مقاومتي عنوان کرد
نکويي مهر همچنين صنوف توليدي را حلقه هاي مهم زنجيره تامين در کشور خواند و گفت : اين واحدها در واقع صنايع پايين دست و بالا دست خود را تغذيه مي کنند ، بنابر اين نقش مهمي در صنعت نيز دارند و در واقع رابطه مکملي هست بين صنوف و صنعت و در کنارش اگر سازماندهي مناسبي شوند به مانند يک صنعت عمل مي کنند و موجب بي نيازي کشور از واردات خواهند شد.
وي ياد آور شد : در اقتصاد مقاومتي به اصلاح شبکه توزيع و شفافيت و روان سازي آن ، قيمت گذاري و روزآمد سازي شيوه ها و نطارت بر بازار تاکيد شده و بر اين اساس ، اين مجموعه اصناف هستند که با برنامه ريزي لازم اين امر را محقق مي کنند.
نکويي مهر در زمينه انتخابات اخير اتاقهاي اصناف هم گفت : حدود 400 اتاق در سطح کشور وجود دارد و عمر قانوني آنها از 2 سال به 4 سال افزايش يافت و بنابراين اتاقها از اهميت بالايي برخوردارند و عصاره آنها اتحاديه هاي صنفي هستند و در هر شهرستاني تمشيت امور اتحاديه ها را بر عهده دارند.
رييس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: از شاخصهاي مهم ارزيابي اتاقها و اتحاديه هاي صنفي اينکه بتوانند برنامه عملياتي را در ارتقاي عملکرد زير مجموعه ( واحدهاي صنفي ) چه در ابعاد توليدي و توزيعي و چه خدماتي و خدمات فني محقق کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن