تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820093643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهروندان رشت در چنبره مشکلات قامت خم کرده اند / 22 فرصت سرمایه گذاری شهر معرفی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد:
شهروندان رشت در چنبره مشکلات قامت خم کرده اند / 22 فرصت سرمایه گذاری شهر معرفی می شود
رشت – خبرگزاری مهر: شهروندان کلانشهر رشت که در چنبره مشکلات و مسائل شهر قامت خم کرده اند از برگزاری همایشهای بی فایده و بی نتیجه مانند دومین اجلاس شوراهای اسلامی کلانشهر ها در شهر باران گله مند هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، ساکنان شهر باران از مشکلاتی مانند ناکافی بودن ناوگان حمل و نقل عمومی، ترافیک سنگین، تجمع دستفروشان در پیاده روها، کندو کاو و حفاری های پی در پی، دست انداز ها در سطح معابر و محلات، آبگرفتگی در روز های بارانی، طولانی شدن اجرای طرح های عمران شهری، کمبود فضای سبز و پارک ها در مقایسه با جمعیت و بوی ناخوشایند رودخانه هایی که نام گوهر و زر برخورارند، رنج می برند. این در حالیست که شهر رشت از توسعه بسیاری از زیرساخت ها به شدت محروم است شهروندانش هر از گاهی شاهد برگزاری همایش ها و سمینارهایی با عناوین مختلف از سوی شورا و شهرداری آن هم با هزینه های سنگین و گزافی که از منابع بیت المال تامین می شود، هستند. برگزاری اجلاس دو روزه روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29 خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می شود بهانه ای شده تا خبرنگار مهر گفتگویی با شهروندان و برخی از اعضای شورای اسلامی این کلانشهر در مورد مزیت ها و معایب آن انجام دهد که در ادامه به آن اشاره شده است. یک شهروند رشتی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: مدیران رشت همواره از کمبود منابع مالی برای رفع مشکلات این شهر سخن می گویند در حالی که منابع ناچیز را صرف اموری مانند برگزاری همایش ها و سمینارهای بی فایده می کنند. حسن رستگارنژاد افزود: شورا و شهرداری که خود را ناتوان در رفع معضلات رشت می بینند با برگزاری این همایش و اتلاف منابع می خواهند گامی به اصطلاح مثبت در کاهش مسائل شهری بردارند. وی اظهار داشت: مشکلات شهر باران با برگزاری همایش، بازدید میدانی و وعده و وعید رفع نمی شود بلکه باید اقدام های عملی موثری در این باره صورت گیرد. زهرا آقایی، شهروند دیگر هم با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر با برگزاری این همایش در راستای منافع شخصی و مطرح شدن در سطح کشوری گام بر می دارند، گفت: اعتباری که برای این همایش صرف می شود می توانست در بخش هایی هزینه شود که بخشی هر چند اندک از مشکلات شهر را رفع  کند که متاسفانه مسئولان شهری به این اولویت ها توجهی ندارند. سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در این باره گفت: دومین اجلاس و چهل و ششمین جلسه مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در سال 93 از امروز به میزبانی رشت آغاز می شود. فاطمه شیرزاد افزود: مراسم افتتاحیه این همایش ساعت 9 و 30 دفیقه در ساختمان شهرداری واقع در میدان شهدای سر پل ذهاب برگزار می شود که قبل از آن روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در گلزار شهدا و بیت نماینده ولی فقیه در گیلان حضور می یابند.

مسائل عمرانی و فرهنگی رویکرد اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها است وی اظهار داشت: این همایش نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در دوره شورای چهارم است که در آن نسبت به مسائل عمرانی، فرهنگی، زنان و بهداشت تبادل نظر می شود. عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: اقامه نماز جماعت در مساجد سطح شهر، بازدید از خانه میرزا کوچک خان، بازدید از خانه فرهنگ و هنر و موزه میراث روستایی، برگزاری آئین های بومی و محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنی و بازدید از پیاده روی فرهنگی اعلم الهدی از برنامه های دیگر این همایش دو روزه است. وی با بیان اینکه در این اجلاس دو روزه روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای تهران، کرج، شیراز، رشت، مشهد، ارومیه، تبریز و اصفهان حضور دار ند، افزود: در در چهل و ششمین همایش روسای شوراهای اسامی مراکز استان ها نیز سه کمیسیون تخصصی با حضور روسای کمیسیون های فرهنگی، عمرانی و اقتصادی و حقوقی که خود رئیس شورا هستند، برگزار می شود. عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز درباره مزیت های برگزاری این همایش در شهر باران گفت: با حضور در اجلاس دو روزه روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور نسبت به بررسی اثرات این همایش اقدام خواهم کرد و در مورد آن در جلسه آینده صحن شورا مطالبی را بیان خواهم کرد. محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: امید می رود برگزاری این همایش که باهزینه بیت المال برگزار می شود، برای شهر باران کارآمد باشد تا شهروندان نیز از نتایج مثبت آن بهره مند شوند. رئیس شوراهای اسلامی شهرستان رشت هم در باره برگزاری این اجلاس گفت: برگزاری اجلاس دو روزه روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در رشت گامی موثر در شناساندن فرصت های سرمایه گذاری، توانمندی ها و ظرفیت های شهر به شمار می رود. اسماعیل حاجی پور اظهار داشت: شورای عالی استان ها به مرور وظایف بیشتری را در سطح کلان عهده دار می شود و می تواند با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برنامه هایی را برای اجرای پروژه های شهری در سطح کشور به تصویب برساند.

22 فرصت سرمایه گذاری رشت در انتظار سرمایه گذاران است وی با بیان اینکه در این همایش 22 فرصت سرمایه گذاری رشت معرفی می شود، ادامه داد: بر این اساس می توان با کمک سایر روسای کلانشهر هایی مانند تهران سرمایه گذاران سراسر کشور را برای سرمایه گذاری در این طرح ها تشویق کرد. حاجی پور یادآور شد: بر این اساس می توان نتیجه گرفت که برخلاف نظر منفی برخی از شهروندان برگزاری این همایش اقدامی موثر در توسعه رشت خواهد بود. عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه این همایش به صورت دوره ای برگزار می شود، افزود: در این همایش مطالبات شوراهای اسلامی کشور به صورت یکپارچه بررسی می شود تا در سطح ملی مطرح گردد. امیرحسین علوی اظهار داشت: شورای عالی استان ها در تنظیم برنامه بودجه مربوط به شهرداری ها در لایحه دولت نقشی اساسی ایفا می کند و در تصمیمات کلان تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه نتایج حاصل از برگزاری این همایش را باید در بلندمدت ارزیابی کرد، یادآور شد: از ظرفیت این همایش می توان برای جذب اعتبار جهت ساماندهی دو رودخانه اصلی شهر یعنی گوهررود و زرجوب بهره جست. به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری این همایش شاید به روند توسعه شهر باران های نقره ای شتاب بخشد اما مسئولان شهری هم باید با تلاش و پیگیری مجدانه به وعده های خود در رفع مسائل شهری جامه عمل بپوشانند تا رضایت مردم را در جامعه کسب کنند.






۱۳۹۳/۳/۲۸ - ۰۸:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن