تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802206887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش رسانه آلمانی از واکنش‌ها به تساوی ایران در جام جهانی: حسن روحانی و محمدجواد ظریف برنده‌های بازی ایران و نیجریه/ ساخت هشتگ در اعتراض به "غر زدن" منتقدان تیم ملی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش رسانه آلمانی از واکنش‌ها به تساوی ایران در جام جهانی: حسن روحانی و محمدجواد ظریف برنده‌های بازی ایران و نیجریه/ ساخت هشتگ در اعتراض به "غر زدن" منتقدان تیم ملی

گزارش رسانه آلمانی از واکنش‌ها به تساوی ایران در جام جهانی: حسن روحانی و محمدجواد ظریف برنده‌های بازی ایران و نیجریه/ ساخت هشتگ در اعتراض به "غر زدن" منتقدان تیم ملی
دویچه وله نوشت: دو‌شنبه تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل نیجریه به زمین رفت. این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و ایران به یک امتیاز در گروه خود دست یافت. اگرچه بازی به وقت ایران در آخرین ساعت شب و آغازین ساعات روز جدید برگزار شد، کاربران تا ساعاتی پس از پایان بازی به اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی آنلاین پرداختند. بازی ایران و نیجریه در فیس‌بوک و توییتر بسیار دیرتر از بازی در زمین شهر بندری کوریتیبا خاتمه یافت.
به گزارش نامه نیوز، در حالی که استتوس‌ها و توییت‌ها عموما پر بود از اظهارنظر مستقیم درباره بازی و نتیجه آن٬ یکی از کاربران فیس‌بوک در استتوس خود از پنجره بازی ایران و نیجریه نگاهی به آرزوی خود برای برقراری صلح در جهان انداخت. در میان همهمه خوشحالی یا انتقاد از بازی٬ او نوشت: «یه دنیایی باشه، توش آدم‌ها همش با هم فوتبال بازی کنن، بعد دور هم خوابشون ببره»

بازار عکس‌های شخصی هنگام تماشای بازی خصوصا از خارج کشوری‌ها که هر یک به کافه‌ای و باری رفته و بازی را با دیگر ایرانیان تماشا کرده نیز داغ بود‌‌؛ صورت‌ها رنگ‌شده و بر لباس‌ها٬ نام ایران.

اگرچه ایران با بازی بدون نتیجه دیشب توانست یک امتیاز در گروه خود کسب کند اما این برای بسیاری از طرفداران تیم ایران راضی‌کننده نبود. آن‌ها در حالی به بازی انتقاد داشتند که گروهی دیگر از ایرانیان که انتقادها را وارد نمی‌دانستند با ایجاد هشتگی در شبکه‌های اجتماعی به انتقادات پاسخ دادند.

این هشتگ "‫#‏هموطن_غر_نزن" بود که برخی از کاربران در استتوس‌ها و توییت‌های خود از ان استفاده کردند. ‬هشتگ که با علامت # مشخص می‌شود کمک می‌کند که نوشته‌ی فیس‌بوکی یا توییت کاربر دسته‌بندی شود.

ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ به مصاف نیجریه رفتند. این چهارمین حضور ایران در دور نهایی این مسابقات محسوب می‌شود. ملی‌پوشان نیجریه پنجمین حضور خود در دور نهایی را تجربه می‌کنند.

یکی از کاربران فیس‌بوک با استفاده از این هشتگ نوشت: «اسپانیا و پرتغال رو یادتون رفت دروازشون جای سالم نداشت ... بابا مساوی هم بد نیست، شوما رضایت بدید.» یکی دیگر از کاربران هم با اشاره به باخت‌های پر گل اسپانیا و پرتغال در برابر هلند و آلمان نوشت: «اما خداییش وضعمون بهتر از اسپانیا و پرتغاله گل بارون نشدیم هیچ، یک امتیازم گرفتیم.»

با این‌همه منتقدان نیز گروهی قابل توجه از نظرات آنلاین را به خود اختصاص دادند. یکی از کاربران فیس‌بوک نوشت: «گزارشگره آخر فوتبال همچون با هیجان می‌گه اولین امتیاز را از گرفتیم که انگار شاخ غول را شکستیم. والا. آخر شبی هیچی از اعصابمون باقی نذاشتند.»

دیگری هم نوشت: «یعنى بعد از صادرات نفت و پتروشیمى و فرش و پسته کم کم مى‌تونیم رو صادرات «صفر-صفر» هم حساب ویژه‌اى باز کنیم! اون هم به جام جهانى‌اى که تا الان همه بازى‌هاش برنده و گل داشته.»

به گزارش تیک، یکی دیگر از کاربران نیز که کلا بازی هر دو طرف را ضعیف و بازی را غیرتماشایی می‌دانست، نوشت: «یعنى واقعا هر کس غیر از ما و ملت نیجریه نشسته باشه این بازى را دیده باشه از بیمارى روانى خاصى رنج مى‌بره.»

با این‌همه چنین استتوسی از چنین پاسخ‌هایی بی‌بهره نماند که کاربری نوشت: «مگه اومدیم بازی زیبا ببینیم؟ خیلی دلتون بازی زیبا می خواد برین با بازی بقیه تیم‌ها حال کنین.»

دیگری هم نوشت که دوستان همچین واکنش منفی نسبت به بازی امشب تیم ملی فوتبال با نیجریه نشان می‌دهند که "انگار مدعی قهرمانی هستیم."

«دم شما گرم آقای کی‌روش»

در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی کسانی نیز بودند که شب گذشته نه تنها بازی را قابل انتقاد چندان نمی‌دانستند که از نتیجه هم راضی بودند و آن را قابل تشکر می‌دانستند. یکی از کاربران در توییتر نوشت: «ایران بهتر و با هدف‌تر از نیجریه بازی کرد.»

یکی از کاربران فیس بوک نیز پس از بازی استتوسی طولانی را صرف تشکر از کارلوس کی‌روش٬ سرمربی تیم ملی ایران٬ کرد. او نوشت: «این تیم عالی بود. دم شما گرم آقای کی‌روش.»
بازی ایران و نیجریه بدون گل به پایان رسید

او ادامه داد: «گفته بودی که فوتبال ایران در حد و اندازه‌های تیم‌های دیگر جام جهانی نیست. گفته بودی که قرار است برویم و از فوتبالمان لذت ببریم. گفته بودی که در فوتبال مهم نتیجه گرفتن است. تو درست می‌گفتی و تمام منتقدانت در اشتباه محض بودند. قرار نبود ما به کورتیبا برویم و به نیجریه پنج گل بزنیم. قرار بود در قدم اول از این تیم گل نخوریم. هر چه نباشد همین چند سال پیش نزدیک بود به نیمه‌نهایی جام جهانی برسند.»

او نوشت: «تو درست می‌گفتی که شخصیت و هماهنگی تیمی برایت مهم‌تر از نام‌ها بود. مهدی رحمتی را نبردی و به جایش حقیقی را در دروازه گذاشتی که پیش از امشب فقط شش بار در سنگرمان ایستاده بود. علی کریمی را نبردی تا اتفاقی که امشب برای پرتغال افتاد برای ما نیافتد. کل کشور پرتغال بود که به رونالدو تکیه کرده بود و رونالدویی که روزش نبود و تیمش سلاخی شد.»

او نوشت: «مرسی مستر کی‌روش، برای بهترین و کم اشتباه‌ترین خط دفاعی جام جهانی تا حالا. همین دو سه روز پیش بود که راموس و پیکه آن فاجعه را برای قهرمان جام جهانی رقم زدند. خط دفاعی تو نود دقیقه‌ی کامل دفاع کرد،‌کم نیاورد، اشتباه نکرد و مثل مارسلو به تیمی مثل برزیل هم گل نزد.»

این کاربر در آخر از حس خوب خود سخن به میان آورد و نوشت که این بازی در او امید ایجاد کرد.

شب گذشته دو عکس یکی عکس حسن روحانی٬ رئیس‌جمهور ایران٬هنگام تماشای بازی ایران و نیجریه با شلوار ورزشی و همراه با آجیل بر میز مقابلش و دیگری عکس محمد جواد ظریف٬ وزیر امور خارجه٬ و تیم هسته‌ای هنگام تماشای فوتبال در وین منتشر شد.

این عکس‌ها که در توییتر و از سوی حساب‌های حسن روحانی و ظریف منتشر شد بارها از سوی کاربران بازنشر شد. یکی از کاربران فیس‌بوک نیز در این‌باره نوشت: «یک برنده بازی امشب ایران و نیجریه، حسن روحانى و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای‌اند که عکس‌های تماشای فوتبال‌شان فضای مجازی را در بر گرفته است.»

یکی از کاربران توییتر هم نوشت: «عکس‌هایی که از روحانی و ظریف هنگام تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه منتشر شده و دست به دست میشه یک پیام مهم داره: شبکه های اجتماعی محبوب همه.»

حسن روحانی در توییتر در پیامی کوتاه که همراه عکس منتشر شد نوشت به پسران خود افتخار می‌کند که امتیاز اول را به دست آورند و اظهار امیدواری کرد که این اولین امتیاز از امتیازهای بیش‌تر باشد.

اولین بازی ایران در جام جهانی امسال البته حاشیه‌های سیاسی دیگری نیز داشت.

برخی از کاربران در نخستین سالی که از پایان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد می‌گذرد به نبود او در در نوشته‌های خود اشاره کردند.





1393/3/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن