تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه کارشناسان در مورد نخستین بازی ایران در جام بیستم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
دیدگاه کارشناسان در مورد نخستین بازی ایران در جام بیستم
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی‌اش در جام جهانی 2014 برزیل توانست مقابل تیم ملی نیجریه یک تساوی به دست آورد و به بازی‌های آینده امیدوار باشد.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان نظرات جالبی در مورد تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه دادند که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

محصص: جهانبخش می‌تواند مهره تأثیرگذاری در تیم باشد

مرتضی محصص در مورد ارزیابی تیم ملی ایران در مقابل نیجریه بیان کرد: معتقدم با در نظر گرفتن بازی تیم فوتبال نیجریه که قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال پیش است و 18 نفر از 23  بازیکن آن برای تیم‌های مطرح جهان بازی می‌کنند، ایران نتیجه بسیار خوبی گرفت و شروع خوبی داشت اگر با شکست ایران مواجه می‌شدیم احتمال حذف تیممان بسیار بود و بازیکنان روحیه خود را از دست می‌دادند و خوشبختانه این اتفاق پیش نیامد و بازیکنان تمرکز خوبی را بر روی پست‌های خود داشتند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: برنامه دفاعی بازیکنان در زمین تدبیر شده بود و گرفتن کرنرها در هر 2 تیم نزدیک به هم بود و علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم فوتبال ایران در موقعیت‌های حساس بسیار خوب واکنش نشان داد و اشتباهات جواد نکونام در زمین بسیار کم بود اما برای تیم ایران بسیار زود است که بازیکنان با گرفتن کارت زرد و قرمز مواجه شوند.

وی در خصوص تعویض اشکان دژاگه اظهار داشت: تعویض این مهاجم بسیار به موقع بود زیرا دژاگه تعدادی از توپ‌ها را از دست داد و خسته به نظر می‌رسید و علیرضا جهانبخش جایگزین خوبی بود و می‌تواند مهره تاثیرگذاری در تیم باشد اما نیاز به زمان بیشتری دارد بتواند در زمین خود را نشان دهد.

محصص در ادامه افزود: معدود بازیکنانی که خوب دویدن را می‌دانند و مهره دفاعی بودند که وارد زمین حریف می‌شد و تیم را به جلو می‌داد خسرو حیدری بود.

وی در مورد ترکیب تیم فوتبال ایران عنوان کرد: کی‌روش ترکیب خوبی را انتخاب کرد و از تقسیم چهار سه دو یک 4-3-2-1 استفاده کرد.

محصص در خصوص بازی آرژانتین خاطرنشان کرد: در خصوص تیم فوتبال آرژانتین باید منطقی و منصفانه نظر دهیم چراکه تیمی بسیار قدرتمند است و بازی بسیار حساسی را در پیش خواهیم داشت.

زرینچه: برد نیجریه دور از دسترس نبود

کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی‌اش از تساوی تیم ملی ایران مقابل نیجریه گفت: ملی‌پوشان تاکتیک کی‌روش که بسته بازی کردن بود را خوب انجام دادند و یک تساوی با ارزش کسب کردند.

زرینچه در ادامه بیان کرد: به هر حال بازیکنان تمام توانشان را به کار بردند و یک تساوی به دست آوردند.

وی بیان کرد: اگر تیم ملی در یکسال گذشته در ضد حملات هم خوب کار می‌کرد آن وقت برد نیجریه دور از دسترس نبود.

کارشناسان فوتبال در خصوص اینکه تیم ملی با تساوی به هدفش رسید بیان کرد: به هر حال تیم ملی به دنبال تساوی در این بازی بود و توانست به آن برسد. ارائه بازی بسته سرلوحه تیم ملی بود و ملی‌پوشان فضای لازم را از بازیکنان نیجریه گرفتند.

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم که کی‌روش در یکسال گذشته علاوه بر تاکید بر بازی تدافعی باید ضد حملات را هم جزو برنامه تاکتیکی‌اش قرار می‌داد تا موقعیت‌ها تیم ملی در این بازی بیشتر می‌شد.

ملی پوش سابق تیم ملی در خصوص عملکرد علیرضا حقیقی در درون دروازه گفت: علیرضا حقیقی سال‌های قبل هم در درون دروازه تیم ملی بوده و با تجربه‌تر از قبل شده است به نظرم فرقی نمی‌کرد که چه دروازه‌بانی درون دروازه قرار می‌گرفت چرا که هر سه دروازه‌بان عمکرد خوبی دارند.
 
زرینچه در مورد نخستین بار است که تیم ملی در جام جهانی گل نخورده، بیان کرد: بازیکنان تیم ملی خوب کار کردند و به هدفشان که همانا کسب مساوی بود رسیدند. ملی‌پوشان در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کردند و اجازه خودنمایی به بازیکنان نیجریه نداند.

وی در مورد دوندگی زیاد بازیکنان تیم ملی نسبت به نیجریه‌ای‌ها عنوان کرد:‌ زمانی که بازیکن قصد دارد که حریف را تحت فشار قرار دهد و فضا به حریف ندهد دوندگی‌اش بیشتر می‌شود. بر این اساس میزان دوندگی تیم ملی ایران نسبت به بازیکنان نیجریه بیشتر بود.

زرینچه در مورد احتمال اتخاذ همین سیستم مقابل آرژانتین تصریح کرد: کی‌روش باید بداند که بازیکنان آرژانتین همانند ملی‌پوشان نیجریه نیستند مهاجمان آرژانتین نسبت به مهاجمان نیجریه حرفه‌ای‌تر هستند و باهوشتر بازی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: به هر حال بازیکنان تیم ملی حتی یک فضای کوچک هم نباید به آرژانتینی‌ها بدهند همچنین ملی‌ پوشان نباید در محوطه جریمه خطا کنند چرا که آرژانتینی‌ها در ضربات ایستگاهی بسیار عالی عمل می‌کنند به هر حال ملی‌پوشان نباید یک اشتباه کوچک مقابل آرژانتین انجام دهند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص بازی‌های پرگل در جام جهانی برزیل گفت: امسال تیم‌ها فوتبال هجومی را به فوتبال تدافعی ترجیح می‌دهند تیم ایتالیا با اینکه بسته بازی می‌کند اما درجام جهانی امسال تاکتیک هجومی را اتخاذ کرده است.

زرینچه در ادامه بیان کرد: فوتبال به سرعت در حال پیشرفت است و تیم‌ها به خاطر اینکه تماشاگران را از دست ندهند فوتبال رو به جلو ارائه می‌کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره پیش‌بینی‌اش نسبت به بازی‌های آینده تیم ملی در جام جهانی عنوان کرد: تیم ملی ایران انرژی‌اش را تا حدودی از دست داده است بر این اساس این تیم باید ریکاوری خوبی انجام دهد و بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتر و انگیزه بالا مقابل آرژانتین ظاهر شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران 2 بازی آینده‌اش هم به مانند بازی با نیجریه ظاهر شود تا به مرحله بعد صعود کند.

نکیسا: کی‌روش درس بزرگی به من داد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: من سرمربی تیم ملی ایران را آدم منطقی دیدم و در بازی دیروز ایران مقابل نیجریه متوجه شدم که مربیگری احساسات نیست.

نکیسا اظهار داشت: من دیشب در حین بازی فهمیدم که چقدر کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران حرفه‌ای و منطقی است و ایران اولین جام جهانی بود که توانست بدون گل خوردن بازی‌ها را شروع کند.

کارشناسا فوتبال کشورمان ادامه داد: دیروز سرمربی تیم ملی شاهکار کرد و به همه نشان داد که چقدر حرفه‌ای و توانمند است.

وی اذعان کرد: من در مصاحبه‌های قبلی خودم چندین بار از سرمربی تیم ملی انتقاد کردم اما فهمیدم که اشتباه می‌کردم و دیروز کی‌روش به من درس برزگی داد که مربیگری احساسات نیست بلکه باید به صورت منطقی تیم را اداره کرد.

کارشناس کشورمان در مورد علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی تصریح کرد: خیلی خوشحال شدم که حقیقی را درون دروازه دیدم حقیقی یکی از دروازه‌بانان خوب ایران است اما اصلا فکر نمی‌کردم در اولین بازی از وی استفاده شود.

نکیسا در پایان خاطر نشان کرد: دربازیهای قبلی و دوستانه بیشتر از داوری و احمدی استفاده می‌کردند اما حقیقی توانست خودش را به کی‌روش ثابت کند و حق این دروازه‌بان بود که فیکس درون دروازه ایران باشد. امیدوارم در بازی‌های بعدی که ایران در جام جهانی پیش رو دارد دروازه‌ ایران را بسته نگه دارد.

کربکندی: بازیکنان فراتر از انتظار بازی کردند

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص ارزیابی بازی ایران مقابل نیجریه گفت: همان طور که انتظار داشتیم کی‌روش شیوه دفاعی را انتخاب کرد و مشخص بود که با هدف گل نخوردن به میدان می‌رویم.

رسول کربکندی اظهار داشت: طبق انتظار با شیوه دفاعی مقابل نیجریه بازی کردیم و به غیر از 10 دقیقه اول ادامه بازی را تحت کنترل خود داشتیم.

وی ادامه داد: تفکر کی‌روش خیلی روی حمله نبود اما با طراحی که انجام داد به یک امتیاز دست پیدا کردیم و بازیکنان آنچه را که کی‌روش خواسته بود خوب انجام دادند و حتی فراتر از انتظار و با هدف و برنامه‌ریزی بازی کردند.

کارشناس دفاعی کشورمان در مورد عملکرد حقیقی بیان کرد: کی‌روش به حقیقی فرصت داد و حقیقی در اولین بازی گلی دریافت نکرد که ‌این مسئله مهمی برای تیم ما بود. به غیر از دقایق اول بازی که روی توپ ارسالی اشتباه کرد بازی قابل قبولی انجام داد و فشار فیزیکی و روحی‌ای که در اوایل مسابقه داشت کمتر شد.

کربکندی در خصوص بازی مقابل آرژانتین گفت: شیوه ما مقابل آرژانتین قطعا همین شیوه دفاعی است اما این بازی بحث جدایی دارد و باید هوشیارتر عمل کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ خلاقیت تیم ملی آرژانتین بسیار خوب است و در یک فضای کم می‌توانند خطر ایجاد کنند. اگر همین شیوه دفاعی را به کار بگیریم باید سعی کنیم فضای کمی برای آرژانتین ایجاد کنیم و کنترل بیشتری روی بازی داشته باشیم

باقری: تیم ملی در فاز حمله‌ای خوب عمل نکرد

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص تساوی تیم ملی ایران مقابل نیجریه گفت: ملی‌پوشان در فاز دفاعی بهتر عمل کردند و تاکتیک‌های مربی را به نحو احسن انجام دادند و توانستند یک تساوی بدست آورند.

کریم باقری در ادامه بیان کرد: با اینکه تیم ملی در فاز دفاعی بسیار خوب ظاهر شد اما در فاز حمله‌ای نتوانست خوب عمل کند. به هر حال تیم ملی توانست یک امتیاز از اولین بازی‌اش در جام جهانی کسب کنند.

باقری درباره اینکه هدف تیم ملی کسب تساوی بود، بیان کرد: این حرف درست نیست که تیم ملی برای تساوی به میدان آمده بود. تیم ملی در وهله اول به دنبال گل نخوردن بود و بعد قصد داشت که در فاز حمله به گل برسد. به هر حال ملی‌پوشان در بازی اول استرس داشتند و نتوانستند از موقعیت‌هایشان نهایت استفاده را ببرند.

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص بهترین بازیکن تیم ملی بیان کرد: بازیکن خاصی را من ندیدم که بهتر از بقیه بازیکنان باشد. همه بازیکنان در فاز دفاعی خوب بازی کردند و توانستند جلوی حملات نیجریه را بگیرند.

وی در خصوص عملکرد علیرضا حقیقی در درون دروازه عنوان کرد: حقیقی عملکرد خ.بی در درون دروازه داشت و توانست عکس‌العمل‌های مناسب مقابل حمله نیجریه‌ایها انجام دهد. وی در درون دروازه مطمئن ظاهر شد و مشکل خاصی نداشت.

باقری درباره عملکرد مهرداد پولادی بیان کرد: فوتبال بازی تک نفری نیست بر این اساس کل تیم زحمت کشیدند و بازی را به تساوی کشاندند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که تیم ملی بازی به بازی بهتر شود و بتواند به مرحله بعد صعود کند.

در حال تکمیل است/






تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن