تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803043327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جداسازي آب شرب از غير شرب در حد يک طرح است/به احياي مجدد درياچه اروميه اميدوارم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ خرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۲ب.ظ)
جداسازي آب شرب از غير شرب در حد يک طرح است/به احياي مجدد درياچه اروميه اميدوارم معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا بيان داشت: هر ايراني در شبانه روز تنها 15 ليتر از آبي را که مصرف مي کند براي رفع نياز خوراک و آشاميدن است و مابقي در مصارف ديگر به هدر مي رود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مهندس رحيم ميداني معاون محترم وزير نيرو در امور آب و آبفا در ابتداي جلسه خبري خود با خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: رويکرد وزارت نيرو در دولت جديد، مديريت منابع آب کشور به صورت جامع است و براي انجام اين مهم، داشتن شناخت صحيح از بيلان منابع آب کشور ضرورت دارد.
وي ادامه داد: بررسي هاي سال هاي گذشته از وجود 130 ميليارد متر مکعب منابع آبي در کشور خبر مي دهد که متاسفانه اين ميزان در حال کاهش است اما هيچ آمار دقيقي در مورد موجودي فعلي کشور وجود ندارد.

تغييرات گسترده منابع آبي ايران در 15 سال اخير
معاون وزير نيرو با اشاره به اين مطلب که در سال هاي اخير وضعيت آب هاي سطحي و سفره هاي زير زميني روند نزولي داشته است، گفت: يک گروه کاري متشکل از کارشناسان و اساتيد دانشگاه هاي کشور در حال بررسي اعداد و ارقام تهيه شده از منابع آبي هستند تا بتوان از اين پس بر طبق آمار موجود برنامه ريزي کرد.
وي ادامه داد: در کنار تحقيقات ما، مطالعات ديگري نيز از سوي موسسه تحقيقات آب در حال انجام است که بر اساس آن مي توانيم از تاثير تغيير اقليم بر منابع آب کشور آگاه شويم.

تاثيرات تغيير اقليم را بايد جدي بگيريم
ميداني بااشاره به جدي بودن تاثير تغيير اقليم بر منابع آب گفت: ما بايد بر اساس تغييرات ساليانه اقليم هاي کشور، ظرفيت هاي خود را افزايش دهيم زيرا 85 درصد مساحت کشور ما در سه اقليم فرا خشک، خشک بياباني و نيمه خشک قرار دارد و تغييرات ممکن است روند خشکسالي را سرعت بخشد.

طرح جداکردن آب شرب از مصارف ديگر در حد مطالعه است
اين مقام آبي کشور در مورد بحث جداسازي لوله کشي آب شرب از آب استحمام که در روزهاي اخير پر رنگ تر مطرح مي شود نيز گفت: اين طرح فعلا در حد يک پيشنهاد است که با يک همايش علمي در دانشگاه تهران که در مهر ماه با حضور متخصصاني از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد، مطالعات آن رسما آغاز مي شود.
وي ادامه داد: هر ايراني در شبانه روز تنها 15 ليتر از آبي را که مصرف مي کند براي رفع نياز خوراک و آشاميدن است و مابقي در مصارف ديگر به هدر مي رود.
ميداني با تکذيب اجرايي شدن طرح جدا سازي لوله کشي آب شرب از غرب شرب در برخي از شهرها، تصريح کرد: اين پروژه کوتاه مدت نيست و اگر قرار به اجراي آن باشد به اين زودي ها نمي توان طرح را عملياتي کرد زيرا هيچ مطالعه ميداني در اين مورد صورت نگرفته و اين تنها يک طرح خام است.
وي در مورد الويت هاي استان هاي کشور براي ورود احنمالي به طرح جداسازي گفت: مطمئنا تهران، خراسان رضوي، البرز و تبريز مي توانند جزو اولين استان هايي باشند که اين اتفاق برايشان مي افتد اما اين نيز در حال حاضر تنها در حد يک حرف است و تا عمل راه زيادي داريم.

برخي از راه حل هاي پيشنهادي براي اروميه حذف شد
معاون وزير نيرو در مورد درياچه اروميه نيز گفت: از 19 طرح پيشنهادي براي کمک به درياچه اروميه، برخي در حال اجرا و برخي نيز به دليل مطلوب نبودن حذف شده است.
وي ادامه داد: يکي از کارهاي ضروري در منطقه ايجاد يک کانال آب براي انتقال آب هاي روان به سوي حوزچه اصلي ذرياچه است تا آب هاي احيا شده در ميانه راه از بين نروند.
ميداني با اعلام اين مطلب که شخص دکتر روحاني نظارت بر احيا اروميه را بر عهده دارد گفت: کارشناسان بر اين عقيده هستند که به علت اينکه خشک شدن اروميه در دراز مدت صورت گرفته است، زمان احيا نيز د ر همان زمان تقريبي 10 تا 15 سال به طول خواهد انجاميد.
وي با تاکيد بر اين مطلب که هيچ طرحي در درياچه اروميه زير 5 سال جواب مطلوب نمي دهد گفت: شخصا با توجه به وضعيت فعلي درياچه و برنامه هاي احيا، به زنده شدن مجدد اين منطقه اميدوار بوده و در اين راه از هر گونه کمک و مشورت جديد نيز استقبال مي کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن