تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804142079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نادران باردیگر پیگیر سوال خود از وزیر نفت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نادران باردیگر پیگیر سوال خود از وزیر نفت شد تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دستور کار قرار نگرفتن سوال خود از وزیر نفت درباره پرونده کرسنت، گفت: مصوبات شورای عالی امنیت ملی تنها در صورتی که به امضای رهبر معظم انقلاب رسیده باشد نافذ است و هیچ مقامی در این نهاد نمی تواند اختیارات نمایندگان را محدود کند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «الیاس نادران» در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری با استناد به ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: این ماده نحوه رسیدگی به سوال های نمایندگان از وزیران را مشخص کرده است که براساس آن هیات رییسه موظف است سوال را فوری به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع دهد.
وی افزود: کمیسیون مربوطه هم باید در مدت 15 روز درباره آن سوال اظهارنظر کند و بعد از آن وزیر مربوطه باید طی 10 روز به این سوال در صحن علنی پاسخ دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: 10 ماه پیش سوالی را در ارتباط با مفاسد پرونده کرسنت و اقدامات انجام شده و وضعیتی که در آن قرار داریم از وزیر نفت به هیات رییسه مجلس ارایه کردم اما این سوال از دستور کار خارج شده است.
نادران ادامه داد: وقتی که از اعضای هیات رییسه مجلس در این مورد سوال شد، پاسخ دادند که شورای عالی امنیت ملی در این مورد مصوبه دارد اما طبق قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی تنها در صورتی نافذ است که به امضای رهبر معظم انقلاب برسد و هیچ مقامی در این نهاد نمی تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند.
وی تصریح کرد: تاکنون دو بار از این شورا پیگیری کردیم که متن مصوبه ای که در ارتباط با پرونده کرسنت به امضای رهبر معظم انقلاب رسیده را ارایه کند اما هنوز هیچ مستندی ارایه نشده است و ضمن این که سوال بنده هم در مجلس مطرح نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت: ما اجازه نداریم اختیارات نمایندگان را با مصوبات مرجع دیگر محدود کنیم مگر مصوبه ای که به تایید رهبر معظم انقلاب برسد چرا که فرمایشات ایشان مطاع است و مجلس از آن تمکین می کند اما اگر چنین مصوبه ای وجود نداشته باشد یا به امضای ایشان نرسیده باشد هیچ الزام و محدودیتی نمی آورد.
وی از محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت، خواست که روشن کند چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است چراکه ملت حق دارند در مورد مفاسد این پرونده و این که چه اتفاقی در این مورد افتاده اطلاع داشته باشند.
ابوترابی فرد نیز گفت: موضوع را بررسی می کنیم اگر با تایید رهبر معظم انقلاب این موضوع در دستور شورای عالی امنیت ملی بود که به همان نحو عمل می کنیم و اگر خارج از چارچوب بود هم در این زمینه اقدام می کنیم.
نادران 26 فروردین ماه 93 نیز در تذکری آیین نامه ای نسبت به در دستور کار قرار نگرفتن سوال خود از وزیر نفت به هیات رییسه مجلس تذکر داد که علی لار یجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: موضوع سوال شما در هیات رییسه مطرح شد ولی این جزو موضوعاتی است که شورای عالی امنیت ملی وارد آن شده است و ما نمی توانیم به آن ورود کنیم.
سیام(3)**2021**ن.س**1336

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن