تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین نمایشگاه استانی کتاب کشور به پایان رسید/ 100 هزارخراسانی میهمان گلستان کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی گزارش مهر/
نخستین نمایشگاه استانی کتاب کشور به پایان رسید/ 100 هزارخراسانی میهمان گلستان کتاب
بجنورد- خبرگزاری مهر: هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی که نخستین نمایشگاه استانی کتاب در سال جاری نیز محسوب می‌شد، با استقبال بیش از 100 هزار نفری مردم بجنورد و خراسان شمالی روبرو شد.



به گزارش خبرنگار مهر، هشتمين نمايشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالي که با حضور 200 ناشر کشوري و استانی و عرضه بیش از دو هزار عنوان کتاب با تيراژ 200 هزار جلد از بيستم خرداد در بازار بزرگ امام رضا(ع) بجنورد برپا شده بود؛ دوشنبه شب بیست و ششم خرداد ماه به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه 180 غرفه شامل 160 غرفه اصلی و 20 غرفه جنبی راه اندازی شده بود و کتابهای عرضه شده در آن هم با 40 درصد تخفیف به فروش می رسید که 20 درصد این تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد نیز از طریق خرید بن الکترونیکی خرید کتاب اعمال می شد. ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 14تا 22 بود و اگر چه در ساعات آغازین بازگشایی نمایشگاه شمار مراجعان اندک بود اما با خنک تر شدن هوا و در ساعات پایانی نمایشگاه، میزان حضور مردم چشمگیر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که هشتمین نمایشگاه کتاب استان دوشنبه شب با تقدير از ناشران شرکت کننده به کار خود پايان داد، می افزاید: برگزاری این نمایشگاه یکی از رخدادهای بزرگ فرهنگی خراسان شمالی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بود. حسین ثابت‌قدم وحید با اشاره به استقبال مناسب مردم استان از هشتمین نمایشگاه کتاب، می‌گوید: امسال بیش از 100 هزار نفر از مردم بجنورد و دیگر شهرستان های خراسان شمالی از این نمایشگاه بازدید کردند این در حالی است که در دوره قبلی این نمایشگاه 80 هزار نفر اقدام به بازدید از آن کرده بودند. به گفته وی یکی از دلایل افزایش شمار بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب خراسان شمالی تغییر محل برگزاری آن از محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خراسان شمالی در تخته ارکان بجنورد به بازار بزرگ امام رضا(ع) و امکان دسترسی بهتر و سریع تر مردم به این نمایشگاه بود. ثابت قدم اضافه می‌کند: با وجود این که استقبال مردم از این نمایشگاه خوب بود و درخواست های زیادی برای تمدید آن بود اما به دلیل عدم موافقت ناشران شرکت کننده برای تمدید مدت هشتمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، این مهم صورت نگرفت و نمایشگاه دوشنبه شب به کار خود پایان داد. فروش 320 میلیون تومان کتاب سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: در این نمایشگاه 283 میلیون تومان بن الکترونیکی خرید کتاب فروخته و بیش از 40 میلیون تومان نیز کتاب به صورت آزاد خریداری شد.

به گفته حجت الاسلام ناصر هدایتی از این نمایشگاه افزون بر 100 هزار نفر بازدید کردند و تسهیلات لازم برای بازدید کنندگان به منظور خرید بن های الکترونیکی کتاب نیز از طریق باجه بانکی مستقر در محل نمایشگاه صورت گرفته بود. وی با اشاره به استقبال مناسب مردم خراسان شمالی از این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسؤولان شاهد تداوم برگزاری سالیانه نمایشگاه بزرگ کتاب در استان باشیم. به گفته حجت الاسلام هدایتی علاوه بر فروش و عرضه کتاب، برگزاري نشست هاي تخصصي، رونمايي از تازه هاي کتاب ناشران استان، تجليل از فعالان چاپ و نشر، اجراي برنامه هاي هنري و فرهنگي اعم از تئاتر خياباني، کارگاه زنده آموزشي و فروش آثار هنري از دیگر برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه بود که این برنامه ها نیز با استقبال مناسب مردم و فرهنگ دوستان خراسان شمالی روبرو شد.


۱۳۹۳/۳/۲۷ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن