تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821162057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اهواز برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اهواز برگزار می‌شود خبرگزاری پانا: دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی ۲۳ مهر به میزبانی ۷۵۰ مهمان خارجی و داخلی در اهواز برگزار می‌شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ خرداد ساعت 09:31



به گزارش  خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ جلسه ستاد دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور اعضای کمیته‌های آن در استان خوزستان،  در سالن جلسات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه ارکان و مسئولان کمیته‌های این اجلاس بین‌المللی انتخاب شده و آغاز به کار کرده‌اند، گفت: زمان برگزاری این اجلاس به دلیل همزمانی با ماه محرم و اشتغال پیرغلامان با مراسم عزاداری امام حسین(ع) به زمان دیگری موکول شد. براین اساس از 21 مهر مقدمات دوازدهمین اجلاس بین‌المللی با پذیرش مهمانان آغاز خواهد شد و مراسم افتتاحیه آن همراه با تجلیل از مستندسازان به میزبانی تالار شرکت نفت، 23 مهر و همچنین آئین اختتامیه آن در مصلی امام خمینی(ره) اهواز همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. همچنین برگزاری نشست علمی از برنامه‌های جنبی این اجلاس بوده که صبح پنج‌شنبه 24 مهر برگزار خواهد شد.

خبیر، پیرامون طراحی پوستر این اجلاس عنوان کرد: در طراحی این پوستر باید المان‌های استان خوزستان در پس‌زمینه و نشانه‌هایی از محرم و پیرغلامان در مرکز قرار داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی میزبان 750 مهمان خارجی و داخلی خواهد بود، گفت: سراسر اجلاس را نمی‌توان با سخنرانی اجرا کرد و پیش برد. باید در این میان برنامه‌های مختلفی به منظور به نمایش گذاشتن سنت‌های شهرستانی مختلف استان خوزستان به ویژه در عزاداری‌های امام حسین(ع) تدارک دیده شود. برنامه‌های اجرایی در این اجلاس باید به گونه‌ای باشد که ارتباط با دیگر استان‌ها برقرار شود.

همچنین در این مراسم علی‌رحم علیزاده، معاون صدا سازمان صدا و سیمای تهران و دبیر اجرایی این اجلاس با بیان اینکه پوستر اولیه اجلاس با نمای مسجد جامع خرمشهر به 32 استان کشور ارسال شده است، گفت: پوستر اصلی این اجلاس هنوز طراحی نشده و هم‌اکنون از میان تعدادی طرح در مرحله انتخاب قرار دارد. این پوستر باید المان‌های استانی و محرم را شامل شود.

وی با بیان اینکه اسامی بیش از 60 مهمان خارجی این اجلاس به وزارت امور خارجه ارسال شده،‌ گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین جامعه‌المصطفی العالمیه نامه‌ها را به کشورهای موردنظر به منظور دعوت از مهمانان ارسال کردند.

علیزاده گفت: لوگوی انتخابی اجلاس پیرغلامان حسینی شامل نخل و پلاک و یادآور هشت سال دفاع مقدس است. همچنین جمله امام خمینی(ره) مبنی بر «خوزستان دین خود را  به اسلام ادا کرد» نیز در آن قرار گرفته است.

دبیر اجرایی دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به اینکه این اجلاس دارای دو پوستر است، گفت: پوستر اولیه تنها به مراکز صدا و سیمای استان‌ها به منظور انتشار فراخوان ارسال شده و همانگونه که بیان شد پوستر اصلی هنوز در دست طراحی است. مقرر شده سبک مداحی حاج صادق آهنگران به عنوان نماد ملی در این اجلاس به ثبت برسد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه مجموعه تشکل‌های این اداره‌کل با حضور کانون مداحان و هیئات مذهبی با هدف شناسایی پیرغلامان حسینی استان خوزستان تشکیل جلسه داده‌اند‌، گفت: در نتیجه این جلسات بانک اطلاعاتی پیرغلامان حسینی استان خوزستان تشکیل و مشخصات آنها به صورت کامل استخراج شد.

وی پیرامون کمیته پژوهش این اجلاس عنوان کرد: حجج‌الاسلام سیدابوالحسن حسن‌زاده، سید محسن شفیعی، علی بهرام‌پور و سه نفر از اساتید دانشگاه به منظور تشکیل این کمیته گردهم جمع شده‌اند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن