تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819882580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي و رتبه بندي عوامل ريسک خريد خارجي بر اساس روش AHP صنعت خودرو ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۳۵ب.ظ)
شناسايي و رتبه بندي عوامل ريسک خريد خارجي بر اساس روش AHP صنعت خودرو ايران در دنياي امروز مفاهيمي مانند رقابت، تجارت، توليد، تامين و تدارکات و خريد تغييرات اساسي پيدا کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سال هاي دورتر شرکت ها براي تامين و خريد نيازمندي هاي خود به بازارهاي داخلي متکي بودند، در اين صورت اصول و قواعد آن نيز بيش تر تابع شرايط داخلي و تعاملات دروني بود، اما در شرايط امروز که شرکت هاي بزرگ چند مليتي شکل گرفته اند و در سياست گذاري هاي خود کم تر به ملاحظات داخلي و بيش تر به محيط بين المللي متکي هستند، اين اصول و قواعد متفاوت تر شده است.
از اين رو هنوز هم در برخي از کشورها و يا برخي از صنايع ترکيبي از اصول سنتي و نوين در حوزه توليد و يا تجارت جاري است؛ به عنوان نمونه با اين که امروزه تامين و تدارکات در سطح جهاني صورت گرفته و ممکن است واژه خريد خارجي معناي خاصي را به اذهان مخاطب متبادر نسازد، اما مشکل اصلي برخي از شرکت هاي توليدي در کشور موضوع خريد خارجي است.
با توجه به اين نکته، مقاله حاضر در صدد بررسي فرايند خريد خارجي در صنعت خودرو ايران، به منظور شناسايي و رتبه بندي عوامل ريسک خريد خارجي بر اساس روش هاي تصميم گيري چند معياره است.
به اين منظور پس از بررسي اجمالي ادبيات موضوع، عوامل اثرگذار بر ريسک خريد خارجي احصا شده و در نهايت بر اساس روش فرايند تحليل سلسله مراتبي اولويت بندي شده اند.
نويسندگان: غلامرضا گودرزي، علي اکبر هاشمي.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن