تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802800943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ نامزد احتمالی احزاب مخالف دولت ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ نامزد احتمالی احزاب مخالف دولت ترکیه آنکارا - ایرنا - با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه ،از ˈ اکمل الدین احسان اوغلوˈدبیرکل سابق سازمان همکاری های اسلامی به عنوان نامزد احتمالی حزب مخالف جمهوری خواه خلق نام برده می شود.


به گزارش ایرنا،با اینکه کمتر از 2 ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه باقی مانده است، تاکنون هیچ یک از احزاب این کشور رسما نامزد خود را برای شرکت در این انتخابات معرفی نکرده اند.
این در حالی است که نمایندگان حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ از ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به عنوان نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری که روز 19 مردادماه برگزار می شود ، نام می برند ، ولی تاکنون این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.
علاوه بر حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ موضوع معرفی نامزدهای دیگر احزاب سیاسی ترکیه نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و به رغم دیدارهای متمادی رهبران احزاب مخالف سیاسی ترکیه برای انتخاب نامزد مشترک این احزاب و یا نامزد منفرد ، هیچ حزبی تاکنون فردی را رسما معرفی نکرده است.
ˈدولت باغچه لیˈ رهبر حزب مخالف ملی گرای ˈحرکت ملیˈ در هفته های اخیر در این جهت با ˈسلیمان دمیرلˈ و ˈاحمد نجدت سزرˈ روسای جمهوری سابق ترکیه و نیز ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری فعلی این کشور و نیز رهبران احزاب سیاسی مختلف ترکیه دیدار و گفت وگو کرده است.
در پی دیدار رهبر حزب ملی گرای حرکت ملی با عبدالله گل ، برخی از رسانه های جمعی ترکیه در گمانه زنی هایی اخباری مبنی بر پیشنهاد باغچه لی به گل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور منتشر کردند که حزب حرکت ملی آن را تکذیب کرد.
ˈمصطفی کامالاکˈ رهبر حزب اسلامگرای ˈسعادتˈ ترکیه نیز در روزهای اخیر تماس هایی را با رهبران احزاب سیاسی مختلف ترکیه در مورد نامزد ریاست جمهوری آینده ترکیه را آغاز ولی به رغم آن هنوز فردی توسط این حزب به عنوان نامزد معرفی نشده است.
ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور نیز در این راستا دیدارهایی در استانبول با شماری از مسوولان نهادهای مدنی ترکیه و برخی از هنرمندان این کشور و نیز مسوولین احزاب سیاسی مختلف و همچنین شهرداران منتسب به حزب متبوع خود انجام داده است.
در پی دیدارهای اخیر قلیچداراوغلو هم اکنون ادعاهایی مبنی بر احتمال نامزدی ˈ اکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری های اسلامی توسط حزب جمهوری خواه خلق در برخی از رسانه های ترکیه منتشر شده است.
این در حالی است که رهبر حزب جمهوریخواه خلق روز گذشته اعلام کرده بود که در دیدار روز جاری خود با ˈدولت باغچه لیˈ نام نامزد این حزب را با وی مطرح خواهد کرد.
رسانه های ترکیه پس از این دیدار اعلام کردند که حزب جمهوری خواه خلق خواستار معرفی احسان اوغلو به عنوان نامزد مشترک این حزب و حزب حرکت ملی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شده است.
این رسانه ها می نویسند: قلیچداراوغلو از دبیرکل سابق سازمان همکاری های اسلامی به عنوان فردی که دارای احترام عمومی و مورد قبول جامعه ترکیه است نام برده و عنوان کرده است که ما خواستار آغاز یک روند به دور از بحث و جدل و منطبق بر دمکراسی هستیم.
باغچه لی نیز در این دیدار گفت : احسان اوغلو فردی در ورای احزاب سیاسی است ترکیه و انتخاب وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری نتیجه یک تلاش بسیار حساس است.
وی پیشنهاد نامزدی احسان اوغلو از سوی حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ را مایه خرسندی خواند و گفت: حزب ˈحرکت ملیˈ نیز برای ریاست جمهوری احسان اوغلو تلاش خواهد کرد.
آگاهان سیاسی در آنکارا می گویند، به رغم اینکه احسان اوغلو در مقام دبیرکلی سازمان همکاری های اسلامی چهره ای شناخته شده نزد محافل جهانی است ، اما نزد افکار عمومی ترکیه چهره شناخته شده ای نیست.
به گفته این آگاهان سیاسی ، احتمال اینکه احزاب سیاسی مخالف دولت ترکیه با معرفی احسان اوغلو بخواهند در مقابل ˈرجب طیب اردوغانˈ برای تصدی پست ریاست جمهوری ترکیه به مقابله بپردازند ،ضعیف به نظر می رسد.
این آگاهان سیاسی می گویند که اگر این احزاب وی را به عنوان نامزد مشترک خود معرفی کنند با توجه به انتقادهایی که از احسان اوغلو به علت عدم موضع گیری مناسب در مقابل مداخله نظامیان در مصری و برکناری ˈ محمد مرسیˈ رییس جمهوری سابق مصر توسط دولت آنکارا صورت گرفته بود ، حزب حاکم ترکیه به راحتی وجهه او را نزد افکار عمومی ترکیه تخریب خواهد کرد.
احسان اوغلو در این خصوص تاکنون ابراز نظری نکرده است.
خاورم**2012** 230 * 1447**1010

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن