تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814901284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی های بومی و محلی همدان احیا شوند/ بازی های بومی باعث انسجام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان نادری فر:
بازی های بومی و محلی همدان احیا شوند/ بازی های بومی باعث انسجام می شود
همدان – خبرگزاری مهر: رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان همدان با بیان اینکه کودکان درگیر بازی های کامپیوتری هستند، گفت: بازی های بومی و محلی همدان احیا شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نادری فر ظهر دوشنبه در جلسه کمیته تخصصی ورزش های بومی، محلی روستایی و عشایری استان همدان با بیان اینکه دستور کار این جلسه صرفا بازی های بومی و محلی و آیین های سنتی است، افزود: رویکرد جدیدی در بحث بازی های بومی و محلی تعریف شده چراکه زنده نگه داشتن آیین های ایرانی و اسلامی بعنوان یک اولویت در کشور مطرح شده است. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به احیا بازی های بومی و محلی تاکید کرده اند، عنوان داشت: کشور ایران از نظر تنوع قومیتی یکی از متنوع ترین کشورهای دنیاست و احیا بازی های بومی و محلی بهترین راهکار برای همگرایی قوم های مختلف در کنار هم است. نادری فر اضافه کرد: در بازی های بومی و محلی افراد از قومیت های مختلف کنار یکدیگر قرار می گیرند و این حرکت باعث یک وحدت و انسجام ملی می شود. رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان همدان بیان داشت: در کمیته ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، جهادکشاورزی و دیگر  ارگان ها و سازمان ها عضو هستند و بنابراین است که در این جلسه از پتانسیل و ظرفیت دستگاه های مختلف استفاده کنیم تا شاهد یک هم افزایی در بازی های بومی و محلی باشیم. وی در ادامه با بیان اینکه امروزه بچه های ما درگیر بازی های کامپیوتری و کم تحرکی هستند، گفت: احیا بازی های بومی و محلی از ضروریات جامعه است. نادری فر با بیان اینکه بازی های کامپیوتری روح و جسم بچه ها را نابود می کند و آنها رو به کم تحرکی می روند، گفت: در پشت این بازی های کامپیوتری اهداف سیاسی دنبال می شود و کودکان نیز پرخاشگر می شوند. رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان همدان اذعان داشت: در نقطه مقابل بازی های کامپیوتری بازی های بومی و محلی ما قرار دارد که در آنها دنیایی خاصیت و فایده نهفته است و در آن بازی ها روح بچه ها پرورش می یابد. وی با اشاره به اینکه بازی هفت سنگ یکی از بازی های بومی و محلی است، اظهار داشت: در بازی هفت سنگ سرعت، دقت، هماهنگی بین چشم و دست مشاهده می شود. نادری فر با بیان اینکه بازی های بومی و محلی از بازی های پیش پا افتاده نیست، افزود: دنیا به سمت این بازی ها می رود. رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان همدان در پایان گفت: تمامی دستگاه ها به نحوی در این راستا سهیم هستند و باید نسل آینده را از این کم تحرکی ها رهایی دهند.


۱۳۹۳/۳/۲۶ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن