تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت ژنرال میشل عون از مقاومت / تبریک به دبیرکل حزب الله لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در آستانه عید آزادی و مقاومت در لبنان حمایت ژنرال میشل عون از مقاومت / تبریک به دبیرکل حزب الله لبنان بیروت - ایرنا - ژنرال «میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با تبریک چهاردهمین سالروز عید مقاومت و آزادی لبنان به « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله بر حمایت خود از معادله طلایی « ارتش ، ملت و مقاومت» تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، ژنرال عون عصر چهارشنبه در گفت وگو با شبکه « المنار»، روز آزادی سرزمین لبنان توسط مقاومت از چنگ اشغالگران صهیونیست را مهمترین رویداد در تاریخ کشورش خواند و گفت که آزادی خاک لبنان از چنگ دشمنی که حاضر نبود آن را ترک کند بجز با قدرت و مقاومت موجب افتخار و سرافرازی است.
روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی صهیونیست ها از خاک لبنان توسط نیروهای مقاومت این کشور اخراج و بخش های عظیمی از سرزمین های اشغالی لبنان آزاد شد و از 14 سال قبل تاکنون همزمان با این روز در لبنان جشن گرفته می شود.
فرمانده اسبق ارتش لبنان اظهارداشت : سالروز آزادی و مقاومت را که هر سال جشن می گیریم از مهمترین و بزرگترین رویدادهای تاریخ ما است بویژه اینکه آزادی خاک لبنان با دادن خون و قربانی بود.
وی با بیان اینکه در تمام طول عمرم آزادی خاک لبنان توسط مقاومت مهمترین رویداد بوده است، تصریح کرد: طبیعی است که آزادی لبنان و مقاومت که آبرو و اعتبار را به لبنان بازگرداند، دشمنان حسود و کینه جویی داشته باشد اما بهتر است که آن را از منازعات و درگیری ها دور و با برگزاری جشن ها و گرامیداشت این مناسبت نسل های مختلف لبنان را با آن آشنا کنیم.

** حمایت از معادله طلایی
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با اعلام حمایت از معادله طلایی ارتش ، ملت و مقاومت، خاطرنشان کرد: یک کشور و ملت زمانی به مقاومت نیاز ندارد که یک نیروی مسلح قوی داشته باشد و با خطرهای بزرگ مواجه نباشد اما امروز نیروهای مسلح لبنان مجهز به تانک ها و جنگنده ها نیستند و با خطر دشمن اسراییلی هم مواجه هستیم.
ژنرال عون اظهار داشت: اگر چه دربیانیه وزارتی دولت جدید لبنان بطور کامل به این معادله اشاره نشده است اما در مقام اجرا بویژه در مرزهای جنوبی لبنان پابرجاست.

** میشل سلیمان مرتکب اشتباهی بزرگ شد
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان در پاسخ به این پرسش که نظر شما در باره سخنان « میشل سلیمان» رییس جمهور لبنان که معادله طلایی « ملت ، ارتش و مقاومت» را یک معادله چوبین وسست خواند، چیست؟ گفت: اشتباهی بزرگ بود و امیدوارم که این اشتباه فقط لفظی باشد.

** تبریک به سید حسن نصرالله
ژنرال عون اظهارداشت : این مناسبت بزرگ را به خانواده معظم شهدای مقاومت و بویژه به « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله تبریک می گویم و برای وی آرزوی سلامتی و قدرت و نیروی دایم جهت اجرای وظایف سنگین و مهمی که بردوش دارد، می کنم.
فرمانده اسبق ارتش لبنان خاطرنشان کرد: ما همواره با یکدیگر همکاری می کنیم تا اوضاع داخلی لبنان به شرایط طبیعی بازگردد و خدا را شکر که تاکنون در این زمینه موفق بوده ایم و تشکیل دولت و اجرای برنامه امنیتی از ثمره های این همکاری است که از سال 2005 تاکنون شاهد آن نبوده ایم.

وی با اشاره به آرامش رسانه ای در لبنان و بازگشت روحیه تعاون و همکاری ، گفت که همه طرف ها در لبنان درک کردند لبنانی وجود نخواهد داشت مگر اینکه همه در تشکیل دولت مشارکت کنند.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان در پاسخ به پرسشی در باره علت تلاش عده ای برای ایجاد اختلال در اجرای تفاهم نامه امضا شده بین حزب الله و این حزب و همپیمانی آنها ، با ابراز تردید از این اقدامات ، آنها را به مطالعه دوباره این تفاهم فراخواند و گفت که ما فقط درصدد همگرایی همه گروه ها و تامین منافع لبنان هستیم و می خواهیم دامنه این تفاهم که به ضرر طرف های دیگر نیست، گسترش یابد.

** روابط حزب الله و ژنرال عون
ژنرال عون، روابط حزب جریان آزاد ملی و حزب الله را در سالهای گذشته و هم اکنون طبیعی و مستحکم خواند و با انتقاد از کسانی که از خلع سلاح حزب الله در این مرحله سخن می گویند ، گفت که این موضوعات باید پشت میزهای گفت وگو بررسی شود و ما همچنان به وجود این سلاح نیاز داریم.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان با تاکید به اینکه همه لبنانی باید به مقاومت احترام بگذارند و قدر آن را بدانند و من هم یک نیروی مقاوم از قبل از اشغال جنوب لبنان بوده و هستم، افزود: منشور سازمان ملل متحد آزادی سرزمین های اشغال شده یک کشور را با هر وسیله ای مشروع دانسته است بنابراین مقاومت حق هر ملتی است که سرزمینش اشغال شده بلکه واجب است آن را آزاد کند.

** مهمترین خطرهای پیش روی لبنان
فرمانده اسبق ارتش لبنان در پاسخ به این پرسش که مهمترین خطرها و چالش هایی که امروز لبنان با آنها مواجه است، چیست؟ گفت: خطر اسراییل همچنان لبنان را تهدید می کند و مرزهای زمینی و دریایی و حریم هوایی لبنان در معرض تجاوزهای مکرر این رژیم قرار دارند و آنها حتی چشم طمع به منابع نفتی و گازی لبنان دارند.
وی با بیان اینکه « اسراییل همچنان با حق بازگشت ملت فلسطین به وطن خود مخالفت می کند و خوی نژادپرستی و اشغالگری اسراییلی ها روز به روز بیشتر می شود»، افزود: امروز لبنان با خطر مشکلات حضور پناهجویان سوری که به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر رسیده اند، مواجه است.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با بیان اینکه «بدهی های لبنان افزایش یافته و امروز با یک اوضاع در حال انفجار اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم»، تاکید کرد که دولتمردان آینده لبنان باید بطور ریشه ای این مشکلات بزرگ را حل و فصل کنند.

** سه قطب قدرت در لبنان
ژنرال عون منتهای آرزو و هدف نهایی خود را همکاری و نشستن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، سعد حریری رییس حزب جریان المستقبل و خودش در پشت یک میز دانست و خاظرنشان کرد: قبلا هم گفته ام که ما سه ضلع یک مثلث هستیم.
وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله ، سعد حریری و من سه قطب و ضلع این مثلث هستیم و نمی توان این سه ضلع را از هم جدا کرد بلکه باید همواره با یکدیگر در ارتباط باشند تا منافع لبنان تامین شود.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان گفت: امیدوارم همزمان با عید آزادی و مقاومت شاهد تشکیل این مثلث باشیم زیرا نجات لبنان در گروه وحدت و همبستگی و همراهی لبنانی ها است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن