تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819108784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست‌هایی که مانع ورود برانکو شدند و اسکوچیچ را راهی تبریز کردند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دست‌هایی که مانع ورود برانکو شدند و اسکوچیچ را راهی تبریز کردند
در واقع، فدراسیون فوتبال برای اینکه مجبور نشود مبلغ 450‌میلیون تومان بدهی مالیاتی برانکو را بپردازد، مسئولان این تیم را مجاب کرد که به‌جای تمرکز روی گزینه برانکو روی گزینه‌های دیگری تمرکز کنند و در مقابل دراگون اسکوچیچ را به سمت این باشگاه هل داد.
کد خبر: ۴۰۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵ - 19 May 2014




سرانجام جمشید نظمی از منتفی شدن حضور برانکو ایوانکویچ در تبریز خبر داد و اخبار رسانه‌ها از نزدیک شدن دراگان اسکوچیچ به این باشگاه می‌گویند.


به گزارش تابناک، داستان سرمربی باشگاه تراکتورسازی تبریز هم در یک سال گذشته ماجرای جالبی دارد. آن‌ها به طرز عجیبی مجید جلالی را از باشگاهشان بیرون کردند تا تونی را بر خان آماده جلالی بیاورند و او به‌راحتی یک قهرمانی جام حذفی را به کارنامه‌اش اضافه کند و بعد با شکست‌های پیاپی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا این تیم را ترک کند تا سرخ‌های تبریزی برای انتخاب سرمربی فصل آینده خود یک معادله چند مجهولی را حل کنند.


حسین فرکی از سال گذشته گزینه آن‌ها بوده و حالا هم که تیم این فصلش را قهرمان کرده همچنان جزء گزینه‌هاست. اما فرکی خودش باشگاهی را هدایت می‌کند که با آن قهرمان شده و مهم‌تر اینکه، حمایت باشگاه و مردم اهواز را هم پشت خود می‌بینید. چرا باید به تیمی برود که هنوز رفتارشان با مجید جلالی یک علامت سؤال عجیب در فوتبال ماست.


تونی همچنان محبوب تبریزی‌‌هاست؛ اما مبلغ قرارداد جدیدش باشگاه را از عقد قرارداد با او منصرف کرده است. خصوصا که حالا سازمان لیگ هم یک خط‌کش کنار هزینه‌های باشگاه‌ها گذاشته تا مانع خرج‌های میلیاردی آن‌ها شود.


در این میان، برانکو ایوانکویچ، مربی سابق تیم ملی ایران که هشت سال پیش در همین روزها با تیم ملی کشورمان در‌حال آماده شدن برای جام‌جهانی بود، به عنوان گزینه جدید این باشگاه معرفی شد و روند مذاکرات با برانکو چنان مثبت پیش رفت که خیلی‌ها کار برانکو و تراکتور را تمام‌شده می‌دانستند.


اما برانکو ایوانکویچ هم برای ورود به ایران یک مشکل بزرگ داشت. فرار مالیاتی! مربی کروات تیم ملی که چندین و چند سالی را در ایران سپری کرده بود، گویا به خوبی با زیر و بم زندگی ایرانی آشنا شده بود و از همین رهگذر، دور زدن قانون را که از مشخصه‌های رفتار ما ایرانی‌هاست، به خوبی یادگرفته و بدون پرداخت مالیات از کشور خارج شد تا دیگر نتواند به ایران بازگردد و حتی برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی دست به دامن اسکایپ شود.


اما تراکتورسازان برای حل این مشکل هم دست به دامان فدراسیون فوتبال شدند؛ چرا که معتقدند فدراسیون فوتبال مسئول پرداخت 450‌میلیون بدهی مالیاتی برانکو است. آن‌ها در بیانیه خود اعلام کرده‌اند: « اولویت اول تراکتورسازی برانکو ایوانکویچ می‌باشد که فوتبال ایران را خوب می‌شناسد و آن را دنبال می‌کند، برابر صحبت‌های به‌عمل آمده نامبرده علاقه خود را نسبت به تراکتور اظهار داشته و آماده آمدن به تبریز می‌باشد، اما یک مشکل سر راه این انتقال وجود دارد. وی مبلغ 450‌میلیون تومان بدهی مالیاتی دارد که البته بدهی شخصی او نبوده بلکه بدهی فدراسیون از بابت مربیگری وی به دارایی است. در هر صورت، مبلغ فوق می‌بایست ابتدا پرداخت شود تا ایشان بتواند در ایران مربیگری نماید.»


فدراسیون فوتبال اما هیچ وقت به صورت رسمی زیر بار این مسئله نرفته که آن‌ها مسئول پرداخت مالیات قرارداد برانکو هستند و با عدم پرداخت این مبلغ در سیستم مالیاتی کشور در حال انجام تخلف هستند.


با این حال، باشگاه تراکتورسازی راه‌حلی را هم پیش‌پای فدراسیون فوتبال گذاشته و تقبل کرده که این مبلغ را به دارایی بپردازد و در عوض فدراسیون این پول را در طول فصل به تراکتورسازی بازگرداند؛ اما فدراسیون زیر بار این مسئله هم نرفت و در مقابل به تحرکاتی دست زد که نتیجه‌اش این شد که جمشید نظمی امروز اعلام کرد که حضور برانکو در تبریز منتفی است.


در واقع، فدراسیون فوتبال برای اینکه مجبور نشود مبلغ 450‌میلیون تومان بدهی مالیاتی برانکو را بپردازد، مسئولان این تیم را مجاب کرد که به‌جای تمرکز روی گزینه برانکو روی گزینه‌های دیگری تمرکز کنند و در مقابل دراگون اسکوچیچ را به سمت این باشگاه هل داد تا از رهگذر انتخاب سرمربی باشگاه تراکتورسازی مجبور به پرداخت مبلغی نشود. آن‌هم مبلغی که باید پرداخت شود.


هنوز فدراسیون فوتبال به‌صورت رسمی اعلام نکرده که آیا به این فدراسیون مسئول پرداخت بدهی برانکو بوده یا نه و اگر بوده چرا در همه این سال‌ها از پرداخت مالیات سرباز زده است. اما امتناع این نهاد از پاسخ‌گویی به مسئولان تراکتور و حل مسئله این باشگاه به‌صورتی که خودش می‌پسندیده، این شائبه را ایجاد می‌کند که حدسیات بالا به حقیقت نزدیک‌تر است. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن