تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816587197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه روند تخلیه فاضلاب و نخاله مقابل چشمان استاندار گلستان/ بی توجهی مسئولان شهری و بی تفاوتی مدیران بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان مهر پیگیری می کند/
ادامه روند تخلیه فاضلاب و نخاله مقابل چشمان استاندار گلستان/ بی توجهی مسئولان شهری و بی تفاوتی مدیران بهداشت
گرگان- خبرگزاری مهر: بیش از 12 سال است که نخاله های ساختمانی و فاضلاب انسانی در مکانی پشت عمارت سفید استانداری گلستان تخلیه می شود و در این مدت علی رغم پیگیری های رسانه ها و اعتراض نمایندگان مسئولان این روند همچنان ادامه دارد و البته مسئولان بهداشتی متعقدند تخلیه این فاضلاب ها هیچ ضرری برای ساکنان منطقه ندارد.



به گزارش خبرنگار مهر، 12 سال از تخلیه فاضلاب در شعاع 300 متری استانداری گلستان و دیگر دستگاهای اجرایی استان می گذرد؛ همه روزه مدیران ارشد استانی این شرایط نامطلوب را مشاهده می کنند. تخلیه فاضلاب فضولات انسانی و نخاله های ساختمانی در منطقه گردشگری هزارپیچ یکی از مشکلات شهری است که در سالهای اخیر دامنگیر روستای مجاور این منطقه شده است؛ روستای سعد آباد در 700 متری این منطقه قرار دارد و اهالی این روستا سالهاست که از بوی بد و فضای نامطبوع آن گلایه دارند اما ظاهراهیچ گاه نارضایتی آنها مورد توجه مسئولین امر قرار نگرفته است. سالهاست که فاضلاب فضولات انسانی و نخاله های ساختمانی در بخشی از تپه گردشگری هزارپیچ تخلیه می شود که این امر اعلاوه بر از تلف شدن دام و ایجاد بیماری در بین اهالی روستای سعد آباد سبب از بین رفتن بخشی از درختان جنگلی این منطقه شده است. به گفته برخی کارشناسان انواع انگل و بیماریهای واگیردار توسط فضولات انسانی از طریق حشرات و جوندگان به انسان منتقل می شوند؛ تخلیه دراز مدت این فاضلاب ها در محیط زیست سبب نفوذ فضولات انسانی به سفره های آب زیر زمینی شده و ادامه این روند بیماری های زیادی برای مردم روستای سعد آباد و همشریان گرگانی به همراه خواهد داشت. فضولات انسانی باعث انتقال انواع بیماریها به انسان می شوند یک کارشناس بهداشت محیط در توضیح "تخلیه فاضلاب فضولات انسانی در فضای باز" به خبرنگار مهر گفت: فضولات انسانی با توجه به مشکلاتی که دارند باعث آلودگی خاک، هوا، آبهای زیرزمینی، بد منظره شدن محیط، تجمع حشرات و جوندگان می شوند که این حشرات به نوعی منبع انتقال انواع بیماریها به انسان به شمار می روند. جواد مهدی پور با بیان اینکه انواع انگل و بیماریهای واگیردار توسط فضولات انسانی، زندگی بشر را تهدید می کند، اظهار داشت: فضولات انسانی که از طریق فاضلاب به آب منتقل می شوند، باعث ابتلا انسان به بیماریهای واگیر مانند اسهال، وبا، حصبه می شوند.  

  تخلیه فاضلاب فضولات انسانی در محیط زیست سبب نفوذ آن به سطح آبهای سطحی زیر زمینی می شود وی با توضیح این نکته که در استانهایی مانند گلستان که سطح آب های زیر زمینی بالا است، بیان کرد: تخلیه فاضلاب فضولات انسانی در محیط زیست سبب نفوذ آن به سطح آبهای سطحی زیر زمینی می شود که در نهایت منجر به انتقال بیماری خواهد شد. مهدی پور تصریح کرد: تخلیه فاضلاب فضولات انسانی محیط زیست را نیز آلوده کرده و از بین می برد و محیط را بد منظره می کند؛ ادامه تخلیه فاضلاب در محیط زیست می تواند صدمات جبران ناپذیری به آن وارد کند. این کارشناس بهداشت محیط اذعان کرد: بهترین کار برای جلوگیری از هرگونه آلودگی جمع آوری فاضلاب فضولات انسانی، جمع آوری و تصویه و یا دفن آن در چاه جاذب است. درحالی که این کارشناس بهداشت، تخلیه فاضلاب فضولات انسانی را سبب انتقال انواع بیماری های انگلی و واگیردار می داند، مدیر گروه بهداشت حرفه ای گستان از بی خطر بودن تخلیه فاضلاب برای اهالی روستای سعد آباد و شهر گرگان خبر می دهد. تخلیه فاضلاب فضولات انسانی سلامت مردم روستای سعد آباد را الان تهدید نمی کند جعفر خلیلی به خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا تخلیه فاضلاب در تپه هزار پیچ سلامتی مردم روستای سعد آباد را تهدید می کند، گفت: تخلیه فاضلاب فضولات انسانی سلامت مردم روستای سعد آباد را الان تهدید نمی کند، مسیر رفت و آمد خودروهای تخلیه فاضلاب از مسیر روستا نیست پس نمی توان گفت که تخلیه فاضلاب در حال حاضر سلامت روستای مجاور منطقه هزار پیچ را تهدید می کند. وی یادآور شد: بوی بد این فاضلاب منطقه گردشگری هزار پیچ، شرکت شیر پاستوریزه، سایت اداری و دانشگاه پردیس را تحت شعاع قرار داده است که شبها این بوی نامطبوع بیشتر می شود. خلیلی اذعان کرد: منطقه گردشگری هزارپیچ در اختیار محیط زیست است، اکنون تخلیه فاضلاب در این مکان انجام می شود اما کارگروه سلامت در حال پیگیری برای جمع آوری فاضلاب فضولات انسانی و نخاله ها از این منطقه است. در ادامه نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: یکی از وظایف شهرداری و شورای شهر تلاش در جهت بهداشت و سلامت جامعه است. تخلیه نخاله ها و فضولات انسانی نشاندهنده بی توجهی مسئولین شهری به حقوق شهروندی است عیسی امامی افزود: توجه به مسائل بهداشت در محیط شهری، یکی از نکات اساسی و ضروری برای حفظ حقوق شهروندی است که با تخلیه نخاله ها و فضولات انسانی در منطقه گردشگری هزار پیچ حقوق شهروندان دیده نشده است. امامی با بیان اینکه تخلیه فاضلاب هر چند وقت یکبار تشدید می شود، اظهار کرد: تخلیه فاضلاب در نزدیکترین نقطه دید مدیران اجرایی استان انجام می شود، این فاجعه در مکانی اتفاق می افتد که مدیران ارشد استان شاهد و ناظر این منظره هستند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حفظ وضعیت طبیعی و زیستی منطقه و رفع مشکل در این بخش نیاز به سرمایه گذاری است و باید این موضوع جدی گرفته شود. وی تصریح کرد: اینکه دستگاههای اجرایی مسئولیت را به گردن هم بیاندازند مشکل رفع نخواهد شد و اتفاقا مشکل اینجاست که آن دستگاه هایی که باید مسئولیت خود را در این راستا بپذیرند متاسفانه شانه خالی می کنند. امامی تاکید کرد: آمادگی این را دارم تا برای تخلیه فاضلاب و نخاله ها در تپه هزار پیچ به مسئولین امر تذکر جدی دهم و در صورت نیاز به همراهی نیز هرکمکی لازم باشد برای رفع این مشکل انجام  خواهم داد. برای تولید اینهمه نخاله شهر باید چاره ای اندیشید وی ضمن ابراز نارضایتی از تخلیه نخاله ها در تپه هزار پیچ افزود: باید فکری به حال اینهمه نخاله که در شهر تولید می شود کرد، باید آنرا دفن کرده یا در مسیر کمپوست قرار دهند؛ بسیاری از این مواد را می توان به چرخه تولید آورده و بازیافت کرد. امامی خاطر نشان کرد: افرادی که نخاله و فاضلاب را در این مکان تخلیه می کنند به نوعی عادت به ادامه این روند دارند، هرگونه تغییر در اجرای کار با مخالفت افرادی روبه رو خواهد شد اما نیاز است مسئولین مربوطه به طور قاطع در مقابل این افراد برای سلامت شهروندان و طبیعت بیاستند و برخورد قانونی داشته باشند. در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تپه هزار پیچ اکنون با 2 مشکل نخاله و فاضلاب فضولات انسانی مواجه است در بحث فاضلاب جلسه ای را با معاون برنامه ریزی استانداری گلستان داشتیم و بحث های مختلفی راجع به جایگزین کردن مکانی دیگر برای تخلیه فاضلاب مطرح شد.  

برای رفع مشکل تخلیه فاضلاب، قرار شد یک سیستم پیش تصویه خانه ایجاد شود ناصر گرزین ادامه داد: برای رفع این مشکل قرار شد یک سیستم پیش تصویه خانه ایجاد شود و تیمی را معاون برنامه ریزی استانداری در همین راستا مامور کرده تا به دنبال این موضوع باشند. وی تصریح کرد: تنها با کمک دستگاههای اجرایی مرتبط این طرح اجرایی می شود و ما منتظریم این طرح اعلام شود تا شهرداری و شورای شهر در کنار دستگاههای دیگر به وظایف خود عمل کند. گرزین در پاسخ به این سوال که سیستم پیش تصویه خانه در چه زمانی احداث می شود، گفت: همه ما مقصر هستیم، این اتفاق هرچه سریعتر باید انجام شود زیرا تخلیه فاضلاب در کنار مشکلات بهداشتی ضررهای زیست محیطی را برای منطقه هزار پیج دارد. وی اضافه کرد: اداره محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب استان، شهرداری و شورای شهر گرگان و سایر دستگاههای مرتبط قراربود پای کار بیایند؛ تمام پیگیری ها منوط بر برگزاری جلسه احداث تصویه خانه است زیرا پس از برپایی جلسه کارهای اجرایی این پروژه آغاز می شود. رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در توضیح جمع آوری نخاله ها از تپه هزار پیچ گفت: برای جمع آوری نخاله های ساختمانی در شهرداری جلسات مکرری برگزار شد در این جلسات 2 موضوع جابه جایی و تبدیل نخاله ها مطرح شد. وی اعلام کرد: به دنبال مکانی در پایین دست تعیین شهر گرگان هستیم تا نخاله ها در آن مکان تخلیه شده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد. به احتمال زیاد جمع آوری نخاله ها سریعتر از فاضلاب فضولات انسانی عملیاتی شود زیرا نیاز زیادی به بودجه و زیرساخت ندارد. مکان جابه جایی نخاله ها هنوز قطعی نشده است گرزین در توضیح جانمایی نخاله های ساختمانی اذعان کرد: مکانهایی که برای جابه جایی نخاله ها در مورد آن صحبت شد هنوز قطعی نشده است اما به احتمال زیاد در جلسه بعدی مکان نخاله ها مشخص خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، تخلیه فاضلاب فضولات انسانی و نخاله های ساختمانی در بهترین منطقه گردشگری مرکز استان اتفاقی است که مسئولین مربوطه، امروز چشم بر آن بسته اند و تنها زمانی به صورت جدی به آن توجه می کنند که آسیب جدی برای شهر و محیط زیست به شمار آید. اظهارات تبلیغاتی برخی مسئولان و نمایندگان در کنار وعده هایی که طی ماه ها و سال های گذشته هیچ کدام محقق نشده باعث نا امیدی ساکنان روستای سعداباد از حل مشکل شده است. در حالی ایجاد تصفیه خانه برای فاضلاب و استفاده مجدد از نخاله های ساختمانی در همه شهرها و کشورهای دنیا عرف است ، مسئولان ما هنوز ترجیح می دهند این مواد در دل طبیعت تخلیه کنند و در عین حال مضرات مورد تایید کارشناسان را نیز انکار می کنند.






۱۳۹۳/۲/۲۹ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن