تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805441893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین دومین سالگرد فقدان هیمالیا نورد شهرقدسی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین دومین سالگرد فقدان هیمالیا نورد شهرقدسی برگزار شد شهرقدس-ایرنا- آیین دومین سالگرد فقدان زنده یاد جعفر ناصری با حضور مسوولین شهری، فدراسیون، هیاتهای کوهنوردی استان و شهرستان و جمع زیادی از مردم قدس برگزار شد.


در سکوت سالن تاریک اجتماعات فرمانداری قدس، صدای کوبیدن فلزی بر تخته سنگی طنین انداز شده بود، مثل همان صدایی که برای کندن نامی بر روی سنگ مزاری به گوش می رسد.
تصویر پروژکتور بر روی پرده سفید کم کم واضح تر می شود و چند کوهنورد را نشان می دهد که با قطعه سنگی در حال کوبیدن میخ های پلاک فلزی بر پیشانی کوه سنگی هستند، مثل همانها که راهنمای ما در یافتن اسامی کوچه و خیابانهای شهرمان هستند.
آنجا کشور نپال است و آن کوهستان ˈبیس کمپˈ قله ˈماناسلوˈ، همان قله ای که دو سال است کالبد بیجان کوهنورد فقید شهرقدسی را در اعماق دره های برفی، سرد و تاریک خود همچون مادری در آغوش گرفته و روی آن پلاک نام و تصویر وی حک شده است.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس روز یکشنبه در مراسم دومین یادمان این کوهنورد، گفت: ˈجعفر ناصریˈ به عنوان ورزشکاری مطرح است که در زمان حیاتش موجب افتخار شهرمان بود، همانگونه که در نبودش نام نیکش باعث سربلندی خانواده و همشهریانش شده است.
ˈابوطالب آذربراˈ وجود این ورزشکاران با اخلاق را در شهرستان قابل تقدیر دانست و افزود: تا کنون ورزش شهرستان پنجاه و دو ملی پوش را به کشور هدیه کرده است که ناصری یکی از آنها بود.
مرحوم جعفر ناصری در سال 1356 در خانواده زحمتکش و متدینی در خیابان جیحون تهران به عنوان اولین فرزند یک خانواده 9 نفره به دنیا آمد.
به دلیل نیاز مالی خانواده، وی از هفت سالگی همزمان با آغاز تحصیلات ابتدایی به دستفروشی می پرداخت و از همان دوران، سختکوشی از خصوصیات بارز وی شد.
رییس هیات کوهنوردی استان تهران، در این مراسم از وی به عنوان هیمالیانورد یاد کرد و گفت: کوهنوردی که تصمیم به فتح قله ای در هیمالیا می گیرد، باید رنج بسیاری را بر خود هموار کند و خطرات و سختی های زیادی را به جان بخرد.
ˈمرتضی رمضانیˈ با تاکید بر سختکوشی ناصری از ابتدای کودکی، افزود: خیلی از عوامل باید در کنار هم قرار گیرد تا یک صعود موفق حاصل شود، که ناصری نیز برای این صعود اقدامات زیادی را انجام داد.
رمضانی که از نزدیک با وی آشنایی داشت، گفت: زنده یاد ناصری به قله های مختلفی صعود کرده بود و نسبت به کوهستان شناخت زیادی داشت، اما قله ماناسلو با همه آنها تفاوت داشت.
به گفته همشهریان و خانواده اش، صبر، گذشت، پشتکار، احترام به دیگران و مردم داری از خصوصیات بارز وی بود.
ناصری در دوران خدمت سربازی نیز شبها کار می کرد و در 22 سالگی مغازه خیاطی دایر کرد.
وی در 27 سالگی موفق به اخذ مدرک متوسطه خود شد و در این دوران بارها به کوه می رفت تا اینکه در همین سال با ورود به شرکت و تیم کوهنوردی پارس خودرو ورزش حرفه ای را آغاز کرد.
برادرش از وی به عنوان کوهنوردی که ورزش را با عشق به میهن و پرچمش آمیخته بود یاد کرد و گفت: جعفر همه وجودش در وطن، ملت و افتخار آفرینی برای این دو خلاصه می شد.
ˈصادق ناصریˈ افزود: در مدت کوتاهی که از حضورش در تیم کوهنوردی گذشته بود موفق به فتح قله دماوند شد و همکار هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران شد.
زنده یاد ناصری پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی موفق به کسب مدارک متعددی در این رشته شد.
رییس پیشین هیات کوهنوردی استان تهران از وی به عنوان انسانی که هیچ وقت از کارهای سخت گله و شکایتی نداشت، یاد کد و گفت: شخص پیگیری بود که وقتی کاری به او محول می شد، فقط با نتیجه و پایان کار مراجعه می کرد.
ˈکاوه کاشفیˈ وی را به عنوان فردی عاشق خانواده معرفی کرد و افزود: عشق ناصری به کوهنوردی باعث غفلتش از خدمت به خانواده و پدر و مادر نشده بود و همیشه دغدغه آنها را داشت.
کاشفی وی را انسان خود ساخته ای بیان کرد که به هر مشکلی در کوهستان غلبه می کرد و همیشه خود را در پناه خدا می دانست.
وی با تقدیر از هیات کوهنوردی شهرستان قدس، افزود: رییس هیات، ˈداوود احمدیانˈ و برادر مرحوم ناصری در طی این دو سال تلاشهای زیادی کردند و حال ما شاهدیم که در زنده نگهداشتن نام و یادش موفق عمل کرده اند.
از دیگر افتخارات وی باید به صعود زمستانه به دماوند، علم کوه، سبلان و شرکت در اردوی های تیم ملی اشاره کرد.
وی در سال 87 موفق به صعود به کوههای آرارات در ترکیه شد و در سال 88 قله هفت هزار متری موستاق آتا در چین را فتح کرد.
در تابستان 89، نیز به قله هفت هزار و 135 متری نان پیک در هیمالیای هندوستان صعود کرد و در سال 90 همراه تیم ملی ایران به مسابقات یخ نوردی کره جنوبی اعزام شد.
رییس شورای شهرستان قدس در این مراسم گفت: مشاهده تلاشهای وی ما را به یاد دوران 8 سال دفاع مقدی می اندازد.
ˈاحمد خراسانیˈ افزود: این ورزشکار پرتلاش مثل رزمندگان آن دوران با دست خالی نداشته ها را محقق کرد و پیروز میدان شد.
جعفر ناصری اما با وجود همه قله هایی که صعود کرده بود، هنوز در اندیشه فتح قله های دیگری بود، او به هیمالیا می اندیشید و فتح تک تک قله های آن.
بری رسیدن به این هدف، سرانجام پس از تحقیق و مشورت با موافقت فدراسیون کوهنوردی، جعفر ناصری قله ماناسلو در کشور نپال را برای صعودی دیگر برگزید و اوایل سال 91 عازم این قله شد.
جعفر با عزم و اراده خلل ناپذیرش پرچم جمهوری اسلامی ایران را در بلندای قله به اهتزاز درآورد، اما در مسیر بازگشت و تغییر شرایط جوی، روح پاکش از همانجا به آسمانها پر کشید و به دیدار دوست شتافت و کالبد خاکی اش را برای همیشه در همان محل ترک کرد.
مزار ابدی وی در کوهی که به زبان محلی به نام کوه ˈمقدسˈ خوانده می شود، نقطه پایانی شد برای آغاز زندگی دوباره جعفر ناصری در جوار رحمت پروردگاری که با تمام وجود به آن ایمان داشت.
نماینده مردم قدس، ملارد و شهریار در این مراسم گفت: باعث خوشوقتی بسیاری است که در دومین سالگرد فقدان وی روسای قبلی و فعلی هیات کوهنوردی استان تهران و اداره ورزش و جوانان شهرستان و دیگر مسوولین حضور دارند.
ˈحسن گروسیˈ این امر را نشانه همدلی مردم و مسوولین دانست و افزود: حضور همه را در این مراسم به فال نیک گرفته و به روح بلند این ورزشکار ارج می نهیم.
گروسی هیات کوهنوردی شهرستان را با داشتن برنامه های خوب برای ورزشکاران و شهروندان پویا توصیف کرد و گفت: این هیات مثل بیشتر ورزشکاران شهرستان با داشتن حداقلها به فعالیت خود ادامه می دهد.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی که یکی دیگر از مهمانان ویژه بزرگداشت جعفر ناصری بود وی را ورزشکاری دانست که پایه های ورزش خود را با هدف والایی آغاز کرده بود.
ˈرضا زارعیˈ به پدر و مادر و مسوولان شهری به خاطر تربیت و داشتن چنین فرزندی تبریک گفت و افزود: امیدوارم ورزش ما به جایگاهی برسد که قدر و ارزش ورزشکارانی مثل مرحوم ناصری را بیشتر بداند.
در سال 92 تندیس این کوهنورد فقید و با اخلاق در بهشت فاطمه، مکانی که جای خالی پیکری برای همیشه در آنجا خالی است، نصب شد تا بدانیم اگرچه جسم او هرگز به دامان میهن بازنگشت تا آرام بگیرد، اما یاد و خاطره اش تا ابد در دل همشهریانش باقی خواهد ماند.
در این مراسم تجلیل که جمع زیادی از دوستان و همشهریان وی نیز حضور داشتند، رییس هیات کوهنوردی شهرستان گفت: به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد از دست دادن جعفر ناصری و پیروزی خرمشهر در دوم خرداد برنامه کوهپیمایی در نظر گرفته شده است.
داوود احمدیان این برنامه را با همکاری فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی استان تهران، اعلام و اظهار کرد: این قله به عنوان آخرین محلی که مرحوم ناصری قبل از صعود به هیمالیا در آنجا حضور داشت انتخاب شده است.
وی از ورزشکاران و کوهنوردان دعوت کرد برای این صعود ساعت هفت صبح دوم خرداد در روستای افجه حضور به هم رسانند.
تهرام/5570/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن