تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820195235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادق المهدی رهبر جناح مخالف دولت سودان دستگیر شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: صادق المهدی رهبر جناح مخالف دولت سودان دستگیر شد


یک مقام دولتی سودان از دستگیری و بازداشت صادق المهدی رهبر جناح مخالف این کشور به اتهاماتی خبر داد که ممکن است برای وی مجازات اعدام در پی داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دستگیری صادق المهدی ممکن است به تلاش هایی که برای کاهش تنش های سیاسی تا قبل از انتخابات سال آینده انجام می شود، لطمه بزند.

المهدی نخست وزیر سابق سودان در دوران آخرین دولت مدنی در این کشور بود و ریاست حزب امت شناخته شده ترین حزب مخالف عمر البشیر رئیس جمهوری سودان را به عهده دارد.

رهبر

  دادستانی عمومی سودان پیش از این طی چند روز گذشته باب تحقیقاتی را در مورد اتهام توهین وی به نیروهای امنیتی کشور بر سر تشدید خشونتها در منطقه نا آرام دارفور گشوده اند.

ماریام نوه صادق المهدی گفت: من با وکیل پدربزرگم صحبت کردم و وی به من گفت که اتهاماتی چون متوقف ساختن نظام قانون اساسی و تحریک مردم علیه حکومت به مجازات های قبلی پدر بزرگ افزوده شده و مجازات وی ممکن است از حبس ابد به اعدام تبدیل شود.

رهبر

  یک مقام دولتی که خواست نامش برده نشود دستگیری المهدی و مجازات احتمالی وی را تایید کرده و گفت : تحقیقات در مورد وی از روز یکشنبه شروع خواهد شد.

  صادق المهدی که با دخالت غربی ها از مقام خود برکنار شد، سالها پیش نسبت به توطئه تقسیم سودان و شدت گرفتن درگیری های داخلی هشدار داده و اعلام کرده بود تنها در صورتی حاضر است در برپایی دولت جدید مشارکت کند که به همه گروه ها اجازه حضور در انتخابات داده شود.
این سیاستمدار سودانی چهار سال پیش با هشدار در خصوص وضعیت سودان گفت: هر لحظه ممکن است سودان دچار بحران شود، جنگ سرد میان دو سودان یعنی شمالی و جنوبی آغاز شده، درگیری ها در "نیل ازرق" و "کردفان جنوبی" ممکن است به دیگر مناطق کشور کشیده شود و همه کشور دچار درگیری شود.

«المهدی» با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی سودان بسیار ناپایدار است و برخی شواهد در خصوص احتمال وقوع قیام مردمی دیده می شود، گفت: دولت بیش از حد به درآمد نفت وابسته شد و الان که جنوب جدا شده و نفت رفته، گرانی و تورم زیاد شده و بازهم افزایش خواهد یافت.



 


یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن