تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815115477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم راه ‌اندازی آزمایشگاه تخصصی مرمت آثار تاریخی در ارومیه/ فردا بازدید از موزه‌ها رایگان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی کارگر تاکید کرد:
لزوم راه ‌اندازی آزمایشگاه تخصصی مرمت آثار تاریخی در ارومیه/ فردا بازدید از موزه‌ها رایگان است
ارومیه - خبرگزاری مهر: مدير كل امو موزه‌ها و امول منقول تاريخي و فرهنگي كشور بر لزوم راه اندازی آزمایشگاه تخصصی مرمت آثار تاریخی در موزه ارومیه با توجه به غنی بودن این موزه به لحاظ وجود آثار تاریخی تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کارگر ظهر شنبه در جریان بازدید از موزه ارومیه با اشاره به اینکه 26 هزار قلم شي تاريخي و فرهنگي در موزه اروميه نگهداري مي شود، افزود: در این راستا و به منظور حفظ، مرمت، پژوهش و مطالعه ایجاد آزمايشگاه مجهز مرمت اشيا و استخدام نيروي متخصص در این موزه که بعنوان دومین موزه غنی کشور بوده، ضروری است. وی با اعلام اینکه بودجه لازم براي به كار گيري نيروي متخصص، تجهيز آزمايشگاه و مخزن موزه اروميه مصوب شده، اظهار داشت: اشيا يك موزه بيشتر معرف خود شي بوده تا معرف يك فرهنگ و تمدن؛ از اين رو در ميزيولوژي جديد، اشيا مثل يك پازل در كنار هم قرار گرفته و فرهنگ را بازسازي و به معرض نمايش مي گذارند. مدير كل امو موزه ها و امول منقول تاريخي و فرهنگي كشور بر لزوم ایجاد پویایی و تحرک در موزه ها تاکید و با بیان اینکه در تعريف چشم انداز يك موزه بايد ارزش ها و باورهاي جامعه احيا شود، ادامه داد: جام حسنلو  افتخاري براي ايران و نشان ملي اين مرز و بوم بوده و در عين حال نماينده فرهنگ و تمدن آذربايجان غربي در موزه ملي ايران باستان است. کارگر با اعلام اینکه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها؛ فردا 28 اردیبهشت بازدید از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها رایگان است، گفت:از روز 28 اردیبهشت نمایشگاه‌ها و برنامه‌های متنوعی در حوزه میراث فرهنگی و موزه در استانها و کاخ موزه ها برگزار می‌شود.                                                                                                                                                                        


۱۳۹۳/۲/۲۷ - ۱۶:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن