تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819182317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت زيرپوستي 2 ميليارد يورويي!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
نگاهي به چرايي اينکه رئال مي خواهد به ايران بيايد حرکت زيرپوستي 2 ميليارد يورويي! جدي تر شدن احتمال برگزاري بازي ستارگان رئال مادريد در ايران و ورزشگاه آزادي با پرسپوليس، علاوه بر بعد فوتبالي حاوي نکات ريز اقتصادي است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کشورهاي ايتاليا و اسپانيا به عنوان اضلاع چند ضلعي بزرگان فوتبال جهان در سياست هاي خود جهت گسترش اين رشته مفرح و پرطرفدار در دنيا، هرساله تيم هاي مختلفشان سفري به مناطقي دارند که فوتبال در آنها با اقبال کمي روبه رو است. ايتاليايي ها به شرق آسيا و کشور چين سفر مي کنند و حتي شاهد هستيم فينال جام حذفي خود را در ورزشگاه لانه پرنده برگزار مي کنند و ساعت بازي هاي خود را با موجي از انتقادها داخلي به ساعت اين کشور نزديک کرده اند. اقدامي که اسپانيا هم از آن پيروي نموده و ديدار پرهيجان دو غول اين کشور يعني بارسلونا و رئال مادريد را در ساعتي پخش مي کند که طرفداران خود در کشور چين هم از آن بهره مند شوند.
بر همين منوال تيم هاي اسپانيايي آمريکاي جنوبي را براي سفرهاي تابستاني خود برگزيده اند. چرايي اين انتخاب يکي زبان مردم اين مناطق است که اغلب آنها اسپانيايي بوده و ديگري شاغل بودن بخش عمده اي از ستارگان فوتبال اين منطقه در فوتبال اسپانياست که توانسته هرساله برگزاري بازي هاي دوستانه در آنجا ميليون ها يورو را به حساب اين باشگاه ها واريز کند.
در اين بين يک منطقه ديگر هم مورد توجه تيم هاي اسپانيايي از جمله بارسلونا بوده است؛ حاشيه خليج فارس براي! منطقه اي که با نفوذ بارسلونا در کشورهايي همچون قطر توانسته بهترين بهره وري را داشته باشد.
رئال مادريد رقيب سنتي و ديرينه کاتالان هاي آبي و اناري پوش در اين بين نتوانست همچون بارسلونايي ها موفق عمل کند و حتي پروسه اندک حضورش در اين منطقه و در کشور عربستان با موفقيتي آنچناني همراه نبود.
اينها همه مقدمه اي بود براي توجيه اينکه چرا رئال مادريد علاقه دارد با پرسپوليس، دومين تيم پرطرفدار دنيا در ورزشگاه آزادي بازي کند و هر روز خبري پيرامون احتمال برگزاري اين بازي مخابره مي‌شود.
جديدترين گزارش مربوط به سايت ال‌کانفيدنشال اسپانياست که هدف از اين بازي را منافع اقتصادي مدنظر فلورنتينو پرز، مديرعامل باشگاه رئال مادريد ذکر کرده است.
شرايط اقتصادي ايران با تعويض دولت و کمرنگ شدن حدودي تحريم ها اين روزها به گونه اي است که با يک شيب ملايم به سمت رشد حرکت مي‌کند. اين نقطه‌اي است که با پيشينه شناخته شده از پتانسيل هاي ايراني در فوتبال اسپانيا همچون جواد نکونام و مسعود شجاعي، مديري باهوش همچون پرز، ايران را ميداني مناسب براي سرمايه گذاري براي رئال مادريد ببيند.
پرز مي داند که رئال مادريد طرفداران بسياري در کشورمان دارد و گسترش دايره نفوذ اين تيم در ايران طي يک دهه و تاسيس چند مدرسه فوتبال در آن، مي تواند علاوه بر اينکه چندين رونالدوي ايراني با استعداد را در اختيار آنها قرار دهد مي تواند ميلياردها دلار عايدي براي آنها داشته باشد. آنهم در ورزشي که در ايران با وجود همه تحريم ها اقتصادش پويا بود و قيمت ها هر روز بيشتر از بيشتر مي شد.
هرچند که تحقق اين مساله مي تواند نويدبخش نسل فوتبالي قوي بوده و يک تيم ملي مقتدر را هم در آينده براي کشورمان به ارمغان داشته باشد.
نکته اساسي در گزارش سايت اسپانيايي ال‌کانفيدنشال در مورد قصد و نيت فلورنتينو پرز و هدف گذاري او براي برگزاري بازي پرسپوليس و رئال مادريد از منظر آنهاست که اين اقدام را به خاطر شرکتي به نام ACS دانسته اند که متعلق به مديرعامل کنوني رئال مادريد است.
بدون شک اين نگاه و منظر با توجه به پيشينه اي که در بالا بابت فضاي روبه رشد و ملايم اقتصاد ايران با توجه به برداشته شدن تحريم ها گفته شد نمي تواند ادعايي پربيراه باشد. پرز به دنبال اين است در راستاي کشورگشايي ها براي رئال مادريد منافع کوتاه مدت خودش را هم مدنظر قرار دهد. چرا که بدون شک او هميشه مديرعامل کهکشاني نخواهد بود و اين فرصتي است که او به بهترين شکل مي تواند از آن بهره ببرد.
دليل اين ادعا بخشي از گزارش منتشر شده است که مي‌گويد: پروژه‌اي که کمپاني تحت مديريت پرس قصد اجراي آن را دارد شامل ساخت جاده‌ها، راه‌ها، فرودگاه‌ها و چند بيمارستان است که نزديک به دو ميليارد يورو ارزش دارد. در کنار اين شرکت کمپاني‌هاي مثل FCC، OHL و Sacyr و Ferrovial هم به دنبال عقد قراردادهاي بزرگ خارجي هستند تا جلوي کار عمومي در اسپانيا گرفته شود.در ماه مارچ خسوس بنگاس رييس سازمان هماهنگي کارمندان اسپانيايي پس از نشست با سفير ايران در اسپانيا گفت که ايران يک اقتصاد در حال توسعه دارد و نياز به سرمايه‌گذاري در بخش زير ساخت‌ها و همکاري‌هاي خصوصي – دولتي خواهد داشت. بنگاس همچنين به سفر محمدعلي نجفي، معاون وقت رييس جمهور ايران به مادريد در ماه ژانويه اشاره کرد که براي گسترش همکاري‌هاي دو کشور انجام شد.
تهيه و تنظيم: سيدياسر رضوي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن