تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819429978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميد به زندگي در جهان رو به افزايش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸:۵۴ق.ظ)
سازمان ملل: اميد به زندگي در جهان رو به افزايش است سازمان ملل متحد اعلام کرد: اميد به زندگي در سطح جهاني در حال افزايش است، اما در کشورهاي کم درآمد کيفيت زندگي آسيب پذير است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اميد به زندگي در سطح جهاني به دليل کاهش مرگ و مير کودکان، کنترل برخي بيماري هاي مهلک و کاهش مصرف دخانيات افزايش پيدا کرده است.
به گزارش سازمان بهداشت جهاني سازمان ملل متحد (WHO) در سال 2014، ميانگين طول عمر براي يک دختر متولد شده در سال 2012، 73 سال و براي پسر 68 سال بود، که اين آمار شش سال طولاني تر از ميانگين طول عمر براي يک کودک متولد شده در سال 1990 است.
اين گزارش اضافه مي کند: با اينکه يک سال تا پايان برنامه توسعه هزاره (MDGs) باقي مانده است، اما طرح هاي اجرا شده توسط اين برنامه با اهداف ضد فقر، نقش مهمي در کاهش فقر در کشورهاي مختلف داشته است.
سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده است: برنامه توسعه هزاره در اهدافي مانند به نصف رساندن نسبت افراد محروم از آب آشاميدني سالم در سال 2010، کاهش مرگ و مير کودکان، بهبود تغذيه و مبارزه با ايدز، سل و مالاريا پيشرفت هاي قابل توجهي کسب کرده است.
آمار سازمان بهداشت جهاني نشان مي دهد که کشورهاي کم درآمد بيشترين پيشرفت را در زمينه افزايش ميانگين طول عمر (به ميزان متوسط 9 سال براي تمامي کشورهاي کم درآمد) داشته اند.
متوسط طول عمر بين سال هاي 1990 تا 2012، در شش کشور ليبريا، اتيوپي، مالديو، کامبوج، تيمور لسته، و رواندا به ترتيب از 42 به 62، 45 به 64، 58 به 77، 54 به 72، 50 به 66 و از 48 به 65 سال رسيده است.
گفتني است، اين شش کشور بيشترين پيشرفت را در زمينه افزايش متوسط طول عمر طي سال هاي مورد بحث داشته اند.
با اين حال، نزديک به 18 هزار کودک در سراسر جهان هر روز در سال 2012 مرده اند، که بيشتر مرگ و مير کودکان در کشورهاي با درآمد پايين اتفاق افتاده است.
مارگارت چان، مدير کل سازمان بهداشت جهاني مي گويد: "مردم در کشورهاي با درآمد بالا زندگي طولاني تري از مردم در کشورهاي کم درآمد دارند و شکاف عميق ميان کشورهاي غني و فقير همچنان ادامه دارد."
گزارش ها نشان مي دهد، زنان زندگي طولاني تري نسبت به مردان دارند، اما تفاوت متوسط طول عمر زنان با مردان در کشورهاي با درآمد بالا 6 سال و در کشورهاي فقير 3 سال است.
براي يک کودک دختر متولد شده در يک کشور با درآمد بالا در سال 2012، متوسط طول عمر 82 سال پيش بيني مي شد در حاليکه در همان سال متوسط طول عمر براي اين کودک در کشورهاي فقير 63 سال بود که 19 سال تفاوت وجود داشت. اين تفاوت براي کودکان پسر 16 سال بوده است.
متوسط طول عمر زنان از لحاظ جغرافيايي، در ژاپن 87 سال و پس از آن در اسپانيا، سوئيس و سنگاپور 85 است. بيشترين طول عمر براي مردان نيز در ايسلند به ميزان 81 سال ثبت شده است.
کاهش مرگ و مير در کشورهاي غني به دليل کنترل بيماريهاي غير مسري مانند بيماري قلبي، سکته و فشار خون است. همچنين کاهش مصرف دخانيات نيز در کاهش نرخ مرگ و مير در کشورهاي با درآمد بالا نقش مهمي دارد.
در پايان بايد اشاره کردکه در برخي کشورهاي آفريقايي مانند آنگولا، جمهوري آفريقاي مرکزي، چاد، ساحل عاج، جمهوري دموکراتيک کنگو، لسوتو، موزامبيک، نيجريه و سيرالئون هنوز متوسط اميد به زندگي کمتر از 55 سال است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن