تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815955674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیروزی قاطع اپوزیسیون هند در انتخابات پارلمانی


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: پیروزی قاطع اپوزیسیون هند در انتخابات پارلمانی

پیروزی قاطع اپوزیسیون هند در انتخابات پارلمانی


  اگرچه نتیجه دقیق انتخابات پارلمانی هند هنوز رسما اعلام نشده، اما از پیش مشخص شده که حزب حاکم کنگره ملی هند بازنده‌ی این انتخابات است.
به گزارش آخرین نیوز، بهاراتیا جاناتا، حزب ملی‌گرای هندو به رهبری نرندرا مودی به موفقیتی چشمگیر در انتخابات پارلمانی هند دست یافته است. طبق ارزیابی برخی رسانه‌ها، این حزب احتمالا اکثریت مطلق آراء را به دست خواهد آورد.اگرچه نتیجه دقیق انتخابات پارلمانی هند هنوز رسما اعلام نشده، اما از پیش مشخص شده که حزب حاکم کنگره ملی هند بازنده‌ی این انتخابات است.اپوزیسیون هند در مقابل به پیروزی چشمگیری دست پیدا کرده است. انتظار می‌رود، بهاراتیا جاناتا که حزب ملی‌گرای هندو و بزرگترین حزب عضو گروه موسوم به "ائتلاف دموکراتیک ملی" است، اکثریت لازم را برای تشکیل دولت آتی کسب کند.طبق ارزیابی و نخستین نتایجی که شبکه تلویزیونی "ان دی تی‌وی" منتشر کرد، این حزب اکثریت مطلق آراء را به دست خواهد آورد و به این ترتیب ۲۷۸ کرسی از ۵۴۳ کرسی پارلمان را از آن خود خواهد کرد. برای دستیابی به اکثریت مطلق نیاز به کسب ۲۷۲ کرسی در پارلمان است.حزب کنگره ملی هند که تا کنون زمام امور در این کشور را بر عهده داشت، تا کنون تنها به ۴۷ کرسی دست یافته که این، بدترین نتیجه‌ی انتخاباتی در تاریخ این حزب است. از زمان استقلال هند تا کنون حزب مزبور در اکثر دوره‌ها در رأس قدرت بوده است.بزرگ‌ترین انتخابات آزاد در جهانانتخابات پارلمانی در هند بزرگ‌ترین رای‌گیری دموکراتیک در جهان محسوب می‌شود. حدود ۵۵۱ میلیون شهروند هند در انتخاباتی پنج‌هفته‌ای شرکت جسته و آرای خود را در ۹۳۰ هزار حوزه اخذ رای به صندوق‌ها ریختند.برگزاری انتخابات هند در ۵ هفته و در ۹ مرحله صورت گرفت. علت به درازا کشیدن و ۹مرحله‌ای بودن انتخابات وسعت خاک هند و شرایط بومی این کشور و همچنین شمار بسیار بالای رای‌دهندگان بود.طبق اعلام رسمی، میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار بالا بوده و بر حدود ۶۶ و نیم درصد بالغ می‌شده است. این میزان در تاریخ انتخابات پارلمانی هند نیز بی‌سابقه است.نرندنرا مودی، رهبر ۶۳ ساله حزب بهاراتیا جاناتا که زمانی چای‌فروش بود، توانست خود را آرام‌ آرام به رأس رهبری این حزب برساند. بازرگانان و قشر کاسب‌کار هند به او و برنامه‌هایش امید بسته‌اند.کم‌توانی و ناکارآیی دولت حاکم در رسیدگی به معضلات اقتصادی و سیاسی و حل آن از دلایل مهم پیروزی مودی است.حزب کنگره هند و دولت این کشور به نخست‌وزیری مانموهان سینگ اگر چه در واپسین ماه‌های مانده به برگزاری انتخابات در جهت سر و سامان دادن به اقتصاد کشور کوشید، اما تلاش‌هایش چندان نتیجه‌بخش نبود.حزب بهاراتیا جاناتا که وظیفه تشکیل دولت آتی را عهد‌ه‌دار خواهد شد، به هواداری از اکثریت هندو و کم‌توجهی به سایر مذهب‌ها و قوم‌ها شهرت دارد. مخالفان نیز رهبر آن، نرندنرا مودی را افراطگرایی دینی می‌دانند.



جمعه, 26 ارديبهشت 1393 ساعت 13:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن