تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813309626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه: تحریم های اروپا مانع کاهش تنش هاست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روسیه: تحریم های اروپا مانع کاهش تنش هاست


وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسئله حقوق مناطق در اوکراین باید پیش از برگزاری انتخابات در این کشور که روز ۲۵ می برگزار می شود، حل شود. این وزارتخانه همچنین کییف را به خودداری از «گفتگویی واقعی» با روس گرایان در شرق اوکراین متهم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه تحریم های تازه اتحادیه اروپا، مانع از تلاش ها برای کاهش بحران در اوکراین خواهد شد، از غرب خواست کییف را متقاعد کند پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ می، گفتگوهایی را درباره ساختار آینده این کشور برگزار کند.

اوکراین

گزارش ها حاکی است همزمان با تحولات سیاسی در کییف، ستونی از تانک های اوکراینی به شهر اسلاویانسک در شرق این کشور وارد شد و به شلیک گلوله به طرف برخی از محله های آن اقدام کرد.

نیروهای اوکراینی پیش از ورود تانک ها به اسلاویانسک، با توپخانه این شهر را هدف قرار دادند.

روس گرایان شرق اوکراین، روز دوشنبه الحاق جمهوری خودخوانده دونتسک به روسیه را یک روز بعد از برگزاری همه پرسی « استقلال » خواستار شدند.

اوکراین و غرب این همه پرسی را غیر قانونی توصیف کردند.   دنیس پوچیلین، یکی از مقامات روس گرایان، با قرائت بیانیه ای در مقابل دوربین های تلویزیونی گفت:« ما، مردم جمهوری خلق دونتسک، اعلام می کنیم این جمهوری از این پس، کشوری مستقل است.»

وی با محکوم کردن «شورای نظامی کییف» که پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مورد حمایت روسیه، در ماه فوریه به قدرت رسیده و به عقیده وی طرفدار«ایدئولوژی نئونازی، نژادپرستی و روس ستیزی» است، افزود: « مردم دونتسک، همواره بخشی از جامعه روس است.»

روس گرایان، در مناطق صنعتی دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، همه پرسی استقلال برگزار کردند و بیش از 90 درصد به آن رای مثبت دادند.   خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز از اعلام استقلال منطقه لوهانسک هنگام برگزاری تظاهرات خبر داد.   روسیه روز دوشنبه احترام به رای ساکنان شرق اوکراین را یک روز بعد از رای مثبت گسترده به این همه پرسی جدایی طلبانه خواستار شد و جدایی طلبان را به گفتگو دعوت کرد.

 هرمان فان رومپوی، رئیس شورای اروپا، روز دوشنبه با محکوم کردن همه پرسی جدایی طلبان در شرق اوکراین، اعلام کرد اتحادیه اروپا آماده است در صورتی که بحران اوکراین متوقف نشود، تحریم های تازه ای علیه روسیه اعمال کند.

بر این اساس اتحادیه اروپا، ویاچسلاو ولودین، معاون اول رئیس دفتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر شامانوف، فرمانده چتربازان روس، و همچنین دو شرکت در شبه جزیره کریمه را تحریم کرد.   ولودین و شامانوف در میان 13 فردی هستند که پیش تر اتحادیه اروپا تحریم ممنوعیت صدور روادید و بسته شدن دارایی ها را علیه آنها تصویب کرده بود.

دبیر کل ناتو: روسیه، به برگزاری انتخابات در اوکراین، کمک کند دبیرکل ناتو با غیر قانونی خواندن همه پرسی های اخیر در شرق اوکراین، گفت: روسیه باید به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین کمک کند.

آندرس فوگ راسموسن، در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان افزود: این همه پرسی ها در شرق اوکراین، غیر قانونی و به شیوه نامنظم سازمان دهی شده است و پرسش های مبهمی در این زمینه وجود دارد. این همه پرسی، مهم نیست بلکه فقط انتخابات ریاست جمهوری در بیست و پنجم می (برابر چهارم خرداد 1393) مهم است.

راسموسن همچنین درباره علت اعزام نشدن نیروهای زمینی ناتو نزدیک مرز روسیه گفت: ما این کار را انجام دادیم.ما گام هایی برای تقویت دفاع جمعی از طریق افزایش گشت زنی در کشورهای حوزه بالتیک صورت دادیم. ما هواپیماهای آواکس را در لهستان و رومانی مستقر کردیم تا پایش خود را بهبود بخشیم. شما شاهد حضور بیشتر نیروی دریایی در دریای سیاه و دریای بالتیک هستید و ما اکنون در حال بررسی گام های ممکن بعدی برای افزایش دفاع جمعی هستیم.

همزمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، وزارتخانه ای برای منطقه قفقاز شمالی تاسیس کرد که مسئولیت توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه از روسیه را بر عهده خواهد گرفت.سرویس مطبوعاتی کرملین روز دوشنبه این مطلب را اعلام کرد.   در حکمی که پوتین امضا کرده، آمده است : «‌وزارتخانه جدید روسیه برای قفقاز شمالی سیاست ملی در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی قفقاز شمالی را تدوین می کند و هماهنگی در جهت تحقق برنامه های فدرال و دولتی مورد نظر در قفقاز نیز بر عهده همین وزارتخانه است.»   لِو کوزنِتسوف، فرماندار سابق منطقه کراسنویارسک، نیز به عنوان وزیر منطقه فدرال قفقاز شمالی منصوب شده است.


سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن