تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817032712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکوه شبهای اعتکاف از برکات نظام جمهوری اسلامی است/ اعتکاف در تمام ادیان الهی وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه آیت الله حجتی در گفتگو با مهر:
شکوه شبهای اعتکاف از برکات نظام جمهوری اسلامی است/ اعتکاف در تمام ادیان الهی وجود دارد
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: امروز می بینیم که بسیاری از جوانان و مردم این کشور اسلامی خود را برای مراسم اعتکاف در مساجد شهرشان آماده می کنند که این شکوه را باید از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز تمسک به سیره عملی ائمه اطهار و اهل بیت (ع) دانست.



آیت الله محمد حجتی ظهر دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن شبهای اعتکاف اظهار داشت: این شبها فرصتی مغتنم و بسیار مناسب برای تذهیب روح و روان انسان است. امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در این شبهای پرفیض است که انسان برای ساعاتی خود را از پیچ و خم روزگار دور می کند و دوباره به خدای خود می رسد. وی با اشاره به اجر معنوی غیرقابل وصف اعتکاف برای معتکفین، افزود: در شبهای اعتکاف است که می توان خانه دل و قلب را از هرچه غیرخدا پاک و منزه کرد و در بر سر سفره و خوان بیکران الهی قرار گرفت. این عالم کرمانشاه اظهار داشت: موضوع اعتکاف امری معنوی و روحانی است که تنها در دین مبین اسلام وجود دارد، بلکه در دیگر ادیان الهی نیز این سنت حسنه جاری و برقرار است، ولی شرایط و خصوصیات و احکام اعتکاف در دین محمدی (ص) متفاوت تر از سایر ادیان است. امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در روایت آمده که حضرت سلیمان نبی (ع) بارها و در زمان های طولانی در مسجد "بیت المقدس" به اعتکاف می پرداختند و از سوی ملائک برای آن بزرگوار قوت و آب تامین می شد. آیت الله حجتی با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره بقره بر اعتکاف تاکید کرده اند، افزود: در آیه 125 سوره مبارکه بقره آمده است که" به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) سفارش نمودیم تا خانه‏ ام را براى طواف كنندگان، معتكفان و نمازگزاران تطهیر كنند". وی با اشاره به اینکه تاریخچه اعتکاف در ایران، طولانی است، گفت: در دوران حکومت صفویان، دو عالم دینی بنام "شیخ لطف الله میسی عاملی اصفهانی" و مرحوم "شیخ بهایی" اعتکاف را در شهرهای بزرگ آن زمان همانند اصفهان و قزوین رونق و ترویج بیشتری دادند. آیت الله حجتی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 از ماه مبارک رجب برگزار می شود، اظهار داشت: امروز می بینیم که بسیاری از جوانان و مردم این کشور اسلامی خود را برای مراسم اعتکاف در مساجد شهرشان آماده می کنند که این را باید از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز تمسک به سیره عملی ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام دانست. امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان ضمن تبریک سالروز میلاد امیر مومنان علی (ع) و نیز روز پدر، گفت: حضرت علی تنها مولود کعبه بزرگ مردی در دین اسلام بود که پس از قرنها بازهم در دل مسلمان و غیرمسلمان جای خود را باز کرده است.  


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن