تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820868672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالت مولای متقیان مورد توجه مسئولان و قضات قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام طهماسبی:
عدالت مولای متقیان مورد توجه مسئولان و قضات قرار گیرد
قزوین- خبرگزاری مهر: امام جمعه الوند گفت: عدالت رکن اصلی اندیشه حصرت علی (ع) است و مسئولان بویژه قضات باید سیره حضرت را در کارهای خود مورد توجه قرار دهند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی طهماسبی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز میلاد امیرمومنان حضرت علی (ع) که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد گفت: ایام پربرکت ماه رجب و نیمه این ماه مزین به میلاد مسعود حضرت علی ابن  ابیطالب علی (ع)مزین شده که بهترین فرصت برای آشنایی با سیره آن امام همام است.
 
امام جمعه الوند گفت: سراسر نهج‌البلاغه مشحون به عدالت يكي از اركان اصلي تشكيل‌دهنده انديشه امام است و امام علي(ع) را بايد نمونه راستين يك فرد پايبند به موازين اخلاقي و الگوي برجسته‌ جوانمردي برشمرد كه علاوه بر شيعيان، تمامي فِرق اسلامي و همچنين بيشتر عرفا و پيروان طريقت‌هاي عرفاني ايشان را سرسلسله‌ جوانمردان مي دانند.

وی بیان کرد: بسياري از خاورشناسان غربي كه كند و كاو در تاريخ و فرهنگ ديرين مشرق‌زمين را پيشه‌ خويش كرده‌اند نيز فضايل اخلاقي امام را ستوده و درباره آن بسيار نگاشته‌اند.

طهمسابی اظهارداشت: از جمله فضايلي كه امام علي(ع) همواره دلبسته آن بوده‌ و مشوق ديگران نيز بوده‌اند تا آن را رعايت كنند، مسئله عدالت و تلاش در گستردن آن است و عدالت محكم‌ترين اساس و بنياني است كه در نظام اجتماعي وجود دارد و پروردگار يكتا عدالت را سبب قوام امور زندگاني مردم قرار داده تا از ظلم، نابساماني و گناه درامان بمانند و احكام و قوانين به وسيله عدالت، احيا و اجرا شوند.

حجت الاسلام طهماسبی بیان کرد: سراسر نهج‌البلاغه مشحون است به آن ‌كه عدالت يكي از اركان اصلي تشكيل‌دهنده انديشه امام بوده و عدالت در نهج ‏البلاغه به صورت يك فلسفه و نظريه اجتماعي، سياسي و اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در جمع قضات، کارکنان قضایی و مسئولان دستگاه قضایی فرصتی است تا به موضوع قضاوت های امیرالمومنین (ع) توجه شود. امام جمعه الوند خاطرنشان کرد: امروز شرایط دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی با این سبک و سباق با برنامه ها و ساختار قضایی در قالب نهادی جوشیده و برآمده از متن انقلاب و نظام است بدین معنا که ما پیش از این قوه قضائیه به این سبک و سیاق نداشتیم.

وی تأکید کرد: کار قضا و قضاوت امری سخت و دشوار است و برخلاف تصور برخی تطبیق احکام و شرایط و ادعاهای افراد کار بسی دشوار است.

حجت الاسلام طهماسبی اظهارداشت: قاضی مانند واعظ نیست که مطلبی بگوید و بگذرد بلکه قاضی حکمی را صادر می کند که باید اجرا شود تا حق جاری و ظالم محکوم شود و این در حالی است که امروز جرائم نیز پیچیده تر شده است.

وی یادآورشد: پیچیدگی شرایط جامعه و مسائل واقع شده در اجتماع موجب می شود که امروز نیاز به مطالعه در قضاوت بیش از پیش احساس شود حتی به نظر می رسد با توجه به شرایط جامعه برگزاری کلاس هایی برای خانواده های قضات نیز دارای فواید و تدثیرات خوبی خواهد بود.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت با مدیحه سرایی و شعر خوانی، قطعاتی را در وصف امام اول شیعیان قرائت کرد.


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن