تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814725154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري‌ هاي کشاورزي ايران و چين گسترش مي‌ يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۴۵ب.ظ)
همکاري‌ هاي کشاورزي ايران و چين گسترش مي‌ يابد وزير جهاد کشاورزي در ديدار با معاون وزير کشاورزي چين بر لزوم توسعه همکاري‌ هاي دو کشور تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين ديدار که امروز دوشنبه در محل وزارتخانه برگزار شد مهندس محمود حجتي گفت: رويکرد دولت يازدهم همکاري همه جانبه با کشور چين به خصوص در بخش کشاورزي است.
وي ابراز اميدواري کرد: سرفصل جديدي از همکاري ميان دو کشور در زير بخش‌ هاي مختلف کشاورزي از جمله شيلات، توليدات گياهي، تحقيقات و جنگل و مرتع و ساير امور مربوط به کشاروزي ايجاد شود.
به نقل از روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي، مهندس حجتي اذعان داشت: به رغم روابط خوب سياسي و اقتصادي ميان ايران و چين دو کشور کمترين همکاري را در بخش کشاورزي داشته‌ اند.
وي در عين حال افزود: با امضاي يادداشت تفاهم همکاري کشاورزي ميان دو کشور، همکاري‌ ها در آينده اجرايي و عملياتي شود.
در اين ديدار نيودان، معاون وزير کشاورزي چين نيز بر گسترش همکاري هاي دوجانبه در مورد زيرساخت هاي کشاورزي تاکيد کرد و گفت: لازم است کارگروه همکاري در حوزه هاي مشترک همکاري بين دو کشور تشکيل شود.
وي افزود: در بازديدهايي که از مناطق کشاورزي شيراز و موسسه بيوتکنولوژي در چند روز اخير داشتيم متوجه شديم دو کشور ظرفيت هاي بالايي براي توسعه همکاري هاي کشاورزي دارند.
وي ابراز اميدواري کرد: با تلاش هاي دوجانبه، پروژه هاي همکاري به خصوص در زمينه صنعت کشت، آبزي‌ پروري و دامپروري اجرا شود.
در ادامه اين ديدار مسوولان بخش کشاورزي در زير بخش توليدات گياهي، شيلات، تحقيقات و برنامه ريزي و اقتصادي گزارشي از مذاکرات خود با هيات چيني را به وزير جهاد کشاورزي ارائه دادند.
در اين گزارش ها، ايران خواستار توسعه همکاري در بخش شيلات از جمله پرورش ماهي در قفس، توليد کپور ماهيان و گياهان دريايي، صيد فانوس ماهيان و سرمايه گذاري هاي مشترک در بخش شيلات با چين شد.
همچنين در بخش توليدات گياهي نيز انتقال ارقام پيشرفته محصولات زراعي به خصوص کلزا، گندم مقاوم به خشکي، برنج، سويا و پنبه، انتقال تکنولوژي توليد بذر هيبريد پنبه وبرنج، انتقال تکنولوژي بذر هيبريد انواع سبزيجات، انتقال تکنولوژي ماشين‌ آلات کشاورزي به ويژه در زمينه کشت نشائي ذرت، پنبه و کلزا و مکانيزاسيون برنج از مزرعه تا مرحله بعد از برداشت و سيستم کشت نشاء و خشک کردن و توليد برنج قهوه اي از زمينه هاي همکاري ميان دو کشور عنوان شد.
در بخش تحقيقات نيز دامپزشکي، گياه‌ پزشکي، حفظ نباتات و گلخانه، کيفيت کود و سم چيني به عنوان زمينه هاي همکاري اعلام شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن